مسائل اقتصادی کشور با نفت و پول حل شدنی نیست

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمد سعیدی کیا چهارشنبه شب در چهارمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی گفت: مسائل اقتصاد کشور با نفت و پول حل شدنی نیست در این راستا باید از قدرت اتحاد مردمی برای اجرای طرح های توسعه ای و پایدار در روستاها استفاده گردد.

مسائل اقتصادی کشور با نفت و پول حل شدنی نیست

وی با اشاره به اینکه در امسال 250 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی هر یک از استان های کشور اعطا می گردد، اضافه کرد: برای برخی شهرستان های مرزی از جمله چالدران در آذربایجان غربی علاوه بر اعتبارات استانی مصوب، 250 میلیارد ریال تسهیلات مازاد نیز پرداخت می گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد: این بنیاد برای برطرف بیکاری، محرومیت زدایی و نیز آبادانی کشور در تمامی زمینه ها در کنار دولت ایستاده و طرح های آبادانی و محرومیت زدایی این نهاد، مکمل طرح های بزرگ در سطح کشور است.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه آذربایجان غربی پتانسیل ها و زمینه های متعددی برای جذب سرمایه گذاری دارد اضافه کرد: در گذشته بدلایل مختلف در آذربایجان غربی سرمایه گذاری های بزرگ انجام نگرفته است و این استان به لحاظ سرمایه گذاری فاصله بسیار زیادی با سایر استان ها دارد؛ لذا در شرایط کنونی انتظار داریم شرکت های اقتصادی بزرگ از جمله شرکت های بنیاد مستضعفان در راستای جبران عقب ماندگی ها در استان سرمایه گذاری نمایند.

محمد مهدی شهریاری با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی پتانسیل ها و زمینه های بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاری دارد؛ ما نیز از هرگونه فعالیت اقتصادی اشتغالزا و سرمایه گذاری در استان حمایت می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی به اقدامات بنیاد مستضعفان در استان هم اشاره نمود و گفت: دستگاههای اجرایی استان مکلف گردیده اند همکاری لازم را با بنیاد مستضعفان در راستای توانمندسازی مردم بویژه در شهرستان چالدران انجام دهند.

در این جلسه، حضرتی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی و دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان نیز گزارشی از اقدامات استانی و اقدامات انجام گرفته توسط بنیاد مستضعفان در شهرستان های تکاب و چالدران بعنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی استان ارائه کرد.

همچنین در این جلسه گزارش عملکرد کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان و گزارش عملکرد کارگروه اشتغال استان در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، توسط مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 43

به "مسائل اقتصادی کشور با نفت و پول حل شدنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل اقتصادی کشور با نفت و پول حل شدنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید