نقش رئیس جمهوری فرانسه در رسیدن میزبانی جام جهانی به قطر

به گزارش آناسی، سپ بلاتر در بخشی از مصاحبه بلندش با روزنامه ایزوستیای روسیه درباره تأثیر ویروس کرونا بر شرایط عمومی فوتبال دنیا گفت: فکر می کنم همه گیری دنیای ویروس کرونا ایده جانی اینفانتینو، رئیس فیفا برای افزایش تعداد تیم های جام دنیای به 48 تیم را تغییر خواهد داد. اکنون 32 تیم در این رقابت ها بازی می نمایند و ویروس کرونا ما و فیفا را به عقب باز می گرداند. زمانی که رقابت های اصلی کشورها، جام کنفدراسیون ها و سپس جام دنیای را داشتیم. به نظرم نباید تعداد تیم های جام دنیای افزایش یابد، زیرا کار ساده ای نیست.

نقش رئیس جمهوری فرانسه در رسیدن میزبانی جام جهانی به قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

رئیس پیشین فیفا درباره ادعای روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در شرایط کنونی سخت دنیا مبنی بر پرداخت رشوه از سوی کشورهای روسیه و قطر برای رسیدن به میزبانی جام های دنیای 2018 و 2020 گفت: می دانید که درباره این مسائل در گذشته در دادگاه به عنوان شاهد حاضر شدم. بنابراین شگفت زده نمی شوم. اکنون زمانی برای بازگشت به طرح این مسائل نیست. به ویژه اینکه جام دنیای 2018 در روسیه برگزار گردید. چرا باید به جام دنیای حمله کنیم که به انتها رسیده است؟ آنها مخالف میزبانی روسیه از جام دنیای و موافق میزبانی قطر بودند. به طور فعالی از سال های 2014، 2015 آغاز به این بحث ها کردند، اما هیچ چیزی در آمریکا مرا شگفت زده نمی کند.

بلاتر در واکنش به این پرسش که ویچیسلاو کولوسکوف، نایب رئیس سابقش مدعی شده بود او به خاطر حمایت از روسیه از فوتبال حذف شده است، گفت: باید به دوست عزیز روسی ام بگویم من به خاطر روسیه از فوتبال حذف نشدم. آنها می خواستند میشل پلاتینی را که نامزد ریاست فیفا بود، حذف نمایند. من وارد این موضوع نشدم، زیرا تا سال 2019 برای ریاست فیفا انتخاب شده بودم. روسیه هیچ ارتباطی به این پرونده نداشت.

وی درباره جیانی اینفانتینو اعلام نمود: درباره فعالیت های اینفانتینو برای توسعه فوتبال و افزایش تیم های جام دنیای صحبت نموده بودم. اقدام های او تأثیر بدی روی فوتبال می گذارد. اینفانتیو رابطه اش را با من قطع کرد. کارهای کنونی فیفا را قبول ندارم و این نهاد با صندلی ریاستش دیگر مورد احترام نیستند. استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی در جام دنیای 2018 اشتباه عظیم اینفانتینو بود که کیفیت بازی ها را کاهش داد.

سپ بلاتر سپس با اشاره به مباحث مختلفی درباره انتخاب کشورهای میزبان جام های دنیای 2018 و 2020 گفت: ما روز دوم دسامبر 2010 در زوریخ سوئیس برای انجام این کار نشستی داشتیم. به توافق رسیدیم که روسیه میزبان جام دنیای گردد، زیرا اروپای شرقی هرگز میزبان این رقابت ها نشده بود. نظرم این بود که آمریکا میزبان جام دنیای 2022 باشد و این ایده را برای خودم انتخاب کردم. معتقد بودم دو قدرت دنیای دست همکاری به هم خواهند داد و جام های دنیای را سازماندهی می نمایند.

وی ادامه داد: متأسفانه این اتفاق رخ نداد، زیرا نیکولاس سارکوزی، رئیس جمهوری وقت فرانسه در آخرین لحظه مداخله کرد و از میشل پلاتینی به عنوان هموطنش خواست تا از میزبانی قطر برای جام دنیای 2022 به جای آمریکا حمایت کند. متأسفانه چهار رأی را برای آمریکا از دست دادیم و اگر این اتفاق رخ نمی داد جام دنیای 2022 در این کشور برگزار می شد و در این سال ها این همه مسائل عظیم به وجود نمی آمدند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 971

به "نقش رئیس جمهوری فرانسه در رسیدن میزبانی جام جهانی به قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش رئیس جمهوری فرانسه در رسیدن میزبانی جام جهانی به قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید