هشدار آمریکا به طالبان درباره بروز جنگ های داخلی

به گزارش آناسی، وزیر خارجه آمریکا گفت اگر طالبان جنگ داخلی را تحریک کند درخواست این گروه برای خروج از فهرست سیاه سازمان ملل و برسمیت شناخته شدن بین المللی برآورده نمی شود.

هشدار آمریکا به طالبان درباره بروز جنگ های داخلی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شرح داد که اگر طالبان بخواهد جنگ های داخلی را تحریک کند، درخواست آن ها برای خروج اسامی رهبران این گروه از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل و همچنین برسمیت شناخته شدن در عرصه بین المللی محقق نخواهد شد.

بلینکن در این باره گفت: طالبان خواستار برسمیت شناخته شدن بین المللی، پشیبانی بین المللی برای افغانستان و این است که رهبران آن ها بتوانند آزادانه سفر کنند، اما اگر آن ها جنگ داخلی را تحریک کنند امکان عملی شدن هیچکدام از این درخواست ها وجود ندارد.

وی درباره احتمال حملات طالبان به نیروهای آمریکایی نیز گفت: اگر طالبان در حال خروج به نیروهای ما حمله کنند، با پاسخ نیرومندی رو برو خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: ما به پشتیبانی از نیروهای دولتی افغانستان ادامه می دهیم و طالبان باید بدانند که کنار گذاشتن روندهای سیاسی برای حل بحران افغانستان هیچگاه درست و پایدار نخواهند بود.

این در حالی است که جو بایدن با اعلام جدول زمانی جدید، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را 5 ماه به تعویق انداخته که واکنش طالبان را در پی داشته است.

طالبان تاخیر در خروج از افغانستان را نقض صریح توافقنامه قطر خواند و شرح داد که سرپیچی آمریکا راه طالبان را برای هرگونه اقدام لازم در این باره باز کرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1714

به "هشدار آمریکا به طالبان درباره بروز جنگ های داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به طالبان درباره بروز جنگ های داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید