هند بر ادامه واردات نفت از ایران تاکید کرد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: مقامات هندی با تاکید بر ادامه واردات نفت ایران به رغم تحریم های آمریکا گفتند کاهش واردات نفت از ایران طی ماه های اخیر ناشی از دلایل لجستیک از جمله در دسترس نبودن خدمات بانکی بوده است.

هند بر ادامه واردات نفت از ایران تاکید کرد

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز به نقل از مقامات بلندپایه دولتی هند نوشت دهلی نو تمایلی به محدود کردن و کاهش دادن واردات نفت از ایران ندارد و به روابط انرژی خود با تهران ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش اخیرا نیز دو شرکت بیمه ای هند برای پوشش بیمه ای واردات نفت از ایران اعلام آمادگی کرده اند.

تاکید دهلی نو به ادامه واردات نفت از ایران در شرایطی است که فشارهای آمریکا موجب کاهش صادرات نفت این کشور شده است. هند 12 درصد نیاز نفتی خود را از ایران تامین کرده است. موضع هند در قبال امنیت انرژی در حالی است که این مسئله از جایگاه مهمی در سیاست خارجی و روابط تجاری دهلی نو برخوردار است.

دو شرکت بیمه هندی اخیرا با فراهم کردن پوشش بیمه ای برای واردات نفت از ایران موافقت کرده اند، که این مسئله می تواند مانعی اساسی را از سر راه صادرات نفت ایران به هند بردارد.

عدم حمایت از واردات نفت از ایران، به خصوص از نظر مالی در طی ماه های اخیر مشکلاتی را برای شرکت های پالایشگاهی هندی نظیر چنای که بیشترین سازگاری را با نفت ایران دارد، به وجود آورده است.

یک مقام آگاه دولتی هند گفت، دهلی نو همچنین تلاش دارد به منابع تامین نفت خود تنوع ببخشد و با توجه به همین مسئله و با مطرح شدن عراق به عنوان یک صادر کننده مهم نفت خام، هند محور واردات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی تغییر داده است. اما بعید است که هند به صورت رسمی بپذیرد که واردات نفت خود از ایران را به دلیل فشارهای آمریکا به تدریج کاهش می دهد.

از سوی دیگر پایگاه اینترنتی پی تی آی نوشت مقامات هندی تاکید دارند هیچ گونه سهمیه مشخصی برای خود در زمینه واردات نفت از ایران قائل نخواهند شد.

بر اساس این گزارش مقامات مسوول هندی گفتند: ما هیچ سهمیه ای برای واردات نفت از هر کشور از جمله ایران قائل نمی شویم و به جای محدود کردن آزادی خود با مشخص سهمیه و اعداد و ارقام مشخص نفت مورد نیاز خود را از هر جا که به بهترین معامله دست یابیم وارد می کنیم.

آن ها کاهش واردات نفت هند از ایران را ناشی از دلایل لجستیک دانستند و افزودند: کاهش واردات نفت از ایران به دلایل لجستیک بوده است. نخست آن که بانک هایی برای تامین مالی خرید نفت ایران در دسترس نبوده اند. و دوم این که ما سه سال پیش تصمیم گرفتیم به منابع تامین نفت مورد نیاز خود تنوع ببخشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 653

به "هند بر ادامه واردات نفت از ایران تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند بر ادامه واردات نفت از ایران تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید