واکنش فرانسه به استعفای دولت لبنان

به گزارش آناسی، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای به تحولات اوضاع لبنان و استعفای دولت این کشور واکنش نشان داد.

واکنش فرانسه به استعفای دولت لبنان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به استعفای دولت لبنان، تشکلی هر چه سریع تر دولت جدید در این کشور را خواهان شد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: اولویت تشکیل دولت جدید لبنان است که به مسئولیت های خود مقابل مردم عمل کند.

این بیانیه می افزاید: دولت آینده لبنان باید اصلاحات ضروری را جهت جلوگیری از فروپاشی سیاسی انجام دهد.

لازم به ذکر است که نخست وزیر لبنان روز دوشنبه در سخنانی استعفای کابینه خود را اعلام کرد.

حسان دیاب گفت: فاجعه ای که لبنانی ها را هدف قرار داد در نتیجه فساد مزمن در کشور و دولت بود. منظومه فساد بزرگتر از کشور است و خطرات دیگری کشور را با وجود طبقه حاکم بر کشور تهدید می نماید. فساد در همه بدنه کشور ریشه دوانیده است اما تعیین شد که فساد از کشور هم بزرگتر است و نمی توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و تعیین شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.

وی اضافه نمود: ما در برابر فاجعه بزرگی قرار داریم و انتظار می رفت که آنانی که حامی کشور هستند به احترام اندوه مردم همکاری نمایند. بعضی جز به پیروزی های سیاسی نمی اندیشند. آنان باید از خود خجالت می کشیدند زیرا فساد آنها فاجعه را رقم زد. آنها مشکل اصلی ملت لبنان هستند.

دیاب گفت: آنان کوشش کردند که دولت را مسئول فروپاشی و بدهی ها قلمداد نمایند. تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آنها بسیار تحمل کردیم اما صداهای ناهنجار قطع نشد. میان ما و تغییر دیوار بسیار بزرگی واقع شده است که طبقه ای که بر کشور حاکم است آنرا حمایت می نمایند.

نخست وزیر لبنان اعلام کرد: وقایع را تحریف کردند و حقایق را نادیده گرفتند زیرا آنها می دانند که موفقیت دولت یعنی تغییر این طبقه. طبقه سیاسی سپرده های مردم را بر باد داد و کشور را زیر بار بدهی برد.

وی گفت: امروز استعفای کابینه را اعلام می کنم و خداوند حامی لبنان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1244

به "واکنش فرانسه به استعفای دولت لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فرانسه به استعفای دولت لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید