وزارت خارجه عراق به تنش میان کانادا و عربستان وانکنش نشان داد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از السومریه، وزارت خارجه عراق موضع خود را درباره تنش در روابط میان عربستان و کانادا بیان کرد.

وزارت خارجه عراق به تنش میان کانادا و عربستان وانکنش نشان داد

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق اظهار داشت: وزارت خارجه عراق با نگرانی شدید تحولات تنش میان عربستان و کانادا را دنبال می نماید و مراتب تاسف عمیق خود را از این روند ابراز می دارد.

وی از طرفین خواست که این مرحله را پشت سربگذارند و منافع عالی دو کشور را ارجحیت دهند و به تاریخ طولانی روابط مثبت توجه نمایند و احترام به حاکمیت متقابل میان دو کشور لازم است.

شایان ذکر است در پی انتقاد وزیر خارجه کانادا از بازداشت فعالان حقوق بشری در عربستان به ویژه سمر بدوی خواهر رائف بدوی، عربستان ضمن اخراج سفیر کانادا از خاک خود، سفیر خود را به عربستان فرا خواند و بسته ای از اقدامات تنبیهی را علیه کانادا اعمال نموده است.

این کشور تمام قراردادهای تجاری جدید خود با کانادا را به حالت تعلیق در آورده، پروازهای شرکت هواپیمایی عربستان به مقصد تورنتو و برعکس را لغو نموده و برنامه آموزشی اعزام دانشجو با بورسیه دولتی به کانادا را متوقف نموده و از هزاران دانشجوی عربستانی در کانادا خواسته تا به عربستان بازگردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 278

به "وزارت خارجه عراق به تنش میان کانادا و عربستان وانکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه عراق به تنش میان کانادا و عربستان وانکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید