وزارت دارایی آلمان: از یک راهکار جامع برای یونان بسیار فاصله داریم

به گزارش آناسی، خبرنگاران: سخنگوی وزیر دارایی آلمان روند گفتگوها با یونان را دلسرد کننده دانسته و یک راهکار جامع برای این بحران را بسیار دور از دسترس ارزیابی کرد.

وزارت دارایی آلمان: از یک راهکار جامع برای یونان بسیار فاصله داریم

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، مصاحبههای بین اتحادیه اروپا و یونان در همه سطوح ادامه دارد. بعد از نشست انتها هفته گذشته گروه یورو در ریگا که در آن هیچ پیشرفت جدیدی برای حل مناقشات بین آتن با بقیه ائتلاف ارز مشترک به دست نیامد قرار است امروز دوشنبه یک کنفرانس تلفنی در این باره بین گروه به اصطلاح بروکسل انجام گیرد که همچنان مسئله توافق برسر لیست اصلاحات جامع برای یونان مطرح است که پیش شرطی برای ادامه یاری های اقتصادی اتحادیه اروپا به یونان محسوب می گردد.

هفته نامه اشپیگل نیز روز دوشنبه مصاحبه ای با پروکوپیس پولوپلس رئیس جمهوری جدید یونان را منتشر کرد که در آن این مقام یونانی وعده بازپرداخت همه بدهی های یونان را داده بود.

وی همزمان خروج یونان از منطقه یورو را رد نموده و انتقاد شدیدی به سیاست های ریاضتی تحمیلی اتحادیه اروپا به یونان وارد نموده و گفت: بخشی از اقدامات تحمیلی و مقرر شده برای ما تحت پوشش قوانین اتحادیه اروپا نبوده است. ما تنها این درخواست را داریم که دقیقا مانند دیگر کشورها با ما رفتار گردد. ما می خواهیم یک عضو با حقوق برابر در اتحادیه اروپا باشیم.

سخنگوی وزیر دارایی آلمان هم حالا از دولت آتن درخواست نموده است که سریعا پیشنهادات اصلاحی مد نظر گروه یورو را ارائه دهد.

وی که امروز در برلین سخن می گفت تاکید نمود: ما منتظر پیشنهاداتی هستیم که هفته ها انتظار آن را می کشیم. شرایط فعلی دلسرد نماینده است. همچون گذشته مفاد و ماهیت ناچیزی در مصاحبههای آتن با انستیتوهای یاری نماینده به این کشور وجود دارد.

سخنگوی وزیر دارایی آلمان همچنین یک دیدار ویژه قریب الوقوع گروه یورو در این باره را رد نموده و گفت: من نمی دانم گروه یورو واقعا درباره چه چیزی می خواهند بحث و مصاحبه نمایند. آنچه که به روند و محتوای مذاکرات جاری با آتن مربوط می گردد نشان می دهد که همچنان کسری های قابل توجهی وجود دارد. ما از یک راهکار جامع برای یونان بسیار دور هستیم.

سخنگوی وزیر دارایی آلمان از آتن درخواست کرد که سریعا وارد عمل گردد و گفت: زمان رو به اتمام است و توپ قطعا در زمین یونان قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 396

به "وزارت دارایی آلمان: از یک راهکار جامع برای یونان بسیار فاصله داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دارایی آلمان: از یک راهکار جامع برای یونان بسیار فاصله داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید