وزیر دارایی یونان: شکایت از نهادهای اروپایی را مد نظر قرار خواهیم داد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: وزیر دارایی یونان تهدید کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا خروج کشورش از منطقه یورو را در دستور کار قرار دهد از نهادهای اروپایی در دادگاه اروپایی شکایت خواهند کرد.

وزیر دارایی یونان: شکایت از نهادهای اروپایی را مد نظر قرار خواهیم داد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، امروز (30 ژوئن) مهلت مقرر برای برنامه های کمکی به یونان انتها می یابد و این کشور در معرض تهدید ورشکستگی قرار خواهد گرفت.

در چنین شرایطی نخست وزیر یونان آینده سیاسی خود را به نتیجه همه پرسی درباره برنامه های ریاضتی پیشنهادی وام دهندگان بین المللی منوط دانست.

یانیس واروفاکیس، وزیر دارای یونان نیز در سخنانی گفت که قراردادهای اروپایی هیچ قاعده ای را برای خروج کشورها از منطقه یورو پیش بینی نکرده اند و ما از پذیرش چنین پیشنهادی اجتناب می کنیم.

وی که در تبادل نظر با دیلی تلگراف انگلیس سخن می گفت گفت که عضویت یونان در منطقه یورو قابل مذاکره نیست. دولت در آتن در حال حاضر در حال مشاوره است و در صورت لزوم یک شکایت علیه نهادهای اروپایی در دادگاه اروپایی را مد نظر قرار خواهد داد. دولت یونان از تمام حقوق خود در این راستا استفاده خواهد نمود.

آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان نیز شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت تازه زمانی که وام دهندگان بین المللی به فرایند سرکوب کردن ما سرانجام دهند، ما بدهی 1.5 میلیارد یورویی خود به صندوق بین المللی پول را پرداخت خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: آیا این ممکن است که وام دهندگان بین المللی منتظر پرداخت بدهی ما به صندوق بین المللی پول باشند در حالی که بانک های ما سرکوب شده و تحت فشارند؟

نخست وزیر یونان همچنین این مسئله را معین کرد که وی به وسیله همه پرسی یونانی ها درباره پیشنهادات وام دهندگان بین لمللی موضع قدرتمندانه تری را در مذاکرات درباره مناقشات بر سر بدهی های کشورش به دست خواهد آورد. هدف آتن این است که آمادگی بهتری برای ادامه مذاکرات به دست آورد.

وی همچنین آینده سیاسی خود را به نتیجه این همه پرسی منوط دانسته و گفت: دولت چپ گرای یونان البته به بله یونانی ها به سیاست های ریاضتی احترام می گذارد.

تسیپراس همچنین گفت که در صورت بله یونانی ها به سیاست های ریاضتی از قدرت کناره گیری خواهد نمود.

وی همچنین برای شروع دوباره مذاکرات با شرکای اروپایی خود اعلام آمادگی کرد و گفت تلفن من تمام روز (برای شنیدن پیشنهادات جدید) در دسترس است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1033

به "وزیر دارایی یونان: شکایت از نهادهای اروپایی را مد نظر قرار خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دارایی یونان: شکایت از نهادهای اروپایی را مد نظر قرار خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید