پامپئو: روسیه 10 سال است که در افغانستان سلاح می فروشد

به گزارش آناسی، در پی انتشار گزارشی مبنی بر حمایت روسیه از شبه نظامیان افغان برای کشتن نیروهای آمریکایی، وزیر خارجه آمریکا گفت که به این موضوع بخوبی رسیدگی شده و اضافه کرد که روسیه 10 سال است که در افغانستان سلاح می فروشد.

پامپئو: روسیه 10 سال است که در افغانستان سلاح می فروشد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دولت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از انتشار گزارشی مبنی بر حمایت روسیه از شبه نظامیان افغان برای کشتن نیروهای آمریکایی و عدم واکنش و رسیدگی به این موضوع تحت فشارهایی زیادی قرار گرفته است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری بدون اشاره مستقیم به این موضوع و ارائه توضیحات مفصل در این باره گفت که واشنگتن امنیت نیروهایش را بسیار جدی می گیرد.

پامپئو اضافه نمود که دولت ترامپ هر روز گزارش های اطلاعاتی را مبنی بر تهدید علیه نیروهای این کشور دریافت می نماید و به همه آن ها رسیدگی می گردد تا نیروها درباره سطح تهدیدات و موثق بودن آن اطلاع حاصل نمایند.

وی با اشاره به گزارش اخیر رسانه ها نیز گفت: ما این موضوع را بسیار جدی گرفته و بطور مناسب نیز به آن رسیدگی شده تا امنیت نیروهای آمریکایی تضمین گردد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: روسیه 10 سال است که در افغانستان سلاح می فروشد که این اقدام آمریکایی ها را در خطر می اندازد و ما با آن مخالفت نموده ایم؛ وقتی با همتایان روس ملاقات می کنم هر بار با آن ها در این باره صحبت می کنم و از آن ها می خواهم تا اینکار را متوقف نمایند.

وی در ادامه گفت که اهداف آمریکا و روسیه در افغانستان دارای اشتراکاتی است و با توجه به اینکه افغانستان در نزدیکی روسیه است مسکو خواهان کاهش تهدیدات تروریسمی می باشد.

واشنگتن پیش از این نیز بارها روسیه را به یاری تسلیحاتی به طالبان متهم نموده بود اما مسکو با انتقاد از نحوه حضور آمریکا در افغانستان اظهار داشت که در طی حدود 2 و نیم سال، یک و نیم میلیون قبضه سلاح در افغانستان ناپدید شده و با استناد به گزارش های نهادهای نظارتی آمریکا نیز تاکید نمود که پنتاگون حتی از سرنوشت 95 هزار خودروی وارد شده ارتش آمریکا به افغانستان خبری ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1212

به "پامپئو: روسیه 10 سال است که در افغانستان سلاح می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: روسیه 10 سال است که در افغانستان سلاح می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید