سرانجام رزمایش نظامی نصر 2020 قطر با مشارکت ترکیه

به گزارش آناسی، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر از برگزاری موفقیت آمیز رزمایش نصر 2020 با بهره گیری از تجهیزات جدید و پیشرفته از جمله پهپادهای شناسایی البراق اطلاع داد.

سرانجام رزمایش نظامی نصر 2020 قطر با مشارکت ترکیه

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین، رزمایش های نظامی نصر 2020 نیروهای مسلح قطر، امروز پنج شنبه در مراسمی با حضور رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور و جمعی از افسران نظامی در دوحه انتها یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این مراسم که سفیر ترکیه در قطر نیز در آن حضور داشت، حمد بن احمد النعیمی معاون رئیس ستاد مشترک و فرمانده رزمایش گفت: در این رزمایش مراکز فرماندهی و همه بخش های نیروهای مسلح قطر با حضور یک یگان از ارتش ترکیه مشارکت داشتند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به شروع این رزمایش در روز 30 ژوئن گذشته اضافه کرد: این دور از رزمایش ها در راستای سنجش آمادگی نیروهای مسلح قطر در زمان عملیات احتمالی برگزار گردید.

النعیمی انجام عملیات های رزم دریایی، یگان بالگردهای آپاچی و قایق های موشک انداز تحت یک فرماندهی مشترک را از دیگر برنامه های اجرا شده در این رزمایش بیان کرد.

وی آزمایش موفقیت آمیز پهپاد البراق در عملیات های شناسایی اهداف را از دیگر دستاوردهای رزمایش نصر 2020 دانست و اضافه کرد: در این رزمایش شرایط واقعی یک عملیات نظامی اجرا شد.

معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر در انتها تاکید نمود: نیروهای مسلح قطر پس از تجهیز به سیستم های دفاع هوایی پیشرفته، همچنین تسلیحات جدید در بخش زمینی ، هوایی و دریایی به این توانمندی رسیده که برنامه ریزی و اجرای عملیات های نظامی را با اقتدار انجام دهد.

منابع قطری اعلام نموده اند که مقامات این کشور با وجود بحران در روابط با بعضی کشورهای همسایه در سالهای اخیر توانایی نیروهای مسلح خود را افزایش داده و مشارکت های نظامی با کشورهای دیگر را در راستای افزایش توان دفاعی خود تقویت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1338

به "سرانجام رزمایش نظامی نصر 2020 قطر با مشارکت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام رزمایش نظامی نصر 2020 قطر با مشارکت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید