پراکندگی جمعیتی مردم کانادا

به گزارش آناسی، زمانی که اروپایی ها شروع به کاوش و توسعه منابع در آنچه که در حال حاضر در کانادا است , کردند , آن ها این سرزمین را که جمعیت پراکنده بسیاری از مردم هند را در جنوب و شمال آفریقا اشغال می کردند , یافتند. مردم بومی عمدتا ً شکارچیان و جمع آوری کننده بودند و اغلب چادرنشین بودند. از آنجا که تعداد آن ها کم بود , مردم بومی بر محیط طبیعی تاثیر کمی داشتند ; آن ها تنها منابع مورد نیاز برای مصرف خود را برداشت می کردند و هیچ سکونتگاه بزرگی وجود نداشت. حتی اگر مردم بومی هزاران سال در این منطقه زندگی می کردند , اروپایی ها درک می کردند که آن ها یک کشور بکر با منابع غنی پیدا کرده اند که منتظر بهره برداری هستند.

پراکندگی جمعیتی مردم کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین رزرو تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

گروه های مختلف اروپایی در زمان های مختلف برای توسعه و صادرات ماهی فراوان , خز , جنگل , و مواد معدنی , آمدند. با توسعه هر منبع جدید , شهرک های جدید تاسیس شدند. بیشتر شهرک ها براساس این منابع اندک ماندند و برخی از آن ها زمانی ناپدید شدند که منابع آن ها تقلیل یافت. چند شهر بندری - از جمله شهرهای شرقی"جان", نیوفاندلند , هالیفاکس , نوا اسکوشیا ; و سنت جان , نیو برونسویک , همچنان که از صادرات منابع متوالی سود می بردند , به رشد خود ادامه دادند. مونترال رشد اولیه خود را به تجارت خز مدیون بود, اما بعدا ً به یکی از بازارهای مهم صادرات مواد خام و فرآوری شده و واردات کالاهای تولیدی از اروپا تبدیل شد. بعدها تورنتو و شهر ساحل غربی ونکوور به سرعت رشد کردند. در توسعه کشاورزی دشت های داخلی , مانیتوبا به رشد اولیه خود مدیون هستند.

به جز شهرهای بندری , پرجمعیت ترین شهرها و بزرگ ترین شهرهای کانادا در مناطقی با زمین های کشاورزی خوب توسعه یافت. حدود نه دهم جمعیت در یک نوار باریک از زمین در امتداد مرز کانادا - کانادا زندگی می کنند - منطقه ای که تنها حدود یک دهم کل مساحت کشور کانادا را تشکیل می دهد. کشاورزی متمرکز تجاری در زمین های پست منطقه دریاچه های بزرگ به شبکه متراکم روستاها , شهرک ها و شهرها منجر شد. بعدها , صنایع تولیدی و خدماتی رشد جمعیت را در این منطقه تقویت کرد و آن را به مناطق شهری , صنعتی و مالی کانادا تبدیل کرد. روستاها , شهرک ها و شهرها نیز از فعالیت های کشاورزی در علفزارهای غربی تکامل یافتند , اما به این دلیل که بخش های تولیدی و خدماتی رشد نکردند , این مناطق به شدت شهرنشین بودند. با این حال توسعه صنعت نفت رشد دو شهر بزرگ , ادمونتون و کالگری در آلبرتا را تحریک کرد.

انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 828

به "پراکندگی جمعیتی مردم کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "پراکندگی جمعیتی مردم کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پراکندگی جمعیتی مردم کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید