چین سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش آناسی، وزارت خارجه چین سفیر آمریکا را در اعتراض به تصویب قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ در کنگره آمریکا که آن را مداخله در یک مساله داخلی چین توصیف نموده است، احضار کرد.

چین سفیر آمریکا را احضار کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین دوشنبه گفت ژنگ ژگوآنگ، معاون وزیر خارجه به تری برنستاد، سفیر جدید ایالات متحده تاکید نمود تا آمریکا خطاهایش را اصلاح نموده و از مداخله در امور داخلی هنگ کنگ و مداخله در مسائل داخلی چین خودداری کند.

بیش از پنج ماه است که معترضان ضد دولتی در خیابان های هنگ کنگ دست به اعتراض می زنند و خشونت و نگرانی از تشدید واکنش چین برای توقف این نافرمانی مدنی، افزایش یافته است. معترضان از آنچه مداخله چین در آزادی های خودشان یاد می نمایند، خشمگین هستند؛ این آزادی ها در 1997 که بریتانیا حاکمیت این دولت شهر را تحویل چین می داد، وعده داده شد.

مجلس نمایندگان آمریکا این لوایح را روز چهارشنبه به کاخ سفید ارسال کرد. قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ با 417 رای موافق و یک رای مخالف به تصویب این مجلس رسید و سنا هم پیشتر آن را به اتفاق آراء تصویب نموده بود. انتظار می رود ترامپ این لایحه و یک لایحه دیگر مرتبط با هنگ کنگ را امضا نموده و آن را قانون کند؛ به رغم مذاکرات تجاری پیچیده با پکن.

معاون وزیر خارجه چین گفت، تصویب قانون دموکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ نوعی ترغیب به خشونت است و نقض جدی قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی در روابط بین المللی به شمار می رود. او تاکید نمود: چین نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خودش را ابراز می نماید.،ایسنا

بیشتر بخوانید،دموکراسی خواستار؛ پیروز انتخابات محلی هنگ کنگ

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 583

به "چین سفیر آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفیر آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید