کدام مکان ها بیشتر به ویروس کرونا آلوده است؟

به گزارش آناسی، سطوح مختلف، اطراف فرد بیمار و آلوده، محیط های بسته و مکان های عمومی از جمله مکان هایی است که باید از آنها دوری کرد.

کدام مکان ها بیشتر به ویروس کرونا آلوده است؟

به گزارش از ، محمدناصر رهبر، مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اگر شهروندان از راه های انتقال و مکان یا سطوح دارای ویروس کرونا آگاه باشند، درصد ابتلا به آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

او اضافه نمود: افراد در محیط های بسته و بدون تهویه هوا بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و باز کردن در و پنجره ها و روشن کردن فن برای تهویه هوا در ایجاد جریان هوا و مقابله با این ویروس موثر است.

مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان توضیح داد: ویروس کرونا در هوا وجود ندارد و شهروندان از باز کردن در و پنجره واهمه نداشته باشند. این ویروس جزو ذرات سنگین محسوب می گردد که به دلیل سنگینی در هوا معلق نیست و روی سطوح می نشیند و به عبارتی بیشتر از یک متر قابلیت پخش ندارد.

رهبر ابراز داشت: ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف، دارای ماندگاری متفاوت از چند ساعت تا چند روز است، اما نور خورشید، الکل، حرارت و محلول های ضدعفونی نماینده، این ویروس را از بین می برد. در مقالات علمی درباره ماندگاری ویروس کرونا اطلاعات متفاوت ارائه شده است و به برای مثال در یکی از مقاله هلی علمی معتبر گفته شده ویروس کرونا بر روی سطوح استیل سه تا 28 روز، بر روی کاغذ پنج روز و بر روی چوب چهار روز زنده می ماند.

او اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی مانند رعایت فاصله حداقل یک متر از دیگران، ماندن در خانه و پرهیز از روبوسی و دست دادن مهمترین، راه چاره در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: مهمترین راه انتقال ویروس کرونا ترشحات تنفسی فرد آلوده به روی صورت دیگران و تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان است که رعایت فاصله حداقل یک متر و ماندن در خانه راه چاره مهم در مقابله با ویروس کرونا است.

رهبر اضافه نمود: شهروندان برای پیاده روی و ورزش کردن نیز از خانه خارج نشوند چرا که ممکن است در راستا پیاده روی به سطوح آلوده دست بزنند و بدون توجه به آلودگی دست را به چشم، دهان یا بینی خود نزدیک نمایند. با توجه به موج فزاینده ابتلا به ویروس کرونا، خروج از خانه خطرناک است و مردم با ماندن در خانه از خود حفاظت نمایند.

او تاکید نمود: بعضی افراد تردد در شهر و ماندن در خودرو را برای خود امن تلقی می نمایند، اما ممکن است برای انجام کاری مجبور به پیاده شدن از ماشین شوند که این سوار و پیاده شدن ممکن است موجب ابتلا به ویروس کرونا گردد.

مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه جریان هوا در شکست ویروس کرونا موثر است، اظهار کرد: افرادی که مجبور به استفاده از تاکسی هستند با پایین کشیدن شیشه و ایجاد جریان هوا از خود در برابر ویروس کرونا محافظت نمایند.

مدیر بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ماسک اِن 95 برای افرادی مانند پرستاران و پزشکان که در فاصله کمتر از یک متر با بیماران مبتلا به ویروس کرونا قرار دارند ضروری است، در غیر این صورت با رعایت فاصله یک متر از دیگران احتیاج به استفاده از ماسک نیست و یا ماسک جراحی کفایت می نماید.

او اضافه نمود: استفاده از ماسک جراحی برای افرادی که با افراد پرخطر در تماس نیستند کفایت می نماید، اما توصیه می گردد از ماسک پارچه ای استفاده ننمایند چرا که بافت پارچه متراکم نیست و نمی تواند خاصیت محافظت نمایندگی داشته باشد.

رهبر بیان نمود: ماسک ان 95 استاندارد کاملا بر روی صورت می نشیند و هیچ راه نفوذ هوا به داخل از اطراف ماسک وجود ندارد و سوپاپ ماسک نیز یک طرفه نقش خروج هوا را از داخل ماسک دارد.

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار گرفته است.

از ظهر روز شنبه تا یکشنبه یکهزار و 209 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 13 هزار و 938 رسید، این تعداد در استان سمنان با 41 نفر مبتلای جدید به 450 نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 967

به "کدام مکان ها بیشتر به ویروس کرونا آلوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مکان ها بیشتر به ویروس کرونا آلوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید