کوره لاشه سوزی در آپارتمان راه اندازی کنید!

به گزارش آناسی، خبرنگاران : سازمان دامپزشکی کشور برای کلینیک های دام کوچک بخشنامه ای را تدوین نموده است که بندهای عجیب آن موجب شگفتی دامپزشکان متخصص حیوانات کوچک شده است.

کوره لاشه سوزی در آپارتمان راه اندازی کنید!

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

گزارش خبرنگاراجتماعی خبرنگاران به نقل از دامپزشک حاکیست : حدود یک سالی می گردد که رییس سازمان دامپزشکی تجهیز مرغداری های کشور را به کوره لاشه سوز الزامی خواند اما حالا گویا سازمان دامپزشکی تصمیم دارد بخشنامه ای به درمانگاه های حیوانات کوچک نیز ارسال کند و آنها را موظف به نصب و راه اندازی کوره های لاشه سوز در کلینیک های کوچک شان کند. اقدامی که دامپزشکان دام کوچک آن را اقدامی غیرکارشناسی تعبیر می نمایند.

صاحب یک کلینیک دامپزشکی در شمال تهران با اشاره به بخشنامه مذکور گفت: در حال حاضر سازمان دامپزشکی اقدام به تهیه طرحی با عنوان طرح ممیزی نموده است تا آن را برای درمانگاه های دام کوچک به صورت بخشنامه ارسال کند. متاسفانه بندهای این بخشنامه بدون هیچگونه دقت و نکته بینی تنظیم شده اند به طوری که مخاطبان این طرح در نگاه اول احساس می نمایند سازمان دامپزشکی با تنظیم این بخشنامه ها هیچ هدف خاصی را دنبال نمی نماید.

این دامپزشک بعضی دستورالعمل های مندرج در این طرح را غیرکارشناسی توصیف کرد و اضافه کرد: به عنوان مثال در بندی از این بخشنامه دامپزشکان دام کوچک موظف شده اند تا کوره لاشه سوز را در محل کلینیک شان نصب و راه اندازی نمایند در حالی که اغلب کلینیک های دامپزشکی واحدهای آپارتمانی کوچکی هستند که نصب و راه اندازی کوره لاشه سوز در آن ممکن نبوده و بوی حاصل از سوختن لاشه ها تمام ساکنان مجتمع های شهری را اذیت می نماید و از لحاظ بهداشتی هم درست نیست چنین اقدامی در فضاهای شهری صورت گیرد. معمولا چنین اقداماتی در فضاهای خارج از شهر انجام می گردد.

وی ادامه داد: غیر از این نکته، کلینیک های دامپزشکی حیوانات کوچک هرگز حجم تلفات شان به اندازه مرغداری ها و گاوداری ها و واحدهای بزرگ صنعتی نبوده و شاید در سال تنها دو مورد تلفات داشته باشند که آن هم در مواردی است که بیماری بسیار پیشرفته شده و چاره ای جز معدوم کردن حیوان نباشد. صاحب نظران همیشه بر این نکته تاکید می نمایند، کلینیکی که هرماه تلفات دامپزشکی داشته باشد باید تعطیل گردد چون دامپزشکان مشغول در آن از درمان حیوانات ناتوانند.

این دامپزشک گفت: وجود کوره لاشه سوز در درمانگاه های دام کوچک اصلا ضرورتی ندارد و سازمان دامپزشکی به جای الزام صاحبان کلینیک های دام کوچک به این موضوع باید حساسیت خود را روی بهداشت محیط و شاخصه های استاندارد بهداشتی کلینیک های دامپزشکی متمرکز کند چون در حال حاضر کلینیک هایی وجود دارند که آنقدر نسبت به بهداشت محیط و فضای کاری خود بی توجه اند که بوی تعفن از آنها به مشام می رسد.

وی با اظهار شگفتی از این دستورالعمل سازمان دامپزشکی تصریح می نماید: من واقعا نمی دانم سازمان دامپزشکی با چه هدفی این دستورالعمل را تدوین نموده در شرایطی که این نکات آنقدر بدیهی است که هر دانش آموخته دامپزشکی به راحتی قادر به درک آن است شاید این الزام مسوولان سازمان دامپزشکی برای آنها منافع مادی به دنبال داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد: سازمان دامپزشکی اگر خیلی نگران لاشه های دام کوچک است بهتر است با در نظر دریافت خودروهای مخصوص و اخذ هزینه های لازم از صاحبان دام کوچک اقدام به جمع آوری لاشه های دام کوچک از تمام کلینیک های شهری نموده و اقدام به سوزاندن آنها در فضای خارج از شهر کند نه اینکه با چنین دستورالعمل شگفت آوری دامپزشکان دام کوچک را ملزم به راه اندازی کوره در ساختمان های شهری کند.

این دامپزشک همچنین بندهای دیگری از این طرح را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: از دیگر بندهای شگفت آور طرح ممیزی سازمان دامپزشکی تعبیه کپسول آتش نشانی در کلینیک های دامپزشکی است در حالی که احتراق در این کلینیک ها بسیار بعید به نظر می آید و سازمان بهتر بود دامپزشکان را ملزم به تعبیه کپسول های اکسیژن در کلینیک هایشان می کرد که مساله ای حیاتی تر، مهم تر و قابل پیش بینی تری برای یک کلینیک دامپزشکی به شمار می آید. در واقع سازمان واجب را رها نموده و مستحب را چسبیده است.

وی در سرانجام ابراز داشت: یکی دیگر از بندهای جالب این طرح نیز دستور سازمان برای عقب گرد به سیستم اداری سنتی است و الزام دامپزشکان به بایگانی دستی نسخه ها و رد فرآیندهای رایانه ای در این زمینه است که این موضوع نیز واقعا غیرقابل فهم است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 800

به "کوره لاشه سوزی در آپارتمان راه اندازی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوره لاشه سوزی در آپارتمان راه اندازی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید