58 درصد از واحدهای مسکونی شهری خراسان شمالی مقاوم نیستند

به گزارش آناسی، خبرنگاران/خراسان شمالی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: فقط 42 درصد از واحدهای مسکونی شهری در این استان مقاوم و پایدار هستند.

58 درصد از واحدهای مسکونی شهری خراسان شمالی مقاوم نیستند

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

فخرانی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: 237 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری خراسان شمالی وجود دارد که فقط 58 درصد از این تعداد مقاوم نیستند.

وی با اشاره به اینکه نرخ تراکم خانوار در واحدهای مسکونی این استان بالا است، اضافه نمود: این امر به معنای آن است که در این استان به اندازه تعداد خانوار، واحد مسکونی وجود ندارد.

فخرانی در ارتباط با منازل مسکونی خالی(خالی از سکنه) اعلام کرد: بنابراین توضیحات ارائه شده نشان از آن دارد که هر چقدر در این استان واحد مسکونی ساخته گردد، باز هم کم است .

وی ادامه داد: بنابراین تعداد واحدهای مسکونی خالی در این استان چندان زیاد نیست اما آمار مشخصی نیز از تعداد این واحدها در دست نیست.

این مقام مسئول توضیح داد: علاوه بر آن بیش از 30 درصد از واحدهای مسکونی در استان به صورت استیجاری هستند و نرخ اجاره بها از سال 84 تا سال 97، 14 برابر شده است.

وی اعلام نمود: همچنین متاسفانه طی یکی دو سال اخیر نیز با رشد نامتعارف اجاره بها به خصوص در شهر بجنورد روبرو بوده ایم.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ارتباط با قیمت زمین نیز گفت: در شهرهای این استان به خصوص بجنورد، قیمت زمین و مسکن نیز افزایش چشم گیری داشته است که این رشد قیمت نسبت به استان های هم تراز خراسان شمالی زیادتر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1145

به "58 درصد از واحدهای مسکونی شهری خراسان شمالی مقاوم نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58 درصد از واحدهای مسکونی شهری خراسان شمالی مقاوم نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید