افزایش 75 درصدی صادرات پتروشیمی در 5 سال اخیر

به گزارش آناسی، وزیر نفت از افزایش 75 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در پنج سال اخیر اطلاع داد.

افزایش 75 درصدی صادرات پتروشیمی در 5 سال اخیر

به گزارش خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه در مراسم افتتاح سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور در مورد تحولات صنعت پتروشیمی در پنج سال اخیر گفت: در طی این پنج سال به جز سه طرحی که امروز افتتاح می گردد 12 طرح افتتاح گردیده که ارزش آن ها به قیمت های امروز 3.5 میلیارد دلار است و ارزش این سه طرح یک و نیم میلیون دلار است.

وی افزود: در سال های اخیر اتفاق های مهمی در صنعت پتروشیمی افتاد. 33 درصد وزن محصولات پتروشیمی افزایش یافته و 76 درصد صادرات محصولات پتروشیمی اضافه گردیده، همچنین 13 درصد عرضه داخلی برای صنایع پایین دستی افزایش یافته است. گاز تحویلی به صنعت پتروشمیی به مقدار 35 درصد رشد نموده است.

وزیر نفت ادامه داد: نکته مهمی که خدمت رییس جمهور باید عرض کنم تحولات در مورد فراوری اتان است که جزو با ارزش ترین محصولات است و ما در حال حاضر در فراوری آن کمبود داریم.

زنگنه افزود: در سال 92 کل فراوری اتان ما 3.8 میلیون تن بوده است در سال 96 به 6.11 رسیده و پیش بینی میکنیم در 98 به بیش از 12 میلیون تن فراوری اتان برسیم. باید به فراوریکننده ها فشار بیاوریم که واحدهای الفین باید راه بیافتد تا اتان فراوری گردد.

وی افزود: یکی از بزرگترین و بهترین واحدهای ما بوشهر است که اصلی ترین محصولش اتان است. برای ما خوراک پتروشیمی به خوبی قابل تامین است. مجتمع پالایشی سیراف ظرفیت خیلی خوبی دارد ولی با توجه به مشکلاتی که پیش آمد کسی آن را فاینانس خارجی نمیکند.

زنگنه افزود: امروز برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت دو قرارداد امضا می گردد. با این قرارداد ما دیگر در خوزستان و کهکلویه و بویر احمد گازی فلر نخواهیم داشت بخش عمده این گاز ها به خوراک تبدیل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 35

به "افزایش 75 درصدی صادرات پتروشیمی در 5 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 75 درصدی صادرات پتروشیمی در 5 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید