تاکید بر اقدام فوری در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل

به گزارش آناسی، نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل خواهان آن شدند تا برای مقابله با تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی اقدام فوری انجام گردد.

تاکید بر اقدام فوری در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل

به گزارش خبرنگاران، نمایندگانی از نزدیک به 200 کشور دنیا در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل که از روز گذشته (یک شنبه) در شهر کاتوویتس (کاتوویچ) در لهستان برگزار شده شرکت نموده اند تا برای مقابله با تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی تصمیماتی جدی اتخاذ گردد.

در بیست و چهارمین کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP24 هدف آن است تا کشورها بر روش های تحقق تعهدات مطرح شده در توافق اقلیمی پاریس به منظور جلوگیری از افزایش دما به توافق دست پیدا نمایند.

به گزارش ژاپن تودی، کارشناسان می گویند دنیا در معرض تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی قرار گرفته که وقوع آتش سوزی های جنگلی مهیب، موج گرما و طوفان های شدید از جمله آن ها به حساب می آیند.

همچنین بی بی سی در گزارش خود درباره این کنفرانس آورده است که به دلیل جزئیات بسیاری که باید درباره آنها تصمیم گرفته گردد، این نشست یک روز زودتر از موعد شروع شده است.

این مهمترین اجلاس سازمان ملل درباره گرم شدن آب و هوای کره زمین پس از عهدنامه محوری پاریس در سال 2015 است با این حال امید زیادی وجود ندارد که این اجلاس بتواند نگرانی هایی را رفع کند که بخصوص در چند هفته اخیر درباره افزایش شدید گازهای گلخانه ای و گرم شدن زمین مطرح شده اند.

این نشست در حالی صورت می گیرد که انتها سال جاری یعنی حدود یک ماه دیگر ضرب الاجل تدوین مقررات و جزئیات اجرای عهدنامه پاریس است.

آمریکا از پیمان پاریس کنار کشیده اما تا سال 2020 باید در آن بماند و مذاکره نمایندگان آمریکایی در نشست حضور دارند و به دنبال دانستن جزئیات اجرای پیمان هستند تا در سیاست و معاملات خارجی خود از آن استفاده نمایند.

با توجه به علاقه وافر رئیس جمهوری آمریکا به زغال سنگ، گزارش شده که کاخ سفید یک برنامه حاشیه ای در تبلیغ سوختهای فسیلی برگزار خواهد نمود. کاری مشابه در نشست قبلی که صدای اعتراض بسیاری را بلند کرد.

همچنین لهستان برای سومین بار میزبان یک نشست اقلیمی سازمان ملل است اما این کشور همچنان 80 درصد انرژی خود را از زغال سنگ تامین می نماید و شهر کاتوویتس هم در یکی از مناطق مهم فراوری زغال سنگ واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 110

به "تاکید بر اقدام فوری در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر اقدام فوری در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید