جشنواره چارسوق در سطح بین المللی برگزار گردد

به گزارش آناسی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره چارسوق گفت: اگرچه تهران پایتخت اقوام ایرانی است، اما امیدوارم چارسوق صرفا بحث میزبانی اقوام ساکن تهران نباشد و در سطح بین المللی اجرا گردد.

جشنواره چارسوق در سطح بین المللی برگزار گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی امروز دوشنبه 12 شهریور با بیان این مطلب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی چارسوق که در محل سالن همایش های برج میلاد تهران که با حضور تعدادی از سفرای کشورهای خارجی و مسئولانی از دستگاه های مختلف برگزار گردید، توضیح داد: جشنواره چارسوق به شکل بسیار خوبی برگزار گردید و از همه افرادی که کوشش کردند تا این جشنواره که یک فلسفه پشت آن هست به خوبی شکل گیرد، تشکر و قدردانی می کنم.

محب خدایی گفت: در کشوری زندگی می کنیم که نقطه به نقطه آن ظرفیت است و چهار فصل دارد و در کشوری زندگی می کنیم که داشته های آن به اندازه داشته های دنیا ارزشمند است.

او ادامه داد: تهران به عنوان پایتخت ایران، پایتخت اقوام است و بسیاری از اقوام در پایتخت کنار هم زندگی می نمایند، خیلی وقت ها به دلیل نداشتن فرصت برای دیدن داشته های مختلف در هر استان، گاهی اوقات این داشته ها به فراموشی سپرده می گردد اما با برگزاری جشنواره چهارسوق توانستیم داشته های اقوام را به خوبی معرفی کنیم و این نوید را نیز می دهیم که این جشنواره تنها به تابستان ختم نمی گردد و در سایر فصول نیز اجرا خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: قصد داشتیم در قالب این جشنواره، همه کسب وکارهایی را که اقوام مختلف در سطح تهران دارند را به نمایش بگذاریم که این فرصت فراهم نشد اما خوشبختانه توانستیم بخش هایی از فرهنگ و آداب و سنن اقوام را در اماکنی ازجمله در مترو و... اجرا کنیم و موفق شدیم گوشه ای از داشته های فرهنگی تاریخی را به خوبی معرفی کنیم اما بخش پررنگ این جشنواره برگزاری شب های فرهنگی در برج میلاد بود که خوشبختانه به خوبی اجرا شد.

چیدن تکه های پازل ایران در جشنواره چارسوق

علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد نیز در این مراسم گفت: ما یا علی گفتیم و قدم در راهی برای پیمایش ایران گذاشتیم و خوشحالم که توانستیم تکه تکه پازل سرزمین دلیران را کنار هم بچینیم.

او اضافه کرد: در این جشنواره تمام جلوه های فرهنگی و آداب و سنن ایران به تصویر کشیده گردیده است و از همه استان های کشور تمام جلوه های فرهنگ ایران به خوبی برای مردم معرفی گردید.

مدیرعامل برج میلاد ادامه داد: در این جشنواره، خراسان بزرگ را با پرچم رضوی اش و با طلای سرخ آن تکریم کردیم و به تمدن شکل گرفته در کرانه کارون و به سربلندی خوزستان ادای احترام کردیم و در بهشت ایران کهگیلویه و بویراحمد نفس کشیدیم و شب ایلام را در کنار مهربانی مردمانش گذراندیم، تالاب ها و غارها و چشمه های استان مرکزی را باهم مرور کردیم و سرزندگی چهارمحال و بختیاری را توصیف کردیم، فرهنگ البرز را به تصویر کشیدیم به اصفهان نصف دنیا سلام کردیم به استان فارس و تمدنش سر زدیم و به پهلوانان کرمانشاه عرض ارادت کردیم، در سرزمین افسانه ای سیستان و بلوچستان به تماشای زیبایی های این سرزمین رفتیم، در اربیل به تماشای زیبایی های آن نشستیم و در استان قم به حرم اهل بیت سلام کردیم و آشیانه عقاب در کردستان سری زدیم و به تماشای زیبایی های سواحل بوشهر و کرانه های استان هرمزگان نشستیم و به جنگل های سرسبز شمال نیز سری زدیم و به مهمانی اقوام در گلستان رفتیم. در یزد تمدن ایران را مرور کردیم و در خراسان شمالی و جنوبی به مردمانش سلام کردیم.

او اعلام نمود: ما رونق را و فرهیختگی را در مرزهای خودمان جستجو می کنیم به همت شما هنرمندان که فرزندان عزیز ایران هستید این موضوع را در درون مرزهای خودمان به جستجو پرداخته ایم.

آیین اختتامیه جشنواره ملی چارسوق با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از سوی گروه های مختلف از استان های گوناگون همراه بود و در خاتمه این مراسم از تعدادی از برترین های جشنواره تجلیل به عمل آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 32

به "جشنواره چارسوق در سطح بین المللی برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره چارسوق در سطح بین المللی برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید