دبیرخانه دایمی جشنواره انار در شهرضا تشکیل گردد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، علی اصغر رفیعی نژاد بعد از ظهر شنبه در جلسه تجلیل از خیران برگزاری جشنواره انار در روستای امامزاده شاه سید علی اکبر شهرضا گفت: برای برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره انار شهرضا در سال های آینده و معرفی ظرفیت های مالی، کشاورزی و گردشگری این شهرستان ضروری است دبیرخانه دایمی انار شهرضا راه اندازی گردد.

دبیرخانه دایمی جشنواره انار در شهرضا تشکیل گردد

وی اضافه نمود: این جشنواره نه تنها می تواند موجب ایجاد شور نشاط در مردم گردد بلکه می تواند اقتصاد روستاهای شهرستان را متحول کند.

جشنواره انار شهرضا باید به شکل بین المللی برگزار گردد

فرماندار شهرضا با تشکر از حمایت همه جانبه خیران در برگزاری جشنواره انار شهرضا گفت: این جشنواره باید به یک جشنواره کشوری و بین المللی تبدیل گردد.

رفیعی نژاد با بیان این که شهرضا می تواند قطب گردشگری استان گردد، ابراز داشت: تبدیل شهرضا به قطب گردشگری استان نیازمند برنامه ای هدفمند برای معرفی ظرفیت های بکر و متعدد آن است.

ضرورت گرایش روستاها به اقتصاد غیرزراعی در شرایط کم آبی شهرستان

وی با اشاره به ضرورت گرایش روستاها به اقتصاد غیرزراعی در شرایط کم آبی شهرستان گفت: تمامی دستگاه های شهرستان علاوه بر وظایف معمول، باید به توانمند سازی این روستا در زمینه جذب گردشگر توجه نمایند.

فرماندار شهرضا گفت: موقعیت جغرافیایی شهرضا و استقرار آن در مجاورت جاذبه های گردشگری ظرفیت مناسبی را برای توسعه و احیای صنعت گردشگری در شهرضا فراهم نموده است.

تقویت و توسعه زیرساخت های گردشگری عامل مؤثری در ایجاد اشتغال است

رفیعی نژاد تقویت و توسعه زیرساخت های گردشگری را عامل مؤثری در ایجاد اشتغال و توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: رویکرد سیاست های گردشگری باید نو و زمینه ساز فراوری ثروت و اشتغال باشد.

وی تقویت گردشگری را نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و اضافه نمود: ما آماده همکاری همه جانبه با بخش خصوصی در بحث های گردشگری در شهرستان هستیم.

فرماندار شهرضا گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باید شرایط ایجاد کار در روستاها فراهم گردد.

شهرداران، اعضای شوراها و دهیاران روستاها به اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار توجه نمایند

وی با اشاره به محدودیت های اقتصادی دولت گفت: ضروری است شهرداران، اعضای شوراها و دهیاران روستاها به شناسایی ظرفیت های شهر و روستا به منظور تعریف درآمدهای پایدار، فراوری ثروت، اشتغال زایی و جذب سرمایه گذار توجه ویژه ای داشته باشند.

رفیعی نژاد گفت: باید دهیاران وابستگی خود را به دولت کم نموده و خود منبع و در آمد پایدار داشته باشند تا بسیاری از مسائل آنها برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 143

به "دبیرخانه دایمی جشنواره انار در شهرضا تشکیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه دایمی جشنواره انار در شهرضا تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید