رایزنی ظریف و همتای چینی در راستای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه

به گزارش آناسی، وزرای خارجه ایران و چین در پکن ضمن تأکید بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد آنالیز قرار دادند.

رایزنی ظریف و همتای چینی در راستای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در سفر به پکن همراهی می نماید، با همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف و وانگ یی در این دیدار با تأکید بر توسعه و تعمیق روابط دو جانبه در همه زمینه ها، مهمترین تحولات و مسائل منطقه ای و بین المللی را مرور کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز (دوشنبه) 29 بهمن ماه در رأس هیأتی به پکن سفر کرد.

سفر با تور چین را توصیه میکنیم.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه دیروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر لاریجانی به پکن مطرح کرد: چین یکی از شرکای ما در حوزه های مختلف بوده و خواهد بود و حجم همکاری های ما بسیار است. البته در همکاری با هر کشوری و در طیف های مختلفی که در همکاری ها بین کشورها می تواند وجود داشته باشد در مقاطعی می تواند به دلایل مختلف بین بخش های خصوصی و دولتی نارسایی، کمبودها و گلایه هایی وجود داشته باشد؛ ولی ما آینده روابط با چین را با اهمیت تلقی می کنیم و امیدواریم این روابط بتواند در مسیر بهتری رو به جلو حرکت کند.

وی اضافه نمود: شاهدیم هیأت های بسیاری بین دو کشور تبادل می گردد و سعی می نمایند مسیر همکاری ها را در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی تسهیل نمایند و امیدوارم سفر آقای لاریجانی به پکن که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی صورت گرفته و یک سفر پارلمانی و تنها برای رایزنی های پارلمانی نیست، بتواند یاری بیشتری به روان شدن هر چه بیشتر این همکاری ها کند. این سفر مهمی است به خصوص با ترکیب هیأتی که ایشان را همراه می نمایند و ملاقات هایی که در آنجا طراحی شده است و نتایج آن انشاءالله برای کشور و مردم سودمند باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 113

به "رایزنی ظریف و همتای چینی در راستای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ظریف و همتای چینی در راستای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید