رونمایی از فصلنامه ادبی سان

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی فصلنامه ادبی سان در خانه وارطان برگزار گردید. این مراسم با فیلمی از تفال نویسندگان خارج از کشور شروع شد. جعفر مدرس صادقی، آناهیتا قزوینی زاده، بیتا ملکوتی و سایر نویسندگان با تبریک شب یلدا غزلی از حافظ خواندند. محمد طلوعی مشاور سردبیر و مجری برنامه از تولد مجله های جدید و سان گفت و سپس ناهید طباطبایی مدیر مسئول مجله درمورد راه اندازی فصلنامه سان شرح داد و درمورد علاقه قدیمی خود به مجله و ادبیات حرف زد.

رونمایی از فصلنامه ادبی سان

آرش صادق بیگی سردبیر مجله ضمن تشکر از استقبال و حضور مخاطبان که باعث شد بسیاری سرپا مراسم را تماشا نمایند، از رویکرد فصلنامه سان مبنی بر تمرکز بر قالب جستار گفت و این کار را در امتداد گسترش قالب زندگی نگاره در مجله داستان دانست. قالب ادبی ای که در ایران نسبتا مهجور مانده بود و به جز نمونه های اندکی از شاهرخ مسکوب، محمد قائد و داریوش شایگان نمونه چندانی از آن نمی توان در ادبیات ایران یافت. سردبیر مجله سان کوشش برای جا انداختن این قالب در ادبیات ایران را جزو اهداف این فصلنامه دانست.

آیدین آغداشلو با تکیه بر موضوع شماره اول مجله، شب، از تجربیات خود در سال های فعالیت هنری و کار در شب گفت. از پیاده راه رفتن در شب های تهران، کار کردن کنار پنجره و تخیل کردن زندگی همسایگان، آغداشلو تولد هر مجله ادبی را مغتنم شمرد و آن را رخنه ای به تاریکی دانست.

در ادامه، فریدون مجلسی به نقش پررنگ خانم ها در تحریریه سان اشاره نمود و درمورد شب یلدا و هویت و ملیت ایران صحبت کرد. مجید قیصری آخرین مهمانی بود که روی سن رفت و بخشی از زندگی نگاره خود با عنوان یلدا نشین روایتی از روزهای یلدا در سالهای جنگ را که در همین شماره به چاپ رسیده است، برای حاضران خواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 124

به "رونمایی از فصلنامه ادبی سان" امتیاز دهید

1 کاربر به "رونمایی از فصلنامه ادبی سان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از فصلنامه ادبی سان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید