رییس نظام پزشکی کرمانشاه: در مناطق زلزله زده استان کمبود پزشک نداریم

به گزارش آناسی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در حال حاضر در مناطق زلزله زده کمبود پزشک نداریم.

رییس نظام پزشکی کرمانشاه: در مناطق زلزله زده استان کمبود پزشک نداریم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران منطقه کرمانشاه، محمدباقر حیدری امروز (یکشنبه، 20 آبان) در نشستی خبری که به مناسبت سالگرد زلزله 21 آبان سال گذشته کرمانشاه برگزار گردید، به تشریح مهمترین فعالیت های جامعه پزشکی کرمانشاه در مناطق زلزله زده از لحظه وقوع زلزله تاکنون پرداخت و اظهار کرد: در همان لحظات اولیه پس از زلزله گروهی از جامعه پزشکی استان به منطقه اعزام شدند تا به کمک آسیب دیدگان این حادثه بپردازند.

وی این زلزله را تجربه ای مهم برای جامعه پزشکی کرمانشاه توصیف کرد و گفت: تا ظهر روز زلزله 300 عمل جراحی و 347 مورد اعزام مصدوم به خارج از استان داشتیم. همچنین در شش روز اول تعداد 14 هزار مصدوم را پذیرش کردیم و 1800 عمل جراحی انجام دادیم که رکوردی بی نظیر بود.

رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: این خدمات رسانی درحالی انجام گرفت که 22 مرکز درمانی و 63 خانه بهداشت شهرستان های متاثر از زلزله از بین رفته بود.

وی تاکید نمود: خدمت رسانی جامعه پزشکی به مصدومان به همراه دیگر اقدامات دستگاه های اجرایی در ساعات اولیه پس از زلزله آمار متوفیان را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

حیدری اضافه نمود: در بحث خدمات رسانی به زلزله زدگان علاوه بر بخش دولتی، بیمارستان های بخش خصوصی استان نیز وارد عمل شده و تعداد قابل توجهی از مصدومان زلزله در بیمارستان های بخش خصوصی استان بستری شدند که این افتخاری برای جامعه پزشکی کرمانشاه بود.

وی ادامه داد: در ماه های بعدی پس از زلزله نیز با توجه به احتمال شیوع بیماری های واگیردار و مسائل روحی و روانی مردم زلزله زده، جامعه پزشکی در این حوزه نیز به ارائه خدمات در مناطق زلزله زده پرداخت، به طوری که شاهد کمترین موارد شیوع بیماری در این مناطق بودیم.

رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه عنوان نمود: در شرایط فعلی نیز که اکثر واحدهای روستایی و تعدادی از واحدهای شهری بازسازی و یا تعمیر شده اند، می توان گفت از حالت بحران در این مناطق خارج شده ایم و نگرانی چندانی نداریم.

وی با تاکید بر این که در مناطق زلزله زده کمبود پزشک وجود ندارد، اضافه نمود: اگر در برخی از رشته ها نیز کمبودی داشته باشیم، از آنجایی که در زمان تقسیم پزشکان هستیم و بسکمک از پزشکان نیز مایل به انجام خدمت در مناطق زلزله زده هستند این خلاء جبران می گردد.

حیدری در ادامه این نشست به بحث فضاسازی های اخیر رسانه ای در خصوص نبود کارتخوان در مطب پزشکان اشاره نمود و گفت: هرچند که در این رابطه قانونی نیست، اما از همکاران خود درخواست نموده ایم که به خاطر رفاه مردم دستگاه های کارتخوان را در مطب های خود نصب نمایند.

وی عنوان نمود: درحال حاضر اکثریت پزشکان استان اقدام به نصب دستگاه کارتخوان در مطب های خود نموده اند.

رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به موضوع دریافت زیرمیزی توسط برخی از پزشکان یادآور شد: هیچ پزشکی حق ندارد تحت هر عنوان مبلغی غیر از تعرفه وزارت بهداشت از بیماران دریافت کند. لذا اگر شهروندی چنین تخلفی را مشاهده کرد، می تواند به وسیله سامانه 190 شکایت خود را اعلام کند تا به نحو شدیدی برخورد کنیم.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه کمترین آمار شکایت زیرمیزی پزشکان را دارد.

به گفته این مسئول، در حال حاضر حدود سه هزار پزشک در استان کرمانشاه دارای پروانه مطب هستند که بیشترین این تعداد با 894 نفر مربوط به پزشکان عمومی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 94

به "رییس نظام پزشکی کرمانشاه: در مناطق زلزله زده استان کمبود پزشک نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس نظام پزشکی کرمانشاه: در مناطق زلزله زده استان کمبود پزشک نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید