لحظه نجات بیمار قلبی در خیابان توسط دانشجوی پرستاری!

به گزارش آناسی، دانشجویی که توانسته بود در خیابان جان یک بیمار را که مورد حمله قلبی نهاده شده بود نجات دهد از سوی دانشگاهش مورد تقدیر نهاده شد.

لحظه نجات بیمار قلبی در خیابان توسط دانشجوی پرستاری!

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی خبرنگاران؛ افراد با انگیزه های مختلفی وارد دانشگاه می شوند و هدف آنها برای قبولی در دانشگاه و دانشجو شدن فرق می نماید. برخی برای پرستیژ و کلاس وارد دانشگاه می شوند. برخی دیگر برای دریافت مدرک و مدرک گرایی وارد دانشگاه می شوند و دسته سوم کسانی هستند که در کنار دریافت مدرک می خواهند با کسب دانش به جامعه و کشوری که در آن زندگی می نمایند خدمت نمایند. مانند یک دانشجوی دانشکده پرستاری در چین.

در اوائل این ماه و در زمان تعطیلات ملی در چین یک مرد میانسال در پیاده روی خیابانی در شهر شانگهای این کشور ناگهان دچار حمله قلبی شد و روی زمین افتاد. در حالی که عابران زیادی شاهد این صحنه بودند یک دانشجوی سال دوم پرستاری در دانشکده پرستاری استان جیانگ سو که بصورت پاره وقت در شانگهای کار می کرد ناگهان از راه رسید. این دانشجو با دیدن مرد میانسال که در پیاده رو روی زمین افتاده بود بلافاصله وارد عمل شد و عملیات CPR را برای نجات جان او شروع کرد.

در ویدئویی که تبدیل به یکی ویدئوهای پربازدید در شبکه های اجتماعی چین شده است این دانشجو را که در کوشش برای نجات جان بیمار قلبی است نشان می دهد. خاتمه این دانشجوی وظیفه شناس با یاری CPR توانست جان این بیمار را از خطر مرگ نجات دهد. انتشار گسترده این ویدئو در شبکه های اجتماعی چین موجب شد تا این دانشجو از طرف دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل است مورد تشویق قرار گیرد. هفته پیش مسئولان دانشگاه برای قدردانی از عمل انساندوستانه این دانشجو اعلام کردند که او تا سرانجام تحصیلات از پرداخت هزینه شهریه دانشگاه و خوابگاه مستثنی خواهد بود.

دانشجوی پرستاری در خیابان جان بیمار قلبی را نجات داد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 87

به "لحظه نجات بیمار قلبی در خیابان توسط دانشجوی پرستاری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظه نجات بیمار قلبی در خیابان توسط دانشجوی پرستاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید