مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری: دستگاه های اجرایی باید کل هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران را پرداخت نمایند

به گزارش آناسی، زاده غلام گفت: طبق مصوبه مهرماه سال جاری هیات وزیران، مسئولیت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و شاغلین ایثارگر برعهده دستگاه های اجرایی مربوطه است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری: دستگاه های اجرایی باید کل هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران را پرداخت نمایند

به گزارش ، زهرا زاده غلام با اشاره به اظهار نظر های متعدد و سردرگمی ایثارگران بازنشسته و شاغل، گفت: طبق مصوبه هیات وزیران و اصلاح ماده دو آیین نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دستگاه های اجرایی موظف شده اند از محل سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تامین و پرداخت 100 درصد هزینه بیمه تکمیلی درمان ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل یا بازنشسته در دستگاه مربوطه اقدام نمایند.

زاده غلام با بیان اینکه مصوبه هیات دولت کاملا روشن بوده و این موضوعی است که دستگاه های اجرایی برای شاغلین و بازنشستگان ایثارگر اجرا نمایند، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری نیز بر همین اساس، هزینه درمان کارکنان شاغل و بازنشسته ایثارگر خود را در چارچوب مقرر پوشش داده و بنابر این پرداخت هزینه درمان ایثارگران سایر دستگاه های اجرایی اعم از شاغل و بازنشسته طبق این مصوبه بر عهده دستگاه مربوطه است.

وی اضافه نمود: همه دستگاه ها باید از محل سرجمع اعتبارات مصوب خود این هزینه ها که برای ایثارگران بسیار حیاتی است را پرداخت نمایند.

زاده غلام تاکید نمود: اینکه گفته گردد صندوق بازنشستگی کشوری اعتباری را برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های درمانی بازنشستگان ایثارگر دریافت نموده، اشتباه بوده و برداشت نادرستی است و این صندوق تنها هزینه درمان بازنشستگان یا شاغلین خود صندوق را پرداخت می نماید.

وی یادآور شد: با این وجود، بازنشستگان ایثارگر می توانند همانند و یکسان با سایر بازنشستگان کشوری که حدود 2 میلیون نفر را با افراد تحت تکفل شامل می شوند، از خدمات بیمه تکمیلی با سقف تعهدات معین استفاده نمایند و البته سهم بیمه معین شده نیز پرداخت نمایند.

زاده غلام توضیح داد: مطالب مذکور طی نامه ای به اطلاع سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 133

به "مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری: دستگاه های اجرایی باید کل هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران را پرداخت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری: دستگاه های اجرایی باید کل هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران را پرداخت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید