نمایشگاه هنر دست دوز و زیورآلات ایرانی افتتاح شد

به گزارش آناسی، نمایشگاه هنر دست دوز و زیورآلات ایرانی، با حضور پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عبدالرضا بهادری فرد معاون توسعه صنعت سازمان فناوری ارتباطات، و جمعی از مسئولان و هنرمندان صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران گشایش یافت.

نمایشگاه هنر دست دوز و زیورآلات ایرانی افتتاح شد

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه چهارشنبه 14 شهریور پس از افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در نمایشگاه دست دوزها و زیورآلات ایرانی آثار فاخر 34 طراح برجسته شامل زیورآلات، کیف، کفش، شال و پوشاک ایرانی در معرض دید علاقه مندان قرار داده گردیده است.

او اضافه نمود: آثار بسیاری از این هنرمندان به اندازه ای ویژه و خاص است که به کشورهای خارجی نیز صادر می گردد. می توان گفت این اولین حضور این گروه از طراحان در یک نمایشگاه جمعی و داخلی است.

محمودیان درباره اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: هدف اصلی ما از برپایی نمایشگاه این است که بتوانیم طراحان جوان فعال را در این حوزه که بسیار خلاقانه فعالیت می نمایند به جامعه معرفی کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ادامه داد: آثار ارائه گردیده در این رویداد، در عین زیبایی و برانگیختن تحسین همگان، بسیار سود آور و ارز آور است.

محمودیان با بیان اینکه هنرهای دستی به خاطر همین موضوع متمایز می شوند، گفت: این نمایشگاه که تا 17 مرداد 97 ادامه دارد، اولین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های ما در این حوزه از صنایع دستی است.

او ادامه داد: نمایشگاه بعدی آذرماه 97 با تم دیگری برگزار خواهد شد. در کوشش هستیم که از توانایی های هنرمندان در راستای آموزش به جوانان علاقه مند به طراحی مد، لباس و زیورآلات استفاده کنیم.

محمودیان افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس، فراکسیون زنان، همسران وزرا، معاونان زن وزارتخانه ها و ... را دعوت کردیم تا کار دست دختران و زنان توانمند ایرانی را که اعجاب انگیز است ببینند.

محمودیان در انتها با دعوت از علاقه مندان به دیدن زیورآلات و صنایع دستی هنرمندان ایرانی، گفت: این نمایشگاه 14 شهریور ساعت 18 در تالار آبی کاخ نیاوران افتتاح شد و تا جمعه 16 شهریور از ساعت 9 تا 19 میزبان دوستداران هنر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 36

به "نمایشگاه هنر دست دوز و زیورآلات ایرانی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه هنر دست دوز و زیورآلات ایرانی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید