از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنید

به گزارش آناسی، استاندار مازندران بار دیگر از هموطنان خواست تا به علت شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری به استان مازندران پرهیز نمایند.

از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنید

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، با تأکید بر اینکه آغوش مازندران همواره برای هموطنان باز است، با توجه به شرایط خاص کشور و مازندارن از هموطنان خواست که از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز نمایند. وی در این رابطه گفت:

مازندران در شرایط قرمز کرونایی است و عزیزان، ترجیحا به جز سفرهای ضروری به استان سفر ننمایند. این به معنای ممنوعیت سفر به مازندران نیست و به معنای این نیز نیست که مازندارن آلوده به کرونا نیست؛ بلکه مقصود این است که تراکم جمعیت با حضور هموطنان و گردشگران بالا می رود و زمینه شیوع را تقویت می نماید.

وی یادآوری کرد که سواحل، پارک ها و تفرجگاه ها به علت شرایط قرمز کرونا در مازندران تعطیل بوده و خدماتی به مسافران در این مکان ها ارائه نمی گردد. حسین زادگان افزایش جمعیت و ورود مسافران را عامل افزایش خطر در استان برشمرد و از مسافران خواست تا خارج شدن از شرایط قرمز سفر های غیر ضروری را لغو نمایند.

با وجود این هشدارها، به گزارش ایلنا همچنان عموم جامعه به روال روزها و ماه های پیش از کرونا دست از سفرهای تابستانه برنداشته اند و آخر هفته ها جاده های شمالی کشور با ترافیک سنگین روبرو است. مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، در این رابطه توضیح داد:

عموم جامعه باید مهارت و سبک زندگی با کرونا را یاد بگیرند. اینکه عده ای پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند. انسانیت ایجاد می نماید تا امور و اصولی که در شرایط فعلی به آن تاکید می گردد را رعایت کنیم. هرچند این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در مازندران شاهد رعایت بسیاری از پروتکل های بهداشتی به وسیله شهروندان این استان هستیم اما در اغلب مواقع، مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می نمایند از آنجا که برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت می آیند، پروتکل های بهداشتی و ساده ترین مورد مانند ماسک زدن را رعایت نمی نمایند. این در حالی است که کرونا مسافر یا غیرمسافر نمی شناسد و همه افراد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند. مسافران باید درک نمایند که می توان سفر کرد و می توان سرگرمی داشت؛ اما تحقق تمام این اهداف منوط به رعایت مهارت های زندگی با کرونا است.

طبق گفته معاونت گردشگری مازندران به علت شرایط خاص و بنا بر تصمیم ستاد کرونا تمامی طرح های دریا و سرگرمی های دریایی، ایستگاه سرگرمی های دریایی، پلاژها تعطیل شده اند و تمام ورودی هایی که به ساحل ختم می گردد، مسدود شده است؛ حتی امکان شنا داده نمی گردد تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

منبع: کجارو / ilna.news / ilna.news
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2145

به "از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید