جستجوی حیات در مریخ با هوش مصنوعی

به گزارش آناسی، محققان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) به سیستم های هوش مصنوعی آموزش می دهند که در جریان ماموریت اگزومارس در سال 2020 جستجوی حیات در نمونه های مریخ را برعهده بگیرند.

جستجوی حیات در مریخ با هوش مصنوعی

به همت کوشش محققان ناسا در آموزش به سیستم های هوش مصنوعی، این سیستم به محققان در جستجوی حیات در مریخ و سایر سیارات یاری خواهد نمود.

کاوشگر سازمان فضایی اروپا به نام اگزومارس، اولین کاوشگری خواهد بود که در زمان عزیمت به سمت مریخ در سال های 2022،2023 از این سیستم جدید هوش مصنوعی استفاده می نماید.

مجاز بودن این سیستم ها برای انتخاب اینکه چه چیزی را بررسی نمایند و چه چیزی را برای بازگو کردن به محققان به زمین بازگردانند، بر محدودیت های جدی در زمینه چگونگی انتقال اطلاعات در مسافت های زیاد در جستجوی زندگی از سیارات دور دست غلبه می نماید.

این سیستم در مریخ آزمایش می گردد اما به گونه ای طراحی شده است که در ماموریت های آینده به قمرهای یخی مشتری و زحل که مسافت زیاد این قمرها مساله است، مورد استفاده قرار گیرد.

دادن این توانایی به هوش مصنوعی که چه زمان و چه مکانی را به جستجوی علائم حیات بپردازد، به این معنی است که اطلاعات زیادی با صرفه جویی در زمان و حفظ منابع به زمین بازگردانده خواهد شد.

برنامه اگزومارس یک ماموریت گسترده شناسایی مریخ برای جستجو پیرامون شرایط زیستی در مریخ و بن مایه های زندگی و زندگی مریخی، در گذشته یا حال است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1202

به "جستجوی حیات در مریخ با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جستجوی حیات در مریخ با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید