دیدنی های طبیعی کانادا را بیشتر بشناسیم

به گزارش آناسی، کانادا در دنیا به خاطر طبیعت چشم نواز و فرهنگ متنوع اش معروف است. حدودا 90% خاک کانادا بدون ساکن است و همین موضوع هم نشانه طبیعتی بکر محسوب می گردد که می توانید خودتان را در زیبایی های آن غرق کنید. دیدنی های طبیعی کانادا از دریاچه ها و سواحل صخره ای زیبا گرفته تا جنگل ها انبوه و کوهستان ها برفی، برای همه سلیقه ها چیزی دارد. خبرنگاران در ادامه این متن برای شما 23 مورد از دیدنی های طبیعی کانادا را آورده است؛ با ما همراه باشید.

دیدنی های طبیعی کانادا را بیشتر بشناسیم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

1- دریاچه مورین (Moraine Lake)

با اینکه از این دریاچه معمولا به خاطر دریاچه همسایه اش، لویز، چشم پوشی می گردد اما به نظر ما این دریاچه زیباتر و البته خلوت تر است. این دریاچه در پارک ملی بنف واقع شده و اطراف آن را درخت ها سوزنی و کوه های برفی احاطه نموده است. این دریاچه که در 14 کیلومتری لیک لوئیس، آلبرتا واقع شده و دارای 50 هکتار وسعت است. جهتهای طبیعت گردی گوناگونی در اطراف این دریاچه وجود دارد که طبیعت گردان را عاشق خود می نماید.

2- آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

نیاگارا احتمالا یکی از شلوغ ترین دیدنی های طبیعی کانادا است که در مرز آمریکا واقع شده ولی باید به شما بگوییم که این منظره به قدری جذاب است که از دیدن آن حتی در زمان های ازدحام توریست ها پشیمان نخواهید شد.

3- واترتون (Waterton)

این شهرستان کوچک بخشی از پارک ملی گلاسیر در کانادا است که در آن می توانید هتل پرنس ولز را مشاهده کنید و همچنین مناظری ببینید که بسیار مناسب عکاسی است. اینجا همان نقطه ای است که زمان صلح آمیز و آرام می گذرد و جایی است که جوامع محلی و کوه های راکی در کنار هم شما را شیفته خود خواهند کرد.

4- جزیره بافین (Baffin Island)

بافین، بزرگترین جزیره کانادا و پنجمین جزیره بزرگ در دنیا می باشد. این جزیره در نوناووت واقع شده و سکونتگاه اینوئیت ها است. در اینجا می توانید به تماشای حیات وحش بی نظیر قطبی بپردازید.

5- پارک ملی بروس پنینسولا (Bruce Peninsula National Park)

یکی دیگر از دیدنی های طبیعی کانادا پارک ملی بروس پنینسولا است. این پارک ملی در اونتاریو واقع شده و آب های شفاف و فیروزه ای آن، بخش عظیمی از مناظر آن را تشکیل داده اند.

6- پارک ملی گوآی هاناس (Gwaii Haanas National Park)

این پارک ملی در بریتیش کلمبیا واقع شده و چشم اندازهای بی نظیری به طبیعت غرب کانادا دارد. مناظر گوآی هاناس از آب دره های عمیق تا کوه های ناهموار، جریان های تخم ریزی ماهی قزل آلا تا کوه های بلند متفاوت است. اینجا پر از گونه های گیاهی و جانوری است که طبیعت دوستان عاشقش خواهند شد.

7- پارک ملی کوه های تارنگت (Torngat Mountains National Park)

این پارک ملی در بخش های شمالی نیوفاندلند و لابرادور قرار گرفته و دارای قله های برفی و طبیعت سبزی است که مدهوشتان خواهد نمود. تارنگت اولین پارک ملی ثبت شده در لابرادور است و حیات وحشی خیره نماینده در آن قرار گرفته است.

8- یلونایف (Yellowknife)

یلونایف که پایتخت نواحی شمالی کانادا است یکی از بهترین مناطق برای دیدن شفق قطبی است. در فصل زمستان با وجود سرمای این منطقه، گردشگران زیادی به یلونایف می آیند تا از شفق قطبی دیدن نمایند.

9- جهت طبیعت گردی آیسلاین (Iceline Trail)

آیسلاین، یک جهت 21 کیلومتری در پارک ملی یوهو در کوه های راکی کانادا واقع شده است. نام این میسر خط یخی احتمالا از این حقیقت گرفته شده که در بخش های زیادی از آن یخچال های طبیعی وجود دارد. شما در اینجا چشم انداز خوبی به آبشار تاکاکاو خواهید داشت.

10- یخچال هابرد (Hubbard Glacier)

یک نقطه توقف محبوب در تورهای کشتی کروز آلاسکا، هابرد واقع در شرق آلاسکا است، اما این منطقه، همچنین بخشی از استان یوکون کانادا است و یکی از محبوب ترین دیدنی های طبیعی کانادا محسوب می گردد.

11- رشته کوه های سه خواهر (Three Sisters Mountain Range)

شهرستان کانمور در آلبرتا یکی از مکان های زیبایی است که پس زمینه جالبی از رشته کوه های سه خواهر دارد؛ شما عاشق منظره اینجا خواهید شد.

12- صخره های هاپول (Hopewell Rocks)

هاپول، در نیوبرانزویک واقع شده و سازه های منحصر به فرد خود را مدیون فرسایش جزر و مدی است که در این منطقه جریان داشته است.

13- پارک ایالتی الگانکین (Algonquin Provincial Park)

پارک ملی الگانکین در انتاریو به عنوان یکی از زیباترین پارک های ملی کشور کانادا شناخته می گردد. اگر می خواهید از این پارک بازدید کنید، مطمئن باشید که بهترین فصل، پاییز است.

14- دریاچه پیتو (Peyto Lake)

دریاچه پیتو یکی دیگر از دریاچه های فیروزه ای است که در کوه های راکی آلبرتا وجود دارد. این دریاچه به وسیله رودخانه ای به همین نام با ذوب یخچال های طبیعی پر می گردد.

15- پارک ایالتی دایناسور (Dinosaur Provincial Park)

اگر می خواهید چشم اندازی متفاوت در آلبرتا داشته باشید باید به پارک ایالتی دایناسور بروید. شما در اینجا به میلیون ها سال پیش سفر خواهید کرد.

16- پارک ملی نهانی (Nahanni National Park)

این پارک ملی که در فهرست دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است، بخشی از نواحی شمال غربی کانادا است که در منطقه کوه های مکنزی واقع شده است.

17- استاموس چیف (Stawamus Chief)

این مونولیت یا تک سنگ گرانیتی که در بریتیش کلمبیا واقع شده، شهرستان ساحل کوچکی است که طبیعت گردان محلی و خارجی عاشق آن هستند که از جهتهای زیبای آن، بازدید نمایند.

18- ساحل شن های قرمز پرنس ادوارد (Prince Edward Islands Red Sand Shore region)

اگر دلتان ساحلی متفاوت از آنچه تا به حال دیده اید می خواهد، به جزیره پرنس ادوارد بروید که در آنجا علاوه بر شن های قرمز، صخره های ساحلی و جاده های سرخ رنگ نیز خواهید دید.

19- ویسلر بلک کمب (Whistler Blackcomb)

دو کوه ویسلر یک جاذبه طبیعی فوق العاده هستند که در آن می توانید اسکی نموده و در تابستان دوچرخه سواری در کوهستان را تجربه کنید.

20- پارک ملی گراس مورن (Gros Morne National Park)

پارک ملی گراس مورن در خلیج سنت لارنس واقع شده و یکی از دوست داشتنی ترین دیدنی های طبیعی کانادا به حساب می آید. علاقمندان به حیات وحش عاشق این پارک خواهند شد، چراکه پر از حیوان های گوناگونی از جمله گوزن شمالی و خرس سیاه است. عکس ابتدای این مطلب، مربوط به همین پارک ملی زیبا است.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 349

به "دیدنی های طبیعی کانادا را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدنی های طبیعی کانادا را بیشتر بشناسیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های طبیعی کانادا را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید