آیا اسپیکرهای چوبی نسبت به اسپیکرهای پلاستیکی رجحان دارند؟

به گزارش آناسی، ساختن بلندگوهایی که صدا و عملکرد خوبی داشته باشند، آمیزه ای از علم و هنر است. این روزها بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای استفاده از بلندگوهای تلفن همراه و یا موارد این چنینی، به سراغ استفاده از اسپیکرهایی با کیفیت بالاتر بروند. بعضی نیز تصور می نمایند که برای خرید یک اسپیکر خوب باید هزینه های بالایی را پرداخت کرد که این تصور نیز کاملا اشتباه است. اسپیکرهای چوبی نوعی از اسپیکرها هستند که نه تنها کیفیت صدای خوبی را به مخاطبین ارائه می نمایند، بلکه زیبایی خاصی را نیز به محل مورد نظر شما می بخشند. حال هدف ما در این مطلب آنالیز نکات مثبت اسپیکرهای چوبی نسبت به اسپیکرهای پلاستیکی است. بعلاوه شما می توانید برای خرید هر نوع اسپیکری با برترین قیمت ممکن، از دکمه زیر یاری بگیرید.

آیا اسپیکرهای چوبی نسبت به اسپیکرهای پلاستیکی رجحان دارند؟

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لیتو مدل LK25

1,135,000

695,000

تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل کلومن مدل K-S115

500,000

459,000

تومان

خرید انواع اسپیکر با بهترین قیمت

مشاهده همه

اسپیکر چوبی چه کاربردی دارد؟

قبل از این که به سراغ نکات تخصصی تر برویم، بهتر است با هم آنالیز کنیم که اسپیکر چوبی چیست و چرا بین مردم بسیار محبوب است. در واقع چوب به طور طبیعی دارای ویژگی های مفید صوتی است. بعلاوه چوب چگالی بالایی دارد و به همین خاطر است که در بسیاری از سازها مثل گیتار و یا پیانو از آن استفاده می نمایند. یک محفظه بلندگو که از چوب و به خوبی ساخته شده باشد، به طور طبیعی کیفیت صدای خوبی را در اختیار مستمعین قرار می دهد.

در عین حال انعکاس صدای در چوب ها، کمتر از پلاستیک و دیگر فلزات است. چوب ها اصولا وزن بالایی دارند و همین موضوع باعث می گردد که به راحتی نتوانیم آن ها را حمل کنیم. یک مشکل اساسی در این مبحث، شکل دادن به چوب هاست. شکل دادن به چوب ها اصلا کار ساده ای نیست و هر شخصی نمی تواند این کار را انجام دهد. برای انجام این کار احتیاج به تخصص و تجربه خواهید داشت و همین موضوع گاهی باعث بالاتر بودن قیمت اسپیکرهای چوبی نسبت به اسپیکرهای پلاستیکی می گردد؛ اما خب صادقانه کیفیت صدای اسپیکر چوبی و پلاستیکی اصلا قابل مقایسه نیست!

مهم ترین تفاوت های اسپیکرهای چوبی و اسپیکرهای پلاستیکی

حالا که توانستیم با هم به شکلی مختصر ولی مفید اسپیکر های چوبی را آنالیز کنیم، نوبت به آنالیز تفاوت ها بین دو اسپیکر چوبی و اسپیکر پلاستیکی رسیده است. دقت داشته باشید که این تفاوت ها به نوعی مشخص نماینده مزایا و معایب این دو نوع اسپیکر نیز خواهند بود.

پس در واقع با یک تیر دو نشان را می زنیم که هم تفاوت ها را آنالیز می کنیم و هم این که مزایا و معایب آن ها را زیر ذره بین قرار می دهیم. دقت داشته باشید که اسپیکرهای چوبی می توانند به عنوان اسپیکر دسکتاپ یا کاربرد های دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرند. شما می توانید با یاری دکمه زیر تعدادی از بهترین اسپیکرهای دسکتاپ در فروشگاه خبرنگاران را مشاهده نمایید.

اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS 2058

252,000

تومان

اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن مدل ASTRA

14,690,000

تومان

خرید اسپیکر دسکتاپ

مشاهده همه

حال مهم ترین تفاوت های اسپیکرهای چوبی و اسپیکرهای پلاستیکی عبارتند از:

1) قیمت اسپیکرها

اولین و به نوعی مهم ترین مورد از نظر خریداران در جهانی امروز قیمت هر کالاست. اسپیکرهای چوبی به دلیل ساخت سخت و گاهی دست ساز بودن، قیمت تقریبا بالاتری نسبت به باقی اسپیکرها دارند. از طرف دیگر اسپیکرهای پلاستیکی بسیار مرسوم تر و محبوب تر هستند و در قیمت های مختلفی برای خرید موجود هستند. دقت داشته باشید که قیمت به نسبت بالای اسپیکرهای چوبی، فقط به دلیل روش ساخت سخت آن ها نیست. اگر فقط یک بار به سراغ یکی از آن ها بروید، دیگر اسپیکرهای پلاستیکی را دوست نخواهید داشت.

2) کیفیت کالا

اگر از بحث قیمت بگذریم، کیفیت کالا و مواد به کار رفته در ساخت یک کالا مورد مهمی تلقی می گردد. کاملا واضح است که اسپیکرهای چوبی از چوب و اسپیکرهای پلاستیکی از پلاستیک های مختلفی ساخته می شوند. از طرف دیگر کیفیت اسپیکرهای چوبی بی شک بهتر از کیفیت اسپیکرهای پلاستیکی (حتی گران قیمت) خواهد بود. پس از نظر کیفیت کالا هم اسپیکر چوبی نسبت به اسپیکرهای پلاستیکی رجحان دارد.

3) کیفیت صدای دریافتی

شاید بتوان گفت که کیفیت صدای دریافتی از اسپیکر برای بسیاری از افراد مهم تر از کیفیت این کالاست. اگر یک اسپیکر چوبی و یک اسپیکر پلاستیکی را در کنار هم قرار دهید و یک موزیک یکسان را در هر دوی آن ها پخش کنید، کیفیت صدای اسپیکر چوبی به قدری بالاتر خواهد بود که حتی با چشمانی بسته نیز می توانید آن را پیدا و انتخاب کنید. پس اگر کیفیت صدا برای شما در اولویت است، به اسپیکرهای پلاستیکی حتی فکر هم نکنید.

4) وزن اسپیکر و راحتی در حمل

این مورد را می توان جزو موارد سلیقه ای قرار داد. بعضی از افراد اسپیکرهای خود را دائما حمل می نمایند و بعضی نیز آن ها را در یک جای ثابت قرار می دهند. از طرف دیگر نمی توانیم بگوییم که وزن اسپیکرهای چوبی همواره از اسپیکرهای پلاستیکی بالاتر و یا پایین تر است؛ زیرا اسپیکرها در مدل های مختلف وزن های متفاوتی نیز دارند. اگر بخواهیم به صورت حدودی این موضوع را آنالیز کنیم، باید بدانید که اسپیکرهای چوبی تقریبا سنگین تر از اسپیکرهای پلاستیکی هستند و حمل اسپیکرهای پلاستیکی به مراتب آسان تر از موارد چوبی است.

5) زیبایی اسپیکرها

احتمالا بعضی از افراد زیبایی اسپیکرها را نیز یک بحث سلیقه ای می دانند. با این وجود اگر بخواهیم در خصوص عموم مردم صحبت کنیم، اسپیکرهای چوبی زیباتر شناخته می شوند. بعلاوه بسیاری از افراد اسپیکرهای چوبی را به عنوان یک کالای دکوری نیز استفاده می نمایند و با یاری آن ها فضای منزل و یا محل کار خود را زیباتر می نمایند. پس شاید بعضی از اسپیکرهای پلاستیکی نیز زیبایی خاصی داشته باشند ولی اصولا نمی توان از آن ها به عنوان یک کالای دکوری بسیار زیبا استفاده کرد.

6) در دسترس بودن و خرید آسان

اگر بخواهیم صادقانه به این موضوع نگاه کنیم، اسپیکرهای پلاستیکی در هر فروشگاهی و هر جایی در دسترس ما هستند و خرید آن ها بسیار آسان است. از طرف دیگر به دلیل این که اسپیکرها چوبی خاص هستند، در هر فروشگاهی پیدا نمی شوند و در فروشگاه هایی خاص به فروش می رسند. در واقع یک کالای مرسوم همواره و در هر جایی در دسترس خواهد بود و یک کالای خاص فقط در محل هایی خاص به فروش می رسد.

7) عمر مفید کالا

آخرین مورد از تفاوت های این دو نوع اسپیکر را به عمر مفید اختصاص دادیم. کم تر پیش می آید که افراد در حال خرید یک اسپیکر باشند و به عمر مفید آن فکر نمایند. اسپیکرهای چوبی همواره در معرض آسیب هستند. به عنوان مثال یک تغییر دمای زیاد می تواند باعث ترک خوردن و آسیب تماشا بدنه آن ها بگردد. بعلاوه گاهی رطوبت می تواند اسپیکر چوبی شما را از حالت عادی خارج کند.

از طرف دیگر اگر یک اسپیکر پلاستیکی داشته باشید و به آن ضربه خاصی وارد نگردد، احتمالا چندین سال متوالی برای شما کار خواهد نمود. پس اگر در پی خرید اسپیکرهای چوبی هستید، باید به فکر مراقبت اصولی و خوب نیز از آن ها باشید تا به صورت طولانی مدت در اختیار شما باشند و به خوبی کار نمایند.

در هفت مورد بالا هدف ما آنالیز صادقانه و بی طرف مهم ترین تفاوت های دو نوع اسپیکر چوبی و پلاستیکی بود. حال این شما هستید که می توانید با در نظر گرفتن موارد بالا به سراغ خرید یک اسپیکر برای خود بروید. دکمه زیر به شما یاری می نماید تا هر نوع اسپیکری که دوست دارید را به راحتی خریداری نمایید.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لیتو مدل LK25

1,135,000

695,000

تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل کلومن مدل K-S115

500,000

459,000

تومان

خرید انواع اسپیکر با بهترین قیمت

مشاهده همه

5 اسپیکر چوبی برتر و محبوب در فروشگاه خبرنگاران

حالا که با اسپیکرهای چوبی به شکل کامل آشنا شده اید و تفاوت های یک اسپیکر چوبی با یک اسپیکر پلاستیکی را نیز می دانید، نوبت به آن رسیده که چند اسپیکر خوب چوبی را برای شما معرفی و آنالیز کنیم. پس اگر تصمیم دارید تا یک اسپیکر خوب چوبی خریداری کنید، این بخش از مطلب مختص به شماست. در عین حال اگر دوست دارید که خودتان اسپیکر مورد نظرتان را انتخاب کنید، از لینک زیر یاری بگیرید.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لیتو مدل LK25

1,135,000

695,000

تومان

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل کلومن مدل K-S115

500,000

459,000

تومان

خرید بهترین اسپیکرهای روز جهان

مشاهده همه

پنج اسپیکر چوبی برتر و محبوب در فروشگاه خبرنگاران عبارتند از:

1) اسپیکر بلوتوثی طرح چوب مدل یونیت

همان طور که در عنوان این مطلب نیز قید شده، این کالا یک اسپیکر طرح چوب است. در واقع اگر بودجه شما برای یک اسپیکر تمام چوب زیبا کافی نیست، بهتر است که به سراغ یک اسپیکر طرح چوب بروید. این کالای مجذوب کننده 300 گرمی دارای بلوتوث است و شما در عین حال می توانید از سیم ها نیز برای اتصال به آن بهره ببرید. بعلاوه از کارت حافظه نیز پشتیبانی می نماید و دست شما را برای اتصال به دستگاه به صورت کامل باز می گذارد. برای مشاهده اطلاعات بیش تر و دقیق تر در خصوص این کالا روی دکمه زیر کلیک کنید.

اسپیکر بلوتوثی طرح چوب مدل یونیت

2,900,000 تومان

مشاهده و خرید

2) اسپیکر بلوتوثی قابل حمل دکومینال مدل P200

اسپیکرهای چوبی دکومینال، تلفیقی از هنر چوب و الکترونیک هستند. اگر زیبایی بیش از حد این اسپیکر را کنار بگذاریم، از کیفیت صدای فوق العاده آن نمی توان گذشت کرد. در این اسپیکر مجذوب کننده از 6 بلندگوی حرفه ای از دو برند سونی و هیتاچی استفاده شده است. جالب است بدانید که این اسپیکر توانایی پخش صدای 200 وات واقعی با فرکانس های کامل 20 تا 20.000 هرتز را نیز دارد.

از مزایای دیگر این کالا می توان به بلوتوثی بودن آن نیز اشاره نمود. این کالا کمی سنگین است و حدود 13 کیلوگرم وزن دارد. پس بهتر است که آن را در یک مکان ثابت قرار دهید و به فکر جابجایی آن نباشید. در نهایت نیز باید بدانید که قیمت به نسبت بالای این کالا، به دلیل اصلی بودن تمام لوازم به کار رفته در آن است.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل دکومینال مدل P200

9,500,000 تومان

مشاهده و خرید

3) اسپیکر بلوتوثی مدل BOOMBOX WS01

احتمالا شما هم در نگاه اول تصور نموده اید که این کالا شبیه به یک چشم نظر است. این اسپیکر بلوتوثی کاملا دست ساز است و از چوب طبیعی ساخته شده. از طرف دیگر دارای نور خیره نماینده نئون آبی رنگ است که به صورت مجزا هنگام خاموش بودن دستگاه نیز با کلید جداگانه ای به عنوان نور دکوری یا چراغ خواب برای شما قابل استفاده خواهد بود. این اسپیکر دو کیلوگرم وزن دارد و از کارت حافظه نیز پیشتبانی می نماید. برای خرید این کالای مجذوب کنندهی با قیمتی مناسب از دکمه زیر یاری بگیرید.

اسپیکر بلوتوثی مدل BOOMBOX WS01

5,000,000 تومان

مشاهده و خرید

4) اسپیکر قابل حمل جوی روم مدل JR-M20

اسپیکر بلوتوثی جوی روم تلفیقی از یک اسپیکر چوبی و یک اسپیکر پلاستیکی است. اولین موردی که نظر ما را جلب کرد، زیبایی این کالا بود. همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید، این کالا علاوه بر یک اسپیکر می تواند کالایی دکوری برای زیباتر ساختن منزل شما نیز باشد.

این اسپیکر وزنی حدود 3 کیلوگرم دارد و در نتیجه حمل آن برای همه افراد آسان نخواهد بود. در حال حاضر تنها رنگ قهوه ای آن برای خرید موجود است. نحوه اتصال به این اسپیکر نیز تنها به یاری سیم هاست و شما می توانید رادیو را نیز به راحتی با این اسپیکر گوش کنید.

اسپیکر بلوتوثی جوی روم مدل JR-M20

1,550,000 تومان

مشاهده و خرید

5) اسپیکر بلوتوثی بلاکلیچین مدل sp101

آخرین کالای این فهرست را به یک اسپیکر مالی اختصاص دادیم. شما می توانید این کالا را در دو رنگ قهوه ای پر رنگ و کم رنگ خریداری نمایید. این اسپیکر از دو چوب راش و گردو به صورت طبیعی ساخته شده و رگه های چوب به صورت طبیعی روی آن وجود دارد که باعث زیبا تر شدن این کالا نیز می شوند. وزن این کالا کم تر از نیم کیلوگرم است و در نتیجه حمل آن بسیار ساده خواهد بود. نظرات خریداران این کالا، ثابت نماینده کیفیت بالای مواد به کار رفته در ساخت آن است. پس برای مشاهده اطلاعات بیشتر و خرید این کالا روی دکمه زیر ضربه بزنید.

اسپیکر بلوتوثی بلاکلیچین مدل sp101

1,180,000 تومان

مشاهده و خرید

جمع بندی

ما در این مطلب جامع کوشش کردیم تا در ابتدا به سراغ معرفی اسپیکرهای چوبی برویم. سپس تمامی تفاوت های دو نوع اسپیکر پلاستیکی و چوبی را برای شما زیر ذره بین قرار دادیم. در نهایت نیز پنج اسپیکر چوبی خوب و محبوب را به شما معرفی کردیم تا به شکلی ساده تر کالای مورد احتیاج خود را تهیه کنید. حال این شما هستید که می توانید بین اسپیکرهای چوبی و پلاستیکی به سراغ خرید یک مورد بروید. نظر شما در خصوص اسپیکرهای چوبی چیست؟ انتخاب شما بین اسپیکر های چوبی و پلاستیکی کدام است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2322

به "آیا اسپیکرهای چوبی نسبت به اسپیکرهای پلاستیکی رجحان دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اسپیکرهای چوبی نسبت به اسپیکرهای پلاستیکی رجحان دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید