آیا برای خرید بلیط هواپیما باید ویزا داشته باشیم؟

به گزارش آناسی، این شاید سوالی باشد که برای خیلی از شما پیش بیاید که آیا میتوان بدون داشتن ویزا اقدام به خرید بلیت کرد؟ ممکن است شما در انتظار دریافت ویزای خود باشید و نگران از این که نکند تا زمان صدور ویزایتان بلیتها گران شوند! و یا اینکه سفارتی که از آن اقدام به دریافت ویزا کرده اید از شما بلیت خواسته است و یا هر علت دیگر… در جواب این سوال باید گفت بله شما الزاما در هنگام خریدبلیت هواپیما احتیاج به ویزا ندارید اما این همه ماجرا نیست بنابراین در ادامه کمی در خصوص جزییات این موضوع به شما اطلاع رسانی میکنیم:

آیا برای خرید بلیط هواپیما باید ویزا داشته باشیم؟

برای سفر با هواپیما نیاز به رزرو بلیط هواپیما می باشد. شرایطی که برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد بسته به سفر خارجی یا داخلی فرق دارد. در سفر به کشورهای خارجی نیاز به گذرنامه یا پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و بعلاوه تهیه ویزا از سفارت خانه کشور مقصد است. ویزا در واقع یک سند و مجوز رسمی برای ورود اتباع بیگانه می باشد که از طرف کنسولگری یا سفارت خانه کشور مورد نظر صادر می گردد.ایرانیان تنها در چند کشور مانند گرجستان، ارمنستان و ترکیه نیاز به تهیه ویزا نمی باشد و ورود به سایر کشورها نیاز به ویزا دارد. درمورد سفر در ادامه درباره چگونگی خرید بلیط هواپیما و روش های مختلف آن صحبت می کنیم.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

خرید بلیط هواپیما و انواع کشورها از نظر صدور ویزا

کشورهایی که هنگام سفر توریستی به آنجا و خرید بلیط هواپیما نیازمند تهیه ویزا نیستیم: تعداد کمی از کشورها به ویزا نیاز ندارند. همان طور که گفته شد کشورهایی مانند: گرجستان، اکوادور، ترکیه و ارمنستان شامل این کشورها می شوند. پیشنهاد می گردد که قبل از هر سفر، آخرین اطلاعات و شرایط سفر به کشور مود نظر را جستجو و مطالعه کنید. با اطلاع از شرایط نهایی سفر به هر کشور، با خیالی آسوده سفر می کنید.

کشورهایی که هنگام سفر توریستی به آن نیاز به تهیه ویزا می باشد: تقریباً بیشتر کشورها نیاز به ویزا دارند که یا با مراجعه حضوری یا به وسیله سایت سفارت موردنظر و تماس گرفتن با سفارت، می توانید مدارک لازم را بپرسید و تهیه کنید. کشورهایی که در زمان ورود به آن، ویزای بدو ورود صادر می نمایند مانند کشورهای سریلانکا و تانزانیا، به این صورت است که در زمان ورود به این کشورها مبلغی پرداخت می گردد (گاهی مدارکی نیز باید ارائه گردد) و سپس بر روی گذرنامه فرد برچسب ویزا خورده می گردد.

خرید بلیط هواپیما

روش های خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما می توانید به دو صورت اقدام کنید. خرید حضوری بلیط هواپیما و خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین. اولین نکته ای که در خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری باید رعایت کرد تهیه بلیط از آژانس های معتبر است. دومین نکته در این خصوص، چک کردن اطلاعات بلیط اعم از نوع ایرلاین، نوع پرواز، قیمت و تاریخ آن می باشد. اما خرید آنلاین؛ امروزه این روش مرسوم تر است. این روش نیاز به گذراندن وقت در ترافیک و شلوغی های خیابان را ندارد. دقت کنید که سایت موردنظر دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری باشد و مربوط به آژانس و دفاتر هواپیمایی معتبر باشد. در خرید اینترنتی و یا آنلاین باید ایمیل و رمز دوم کارت بانکی را داشته باشید تا پیروز به خرید اینترنتی بلیط هواپیما شوید.

خرید بلیط هواپیما و نکاتی درباره آن

درست است که بدون ویزا بودن بعضی کشورها به معنی سفر به آن کشور بدون ویزا است اما همیشه این طور نیست. بعضی اوقات برای رفتن به یک کشور مجبوریم از چند کشور دیگر عبور کنیم. یعنی برای پرواز کردن به بعضی کشورهای آمریکا و اقیانوسیه نیاز به چند ویزا دارید و باید در چند کشور توقف داشته باشید که این توقف تنها با داشتن ویزای آن کشور ممکن است. پس این طور نیست که همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا نیاز به گرفتن ویزا نداشته باشد.

نتیجه

همانطور که پیشتر عنوان شد هنگام خرید بلیت نیاز به ارایه ویزا نیست اما شما باید به محض اینکه ویزای خود را دریافت کردید آنرا به ایرلاین مورد نظر و یا محل صدور بلیت خود اطلاع دهید چرا که ضروری است از صحت و سقم آن و تطبیق ویزا با تاریخ سفر چه در رفت و یا برگشت اطمینان حاصل نمایند وگرنه اگر به هر دلیلی ناشی از عوامل فوق در فرودگاه ویزایتان را چک نمایند و مانع از سفر شما شوند دیگر برای تصحیح خیلی دیر میگردد و ممکن است علاوه بر به هم خوردن برنامه ریزی سفر خساراتی هم بابت تغییر تاریخ شامل حالتان گردد. توصیه اکید ما این است که ویزایتان را قبل از سفر با شرکت هواپبمایی چک کنید.

مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2013

به "آیا برای خرید بلیط هواپیما باید ویزا داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا برای خرید بلیط هواپیما باید ویزا داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید