ثبت لحظاتی ناب در لا به لای جاذبه های گردشگری سنگاپور و مالزی

به گزارش آناسی، همه انسان ها احتیاج به سفری متفاوت را در زندگی خود دارند تا از یکنواختی روزمرگی خارج شوند. چنان چه از دسته افرادی هستید که به گشت و گذار در هزارتوی جاذبه های گردشگری آسیا علاقه دارید، به شدت سفر به مالزی و سنگاپور را توصیه می کنیم. نکته ای که در مالزی گردی امتیاز به حساب می آید، این است که شما به مدت دو هفته احتیاج به هیچ گونه ویزا برای سفر و لذت از این کشور را ندارید، ولی سنگاپور از این قاعده مستثناست. اکنون کمربندهایتان را ببندید، چمدان هایتان را آماده کنید تا با هم به مالزی و سنگاپور سفر کنیم و از جاذبه های گردشگری خاص هر کدام نهایت لذت را ببریم. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای معرفی جاذبه های گردشگری سنگاپور و جاذبه های گردشگری مالزی...

ثبت لحظاتی ناب در لا به لای جاذبه های گردشگری سنگاپور و مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

سفر به سنگاپور

موقعیت کشور سنگاپور در قسمت جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است که لقب کوچک ترین کشور این بخش قاره را از آن خود نموده است. علاوه بر این لقب القاب دیگری را از آن خود نموده است که می توان به قرار داشتن نام این کشور، در صندلی سوم در لیست مراکز پالایش نفت در سراسر جهان اشاره نمود. از نظر مالی نیز این کشور در بین تمام کشور ها صندلی چهارم را به خود اختصاص داده است. جاذبه های گردشگری سنگاپور هم که بسیار تعریفی و دیدنی می باشند. پس انتخاب آن به عنوان مقصدی برای گردش چند روزه می تواند انتخاب مهمی باشد. در رسیدن به شهر از فرودگاه نیز برای گردشگران راه های زیادی را در نظر گرفته اند که راحت ترین آن مترو می باشد و به راحتی می تواند از این طریق به داخل شهر برسید. ناگفته نماند که این فرودگاه، بهترین فرودگاه در سراسر جهان می باشد.

هتل های سنگاپور

همان طور که می دانید کشور سنگاپور، شهری کوچک با همین نام را نیز در دل خود جای داده است. در داخل این شهر جاذبه های گردشگری لاکچری و فوق العاده ای به چشم می خورند که پس از تفریح و گردشگری در آن می توانید در هتل های لوکسی که در تمام سطح شهر پراکنده شده اند، استراحتی آرامش بخش را داشته باشید. در این شهر آمار هتل ها این گونه گزارش شده است که هتل های 4 ستاره و 5 ستاره بیشتر احداث شده اند ولی باز هم در صورت کم بودن بودجه می توانید در هتل های ارزان تر و محله های پایین تر در این شهر اقامت داشته باشید. انواع هتل های 4 ستاره نظیر کوالیتی مارلو، گرند سنترال، رویال و... ، هتل های 5 ستاره نیز مارینا بی سندز، ریتز کارلتون، شانگری و... در میان جاذبه های گردشگری سنگاپور به زیبایی هر چه تمام تر توجه گردشگران را به سمت خود جلب می نمایند.

جاذبه های گردشگری سنگاپور

جاذبه های گردشگری سنگاپور در زمینه باستانی، تفریحی، هنری و... به چشم می خورند که در ادامه با ان ها آشنا خواهیم شد.

موزه ای باستانی به نام تمدن آسیایی

از ساعت 10 صبح تا 7 عصر، هر زمانی که به این موزه بروید آماده استقبال از شما خواهد بود. در این موزه می توان به راحتی پا در عرصه های پیشین گذاشت و با تمدن و فرهنگ هایی که طی قرون گذشته در این شهر در بین مردم ترویج داشته اند، آشنا شد. تجربه تاریخی در سفر می تواند تنوع در نوع گردشگری را در لا به لای جاذبه های گردشگری سنگاپور ایجاد کند.

بازار قدیمی لا پا سات فستیوال

اگر اهل خرید کردن و گشت و گذار در هزارتوی اجناس محلی و مدرن یک شهر می باشید، این بازار در شهر سنگاپور می تواند به این علاقه شما پاسخ خوبی بدهد. گردشگران هم می توانند، مایحتاج و سوغاتی های لازم را از این بازار زیبا تهیه نمایند و هم می توانند از قدم زدن در دل باستانی ترین بازار سنگاپور حس غرور و سفر به گذشته را تجربه نمایند. برای گشت و گذار در این جاذبه تنها با یک ساعت زمان می توانید نهایت لذت را ببرید.

گردشگری در پارکی زیبا به نام مرلیون

گردشگری در پارک های زیبا با چشم انداز و طبیعت های بکر، می تواند یکی از بهترین تفریحات در طول سفر به سنگاپور باشد. یکی از برترین جاذبه های گردشگری در لیست گردشگران، مرلیون می باشد که در بین پارک های موجود در این شهر شهرت خاصی را به خود اختصاص داده است. قدمت این پارک در سنگاپور به سال 1821 باز می گردد که از آن موقع تا کنون شهرت خود را روز به روز افزایش داده است. این پارک در اصل شهرتش را از مجسمه ای که به عنوان نشانه ای برای شهر سنگاپور ثبت نموده اند گرفته است. این مجسمه در واقع شیر و ماهی می باشد که با هم پیوند خورده اند و شکل جالبی را به خود گرفته اند. دیدن این پارک نیز حدود 1 ساعت زمان لازم دارد.

بنای رویایی مارینا بی سندز

اگر به تماشای بناها و چشم انداز های رویایی و افسانه ای علاقه مندید، این مکان می تواند این چشم انداز را به شما هدیه کند. بنایی که در سنگاپور وجود دارد، چشم اندازی از خلیجی افسانه ای را به شما تقدیم خواهد نمود. دکور اتاق های این ساختمان به تنهایی افراد زیادی را برای حتی یک شب اقامت به سمت خود می کشد. وجود 55 طبقه در این بنا آن را به یک آسمان خراش زیبا در سنگاپور و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تبدیل نموده است. سبک معماری و امکانات موجود در آن باعث شده تا برای یک شب استراحت در اتاق های این هتل، مبلغی بالغ بر 40 تا 100 میلیون را پرداخت کنیم. در صورت نبود بودجه کافی برای اقامت در آن، زیبایی های آن از بیرون نیز چشم هر گردگشری را مسحور خود می نماید. این هتل در سنگاپور یکی از قطب های اصلی در جاذبه های گردشگری به حساب می آید.

چرخ و فلک پرنده سنگاپوری

این جاذبه پس از چرخ و فلک های رولر، بلندترین چرخ و فلک جهان می باشد. اگر قصد بالا بردن آدرنالین در سفر به سنگاپور را دارید، این چرخ و فلک به خوبی این خواسته شما را برآورده خواهد نمود. از 8 صبح تا 10 شب این مکان آماده استقبال از گردشگران خواهد بود. در اصل پرنده سنگاپوری نگین جاذبه های گردشگری سنگاپور به شمار می آید. ارتفاع این چرخ و فلک به 165 متر می رسد. نگاه کردن چشم انداز های اطراف از ارتفاع 165 متری می تواند یکی از خاص ترین و فوق العاده ترین حس ها در زندگی هر فردی باشد. تجربه این حس را در سفر به سنگاپور از دست ندهید.

گشت و گذار در محله چینی ها

قدم گذاشتن در محله ای باستانی از فرهنگ و ملیتی دیگر در شهر سنگاپور می تواند یکی از خاطرات ماندگار و جاودانه در سفر به سنگاپور باشد. قدمت این محله به سال 1821 باز می گردد که در آن می توان به وفور فرهنگ و اجناس چینی را پیدا کرد. در این محله می توان هنوز هم ساختمان ها و بناهایی را یافت که سبک معماری چینی در آن ها به چشم می خورد. معنی این ساختمان ها در واقع این می باشد که محله چینی ها که امروزه از جاذبه های گردشگری سنگاپور به شمار می آید، در گذشته به طور کامل در اختیار چینی ها بوده است. ساعت کاری این جاذبه در سنگاپور نیز از ساعت 8 صبح الی 9 شب می باشد. در سفر به سنگاپور رقم زدن خاطراتی در مکانی باستانی می تواند بسیار زیبا باشد.

معابدی تاریخی و زیبا در سنگاپور

چندین معبد در سنگاپور وجود دارد که شهرت خاصی را در این شهر از آن خود نموده اند. این معابد عبارت اند از: سری ماریامان، بودا توث رلیک، تیان هاک کنگ. با قدم زدن در معبد سری ماریامان به گذشته هندی ها سفر خواهیم کرد، درست در سال 1827 قرار خواهیم گرفت که این معبد هنر دستان افردی است که از هند به سنگاپور آمده بودند. در اصل این معبد لقب قدیمی ترین معبد در سنگاپور را از آن خود نموده است. بازدید از محل عبادت هندی ها در سنگاپور بسیار دلچسب خواهد بود. معبد بعدی که به معرفی آن خواهیم پرداخت، بودا توث رلیک نام دارد که در نزدیکی معبد توصیف شده قرار گرفته است. این معبد در اصل نماد فرهنگ بودایی در سنگاپور می باشد که قدمتش به سال 2007 باز می گردد. موقعیت این معبد در Pagoda street گزارش شده است. معبد بعدی تیان هاک می باشد که در خصوص آن می توان گفت که قدمت احداث این بنا زبان زد عام و خاص می باشد و هنر دست چینی ها در سنگاپور است. دیدن این سه معبد تاریخی و زیبا را در لا به لای جاذبه های گردشگری سنگاپور بگنجانید.

مجسمه زیبای سر استمفورد رافلز

این مجسمه در سنگاپور در واقع نمایشی از یکی از مقامات بریتانیا به نام سر استمفورد رافلز می باشد که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری سنگاپور محسوب می گردد. به این شخص لقب پدر سنگاپور را نیز داده اند. موقعیت این مجسمه زیبا در کنار رود سنگاپور گزارش شده است که به مرد آهنین نیز معروف می باشد.

مکانی زیبا در خارج از سنگاپور؛ سنتوزا

سنتوزا در اصل نام جزیره ای است که در جنوب سنگاپور و خارج از شهر واقع شده است و به معنای صلح و آرامش می باشد. در اصل از جاذبه های گردشگری می باشد که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را از سراسرجهان به سمت خود می کشد. تفریحاتی نظیر پایکوبی آب و پارک های زیبا و پارک پروانه ها و هتل های لوکس و رستوران های متنوع باعث شده تا درلیست برترین جاذبه های گردشگری قرار گیرد. این مکان به زمین بازی محبوب قاره آسیا نیز شهرت دارد که مساحت آن به 5000 متر می رسد. تنها با 15 دقیقه رانندگی از سنگاپور می توان به این جزیره زیبا رسید. پارک معروف یونیور سال سنگاپور نیز در سنتوزا واقع شده است.

سری تندا یوتاپانا؛ معبدی دیگر در سنگاپور

این معبد زیبا قدمتش به 200 سال پیش مربوط می گردد که در اصل ساخته دست هندی ها در سنگاپور می باشد. این معبد نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تاریخی در سنگاپور می باشد که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. برای بازدید از این معبد می توانید در ساعت های 8 صبح الی 12 صبح یا 5:30 عصر تا 8 عصر به این مکان مراجعه کنید و از آثار و طرح و نقش های زیبا در سبک معماری به کار رفته آن لذت ببرید.

کلیسا گردی در کلیسای ارامنه در سنگاپور

اگر علاقه مند به دیدن کلیسا می باشید، می توانید در سنگاپور از این جاذبه دیدن کنید. این کلیسا در اصل لقب قدیمی ترین کلیسا در مذهب مسیحیت را در سنگاپور از آن خود نموده است. ناگفته نماند که امروزه ارمنی های زیادی در این مکان به چشم نمی خورند و بیشتر جنس گردشگری بودن را به خود گرفته است. در خصوص این کلیسا می توان گفت که در واقع یکی از آثار ملی سنگاپور شناخته شده است. قدمت این جاذبه نیز به سال 1835 مربوط می گردد. تجربه بودن در یک مکان تاریخی و مذهبی و گردشگری را در سفر به سنگاپور به دیگر تجارب خود اضافه کنید.

موزه گردی در پراناکان در سنگاپور

هواداران موزه حتما از این مکان در سنگاپور دیدن نمایند. این مکان از 10 صبح تا 7 شب باز می باشد و آماده استقبال از گردشگران می باشد. تقریبا می توان گفت که 2 ساعت زمان ضروری است تا از تمام بخش های این موزه در سنگاپور بازدید کرد. با قدم زدن در این موزه می توانید شاهد یادگاری هایی باشید که مراسم عرفانی و سنت ها و ... چینی ها را تداعی می نماید. تخت خواب هایی که با ظرافت خاص و زیبایی حکاکی شده اند در کنار آثار و ظروفی چینی که امروزه بسیار کم یاب می باشند، حال و هوایی خاص را به شما خواهند بخشید. کیف ها و لباس های سنتی پراناکان ها در این موزه چشم هر گردشگری را به سمت خود جذب می نماید. این موزه در سنگاپور گردی می تواند خاطرات متفاوتی را از دیگر جاذبه های گردشگری رقم بزند.

سفر به مالزی

در سفر به مالزی وقتی به فرودگاه کوالالامپور رسیدید چند راه برای رسیدن به شهر در پیش روی شما قرار گرفته است که شامل تاکسی و اتوبوس و قطار می گردد. قطار با 28 دقیقه زمان شما را به ایستگاهی به نام سنترال خواهد رساند و تاکسی هم مدت زمانی معمولی را برای رساندن شما به مالزی احتیاج دارد ولی اتوبوس حدود یک ساعت در راه هستید تا به شهر برسید. پس بسته به میزان خستگی و بودجه تان یکی از این سه راه را انتخاب نموده و به مالزی برسید و آماده گردشگری خاطره انگیز در هزارتوی جاذبه های گردشگری مالزی باشید.

هتل های مالزی

همان طور که می دانید، مالزی از نقاطی است که از سراسر جهان هر ساله و در هر فصلی گردشگران زیادی را در خود جای می دهد. هر گردشگری به راحتی می تواند در تمام سطح شهر انواع هتل ها را در هر قیمتی که مد نظر دارد ، پیدا کند. علاوه بر این ها برای این که در سفر به مالزی و استراحت پس از تفریح در جاذبه های گردشگری مالزی، دنبال قیمت برای هتل مورد نظر خود نگردید میتوانید با دانستن قیمت هتل ها در زیر یکی از آن ها را برای اقامت انتخاب کنید.

برای اجاره یک اتاق دو نفره در یک هتل 2 ستاره باید برای یک شب مبلغی بالغ بر 70 تا 120 رینگیت پرداخت کنید. برای همین اتاق در هتل های 3 و 4 ستاره باید به ترتیب 250 الی 300 رینگیت و 330 تا 450 رینگیت پرداخت کرد. هتل 5 ستاره نیز 400 تا 600 رینگیت هزینه در پی خواهد داشت. توجه داشته باشید که در همه این هتل ها مبالغ برای یک اتاق دو نفره برای یک شب در نظر گرفته شده است. اکنون با توجه به امکانات و سلیقه و بودجه همراه یکی از این هتل ها را برگزینید و از استراحت در آن لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری مالزی

جاذبه های گردشگری مالزی کم نیست که هر نوع سلیقه ای را به سمت خو جلب می نماید. باسفر به مالزی و گشت و گذار در لا به لای جاذبه های گردشگری، به رنگ زندگی خود روح و جانی دوباره ببخشید.

بازار زیبای مرکزی در مالزی

اگه دوست دارید که در بازاری گشت و گذار کنید که در آن هر گونه صنایع و آثار دستی از بومیان مالزی و دیگر ملیت ها چشمتان را نوازش دهد، بازار مرکزی مالزی این امکان را برای شما فراهم خواهد نمود. قدمت این جاذبه در مالزی به سال 1928 باز می گردد که از آن موقع تا کنون یکی از بهترین و فرهنگی ترین جاذبه های گردشگری در سطح مالزی به شمار می رود. موقعیت این بازار در واقع در مالزی در LRT Pasar SENI واقع شده است. این جاذبه در اصل لقب قدیمی ترین بازار مرکزی در کوالالامپور را به خود اختصاص داده است. آمفی تئاتری که در این مکان قرار گرفته است برای شما نشستن در کنار انواع برنامه های سرگرم نماینده را بسیار راحت تر خواهد نمود.

پتالینگ؛ محله چینی ها

اگر در بازار مرکزی گشت و گذار کردید و باز هم قصد تفریح در مالزی را داشتید، می توانید با 3 دقیقه پیاده روی به محله چینی ها به نام پتالینگ در نزدیکی بازار مراجعه کنید. حال و هوای این خیابان در مالزی بسیار دیدنی و خاص می باشد که با خوراکی ها و غذاهای محلی آماده پذیرایی از گردشگران می باشد. در هنگام شب این خیابان با تم متشکل از دستفروشان بسیار دیدنی و تماشایی می باشد. با قدم زدن در این خیابان می توانید به راحتی تمامی مایحتاج خود را از خوردنی تا پوشیدنی و... تهیه کنید. رستوران های قدیمی در خیابان نیز جوی تاریخی و خوشمزه را در بازار مرکزی مالزی حاکم نموده اند.

پتروناس؛ نام برج های دو قلو در مالزی

ارتفاع این برج ها به 452 متر می رسد که در واقع در لیست بلندترین برج های جهان قرار دارند. 88 طبقه در هر کدام از این برج ها جای گرفته اند. ابهت و شکوه این برج ها به قدری است که جزو جاذبه های گردشگری اصلی مالزی به حساب می آید و هر نوع انسانی با هر سبک ذوق و سیاق را به سمت خود می کشد. رابط این دو برج زیبا، مرکز خریدی به نام سوریا می باشد. در صورتی که به طبقه 41 این دو برج بروید پلی را مشاهده خواهید کرد که این دو برج را به یکدیگر (طبقه 41 و 42) متصل نموده است. این برج ها در طول 3 سال احداث شدند که قدمتشان به سال 1995 تا 1998 باز می گردد. سبک معماری زیبای به کار رفته در این دو برج در مالزی در اصل سزار پلی می باشد که به زیبایی هر چه تمام تر فریبندگی می نماید. از خرید و گشت و گذار در مرکز خرید سوریا غافل نشوید که در این صورت یکی از جاذبه های گردشگری رنگارنگ و متنوع را از دست خواهید داد. شما می توانید از 9 صبح تا 9 شب از این برج های دو قلو دیدن نموده و مایحتاج خود را با بهترین برند ها خریداری کنید.

معبد گردی در معابد هندو باتو کیو

از ساعت 6 صبح تا 9 شب این مکان آماده استقبال از گردشگران عزیز می باشد. در اصل این معابد بزرگترین معبد مربوط به هندی ها می باشد که در خاج از هندوستان احداث شده است. مجسمه بودای که با رنگ طلایی در این معابد دیده می گردد، بسیاری ار افراد حتی بومیان را نیز به سمت خود می کشد. این جاذبه از پربازدیدترین مکان های مذهبی در سراسر جهان به شمار می رود. موقعیت این جاذبه در مالزی در واقع در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور می باشد. غار های فوق العاده ای در حومه این معبد وجود دارد که همین امر باعث شده تا لقب معبد غارهای باتو را نیز این معابد به خود بگیرند و از زیباترین و جالب ترین جاذبه های گردشگری مالزی محسوب گردد. قدمت غارها به میلیون ها سال پیش مربوط می گردد. با دو ساعت زمان می توانید از این مکان زیبا در مالزی دیدن کنید.

تکه ای از بهشت در پارک پرندگان کوالالامپور

این مکان در لا به لای دیگر جاذبه های گردشگری کوالالامپور در مالزی این فرصت را به شما می دهد تا از قدم زدن در کنار پرندگان آزاد تجربه ای متفاوت را به تجارب خود در سفر به مالزی اضافه کنید. موقعیت این پارک در دل پارکی دیگر به نام پردا بوتانیک گاردنز گزارش شده است. قدمت این پارک به سال 1991 باز می گردد که از آن موقع تاکنون گونه های مختلف پرندگان نظیر مینا، منقار شاخیان و فلامینگو و... در آن به چشم می خورند. نام دیگر این پارک پرندگان، دریاچه Gardens می باشد. وجود پرندگان زیبا در کنار رستوران ها و غذاهای خوشمزه و لذیذ باعث شده تا در لیست بهترین جاذبه های گردشگری مالزی قرار گیرد. قایق سواری در دریاچه مصنوعی آن از دیگر لذت های تفریح در این پارک در مالزی می باشد. ساعت کاری این جاذبه نیز از 9 صبح تا 6 عصر می باشد.

پارک آبی رویایی به نام سانوی لاگون

جاذبه بعدی که در مالزی به شما معرفی خواهیم کرد، مناسب تمامی گردشگران می باشد. در این پارک هم می توانید ادرنالین خود را به اوج برسانید و هم می توانید پارادوکس آن را لمس کنید و به آرامشی بی نهایت دست یابید. این جاذبه 5 پارک با سبک های گوناگون را در دل خود جای داده است. این پنج پارک عبارت اند از: اسکریم پارک یا پارک مخصوص هیجان، واتر پارک یا همان پارک آبی، امیوزمنت پارک یا پارک ویژه سرگرمی و وایلد لایف پارک یا همان باغ وحش خودمان و اکستریم پارک. طولانی ترین پل عابر پیاده که معلق نیز می باشد در این پارک وجود دارد. از دیگر جاذبه های گردشگری این پرک در مالزی می توان به ساحل مخصوص موج سواری شنی که بزرگترین ساحل در این زمینه در جهان می باشد و بلندترین پرتاب تیرکمان در جهان و... اشاره نمود. پس تفریح در بهترین جاذبه های گردشگری مالزی با این همه تفریح هیجان انگیز می تواند از جاودانه ترین خاطره ها باشد. تئاتری ترسناک به نام پونتیاناک نیز جهت بالا بردن ادرنالین گردشگران تا نقطه اوجش در این مکان تعبیه شده است.

معماری ویژه در مسجد ملی کوالالامپور در مالزی

مسجدی که امروزه جزو جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می آید در واقع سمبل تاریخ این کشور می باشد که به زیبایی فرهنگ و دموکراسی و... مالزی را به گردشگران نشان می دهد. باغ های رویایی به نام Lake Gardens مانند نگهبان هایی اطراف این مسجد را احاطه نموده اند و چشم اندازی زیبا را در حومه این جاذبه پرطرفدار مالزی به وجود آورده اند. بنای اصلی که در دل این جاذبه دیده می گردد در واقع ترکیبی از معماری چهار کشور ایران و ترکیه و هند و عربستان می باشد. از جاذبه های گردشگری موجود در آغوش این مسجد می توان به استخر و چشمه هایی فوق العاده اشاره نمود که حال و هوایی دیگر را به این مکان بخشیده اند. مناره این مسجد به شکل چتری ساخته شده است که در حالت بسته می باشد و ارتفاع آن به 73 متر می رسد.

عمارت جاودانه سلطان عبد الصمد در مالزی

ساعت کاری این عمارت پر قدمت از ساعت 8 صبح تا 16:45 گزارش شده است. در خصوص گذشته این عمارت می توان گقت که در زمان حکومت بریتانیا در مالزی این عمارت را به عنوان مرکز ادارات دولتی خود انتخاب نموده بودند. سبک معماری به کار رفته در ساخت این بنای معروف، زبان زد عام و خاص بومیان مالزی و گردشگرانی با ملیت های غیره می باشد. بعد ها که این بنا به دست خود مالزیایی ها افتاد، پرچم بریتانیا و نام آن از روی این عمارت برداشته شد. برج ساعتی که در دل این جاذبه زیبای مالزی احداث نموده اند، ارتفاعش به 41 متر تجاوز می نماید. گنبدی از جنس مس در بالای این بنا با برق خیره نماینده اش چشم هر گردشگری را مسحور خود می نماید. در عصر امروز نیز این عمارت را به عنوان میزبان وزارتخانه مالزیایی برگزیده اند. آوازه این مکان در بین جاذبه های گردشگری تاریخی مالزی طنین انداز شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 321

به "ثبت لحظاتی ناب در لا به لای جاذبه های گردشگری سنگاپور و مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت لحظاتی ناب در لا به لای جاذبه های گردشگری سنگاپور و مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید