انتخاب ساعت براساس شخصیت؛ چگونه ساعت مناسب خودتان را پیدا کنید؟

به گزارش آناسی، هیچ فرد شیک پوشی بدون ساعت مچی ایده آل خود از خانه خارج نمی گردد. این اکسسوری به عنوان ابزاری که تقریبا هر روز از آن استفاده می کنید، بخشی از وجود شما است. به همین دلیل، باید شخصیت شما را منعکس کند اما انتخاب ساعت براساس شخصیت چگونه است؟ چگونه ساعتی انتخاب کنیم که مطابق با سبک زندگی ما باشد و با وجود استفاده ای طولانی مدت دوام بیاورد؟ در این مقاله، به این سؤالات مهم پاسخ می دهیم و نحوه انتخاب ساعت بر اساس شرایط مختلف برای زنان و مردان شیک پوش را شرح خواهیم داد.

انتخاب ساعت براساس شخصیت؛ چگونه ساعت مناسب خودتان را پیدا کنید؟

انتخاب ساعت براساس شخصیت مردان

اولین نکته برای انتخاب یک ساعت مچی مناسب، توجه به شخصیت شماست. برای این منظور، باید هنگام انتخاب ساعت تازه به عملکرد و طراحی آن توجه کنید. به این ترتیب، دوست تازه شما می تواند با کمد لباس و فعالیت های روزانه شما بیشتر هماهنگ گردد. چه جزو آن دسته از افراد باشید که به ماجراجویی های سخت عادت دارند و چه عاشق سفرهای لوکس باشید، ساعت بیانگر شخصیت شما است.

برای عاشقان هیجان

اگر عاشق چتربازی، پاراگلایدر و هر چیزی هستید که شما را در هوا معلق می نماید، احتمالا هوادار هیجان هستید. ساعت خلبانی همراه ایده آل چنین افرادی است. در طراحی ساعت های خلبانی از تجهیزات هوانوردی و هواپیمایی الهام گرفته اند. این ساعت ها تاریخچه ای باشکوه دارند و در طول جنگ های جهانی نقش مهمی داشتند.

امروزه این ساعت ها تزیینات شیک و ویژگی های چشم گیری دارند که برای مردانی با شخصیت پیچیده مناسب است. ترکیب جنبه های فنی مانند قطب نما و زمان سنج با کاربرپسند بودن ساعت خلبانی باعث شده که این ساعت به ابزاری شیک و کاربردی تبدیل گردد.

برای هواداران اکسسوری هایی لوکس

ساعت های برند رولکس مخصوص آقایانی است که ساعتی شیک و کمی قدیمی می خواهند. یک ساعت طلای رولکس جلوه مطلوب را دارد و برای عاشقان کالاهای لوکس مناسب است. درخشش کرنومتر طلایی این ساعت نه تنها به کت و شلوار شما ظاهری عالی می بخشد، بلکه نماد عظمت و قدرت نیز هست.

برای افراد فعال

یک ساعت قدیمی برای مردانی که شخصیت فعال و پرجنب وجوشی دارند، مناسب نیست. انتخاب ساعت مناسب شخصیت این افراد باید با زندگی پرمشغله روزانه آن ها هماهنگ باشد. این ساعت باید آن ها را از باشگاه به محل کار و خانه برای صرف شام ببرد. اگر همواره در حال حرکت هستید، ساعت های تناسب اندام را به عنوان همراه ایده آل خود انتخاب کنید. این اکسسوری ها نه تنها فعالیت و ورزش شما را ردیابی و مقدار گیری می نمایند، بلکه به شما یاری می نمایند تا ورزش کنید و به اهداف تناسب اندام خود برسید.

برای یافتن ساعت تناسب اندام مناسب در پی قابلیت هایی باشید که با احتیاجهای شما مطابقت دارند. این احتیاجها ممکن است مقدار گیری مسافت پیاده روی یا دویدن، سرعت حرکت یا ضربان قلب شما باشند. علاوه بر این، باید ساعتی انتخاب کنید که طراحی سبک و راحتی داشته باشد و در زمان تمرینات ورزشی بیشترین بهره را از تمرین ورزشی و زمان خود ببرید.

برای مینیمالیست ها

در زیبایی شناسی خاص مینیمالیستی، کمتر به معنای بیشتر است. اگر به پالت های رنگی ملایم، طرح های شیک و سیاه و سفید علاقه دارید، به احتمال زیاد شما یک مینیمالیست واقعی هستید. داشتن اکسسوری اغلب برای مردان مینیمالیست غیرضروری تلقی می گردد اما ساعت همراهی مفید است که نمی توانید بدون آن از خانه خارج شوید.

با یک ساعت مچی ساده و دقیق به نظر برسید. طرح های شیک و مدرنی را انتخاب کنید که دارای صفحه ای شفاف و بدون عقربه هستند. این ساعت ها شخصیت مینیمالیست شما را به خوبی نشان می دهند.

برای عجیب و غریب ها

کسی که عاشق ساعت های مد روز است، شخصیتی منحصربه فرد دارد و به سبک خود لباس می پوشد، از متمایز شدن در میان جمعیت واهمه ای ندارد. چنین فردی همواره در جستجوی ساعتی عجیب و غریب است و چه چیزی بهتر از یک ساعت فانتزی با طرح اسکلتی برای نشان دادن سلیقه او؟ این ساعت های مجذوب کننده به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت هایشان توجه هر کسی را به شخصیت عجیب و خاص شما جلب کند.

برای شخصیت های محکم

یک مرد با شخصیت محکم و سرسخت به ساعتی سخت احتیاج دارد. بعضی از ساعت ها عناصر تزئینی و پرزرق وبرقی دارند اما ساعت هایی هستند که حسی مردانه را القا می نمایند. ساعت های نظامی نمای بیرونی خشن و سختی دارند و دوام و کابردهای عملی شان بسیار است.

ساعت های نظامی که به طور خاص برای مقاومت در برابر عناصر مختلف ساخته شده اند، بدون شک از سایر انواع ساعت سخت تر هستند. چراغ های شب و ضدآب بودن تنها دو ویژگی فوق العاده ای هستند که این ساعت های مفید دارند.

انتخاب ساعت براساس شخصیت زنان

ساعت می تواند استایل یک خانم شیک پوش را تکمیل کند. بااین حال، با وجود تنوع ساعت های زنانه، انتخاب یکی از آن ها سخت است. به همین علت، باید انتخاب ساعت مناسب شخصیت شما باشد. در ادامه، 4 نمونه از انتخاب ساعت مناسب شخصیت را می خوانید.

ساعت های دستبندی برای شخصیت های ظریف

ساعت های دستبندی برای خانم هایی که ظاهری شیک و زنانه را ترجیح می دهند، برترین گزینه هستند. این ساعت ها دارای نواری مانند دستبند هستند که معمولا از فلز ساخته شده است. این ساعت ها گاهی اوقات دارای الگوی بافته شده هستند که آن ها را برای افزودن عنصری بافته شده به ظاهر شما عالی می نماید. ساعت های دستبندی در رنگ های مختلف مانند طلایی، رزگلد و نقره ای در بازار موجود هستند. این ویژگی نه تنها پیدا کردن رنگ مناسب برای هر لباسی را آسان می نماید، بلکه باعث ست شدن ساعت شما با سایر جواهرات تان می گردد.

ساعت های کریستال برای افزودن کمی درخشش به ظاهر خانم ها

ساعت های کریستالی برای خانم هایی که دوست دارند ظاهر زیبای خود را به نمایش بگذارند، بسیار مناسب است. این ساعت ها اغلب دارای حاشیه های کریستالی هستند که آن ها را به اکسسوری مناسبی برای رویدادها یا مناسبت های رسمی تبدیل می نماید.

ساعت های دیجیتال برای خانم هایی با ظاهر مدرن

ساعت های دیجیتالی گزینه هایی مناسب برای خانم هایی هستند که ظاهری مدرن و کاربردی را ترجیح می دهند. این ساعت ها نمایشگری دیجیتالی دارند که زمان، تاریخ و سایر موارد مانند کرنومتر یا زمان سنج را نشان می دهند. ساعت های دیجیتالی برای زنانی که شخصیتی فعال و پرجنب وجوش دارند، مناسب است چون این ساعت ها می تواند با فعالیت های پرمشغله آن ها هماهنگ گردد.

ساعت های اسپورت برای خانم های فعال

ساعت های اسپورت برای خانم هایی که از فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری لذت می برند، برترین گزینه ها هستند. این ساعت ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر شرایط سخت مقاومت نمایند. ساعت های اسپورت معمولا ضدآب هستند و قابلیت هایی مانند زمان سنج، نمایشگر ضربان قلب و ردیاب تناسب اندام دارند. بنابراین، برای زنانی که تناسب اندام و سلامت خود را در اولویت قرار می دهند، عالی هستند.

توجه به موقعیت و سبک زندگی برای انتخاب ساعت

هنگام انتخاب ساعت باید علاوه بر شخصیت خود به سبک زندگی و موقعیتی که در آن از ساعت استفاده می کنید نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال، ساعتی که برای پیاده روی به کار می برید، برای ظاهر رسمی تر مناسب نیست. ساعتی که با لباس رسمی و در محیط های رسمی استفاده می گردد را هم نمی توانید در حین فعالیت های روزمره به همراه داشته باشید. در ادامه، مهم ترین ساعت ها برای موقعیت های مختلف را می خوانید.

ساعت مناسب لباس شب

ساعت مناسب لباس شب برای مجالس رسمی طراحی شده و معمولا طرح های ساده و ظریفی دارد. هنگام انتخاب چنین ساعتی باید به چند نکته توجه کنید. این نکات عبارت اند از:

  • طراحی صفحه ساعت: ساعت مناسب لباس شب معمولا صفحه ای ساده با کمترین جزئیات دارد. برای زیباتر شدن لباس های رسمی بهتر است از ساعتی با طراحی صفحه ساده و شیک بهره ببرید.
  • نوع ساعت: ساعت های مناسب لباس های رسمی زنانه اغلب از نوع ساعت مکانیکی هستند که می تواند به اعتبار و مجذوب کنندهیت چنین ظاهری بیفزاید. البته، ساعت های کوارتز نیز برای اضافه شدن به چنین استایلی ارزان تر هستند.
  • معروفیت برند ساعت: بعضی از برندهای ساعت لباس شب سابقه ای طولانی در صنعت مد و زیبایی دارند. انتخاب ساعت مناسب شخصیت و موقعیت شما می تواند از میان یکی از این برندها باشد. پتک فیلیپ، واشرون کنستانتین و کارتیه برندهایی هستند که باید در پی آن ها باشید.

ساعت مناسب فعالیت های روزمره

ساعت های اسپورت برای سبک زندگی فعالانه طراحی شده اند و ممکن است دارای قابلیت هایی مانند GPS، نشانگر ضربان قلب و مقاومت در برابر رطوبت باشند. هنگام انتخاب ساعت مناسب شخصیتی فعال یا زندگی روزمره پرجنب وجوش باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع فعالیت های روزمره: ساعت های اسپورت مختلف برای انواع فعالیت ها طراحی شده اند. به طور مثال، ساعتی که مخصوص دویدن است، GPS و نشانگر ضربان قلب دارد اما ساعت گلف ویژگی هایی مانند نقشه برداری از زمین و ثبت امتیازات ورزشی دارد.
  • دوام ساعت: ساعت های اسپورت برای مقاومت در بربرا فعالیت های بدنی طراحی شده اند و ممکن است ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر ضربه و شیشه ضدخش داشته باشند.
  • معروفیت برند ساعت: بعضی برندهای ساعت اسپورت به علت دوام در برابر فعالیت های روزمره و قابلیت اطمینان خود شناخته می شوند. برندهایی مانند سونتو، تایمکس، جی شاک و سیتیزن برای کسانی که در پی ساعتی روزمره هستند یا به انتخاب ساعت مناسب شخصیت فعال و پرجنب وجوش فکر می نمایند، مناسب هستند.

ساعت های غواصی

این ساعت ها برای اکتشاف زیر آب طراحی شده اند و معمولا ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب و نشانگرهای نورانی دارند. این ساعت ها برای کسانی که در طول روز با آب بیشتر سروکار دارند، مناسب هستند. برای انتخاب ساعت غواصی باید به این نکات توجه کنید:

  • گواهی نامه ایزو: ساعت های غواصی اغلب به وسیله سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) تأیید می شوند تا اطمینان حاصل گردد که استاندارد مقاومت در برابر آب و سایر استانداردها در آن ها رعایت شده است. اگر قصد دارید که یک ساعت غواصی خوب خریداری کنید، باید در پی ساعتی با گواهی نامه ایزو باشید.
  • لوم (شب نما): ساعت های غواصی اغلب دارای نشانگرها و عقربه های نورانی هستند که خواندن آن ها در زیر آب را ساده تر می نماید. هنگان انتخاب ساعت غواصی به روشنایی و مدت زمات لوم آن نیز توجه کنید.
  • معروفیت برند: بعضی از برندهای ساعت غواصی سابقه طولانی تری در فراوری ساعت های باکیفیت و قابل اطمینان دارند. اگر در پی یک ساعت غواصی خوب هستید، سراغ برندهایی مانند رولکس، اوریس، سیکو و تودور بروید.

انتخاب ساعت بر اساس مقدار مچ دست

علاوه بر انتخاب ساعت مناسب شخصیت و سبک زندگی خود باید معیار مهم دیگری به نام مقدار مچ دست را هم در نظر بگیرید. مقدار مچ دست شما می تواند بر کاربرد ساعت در طول روز یا فعالیت های رسمی تأثیر بگذارد. به این منظور، باید 3 نکته مهم را در نظر داشته باشید. این نکات عبارت اند از:

  • مقدار قاب ساعت: اگر مچ کوچکتری دارید، بهتر است ساعتی با مقدار قاب کوچکتر انتخاب کنید تا بزرگتر از مچ دست شما به نظر نرسد. در مقابل، اگر مچ بزرگتری داشته باشید، یک ساعت با قاب کوچک ممکن است نامناسب به نظر برسد.
  • طول بند ساعت: اگر مچ بزرگتری دارید، احتمالا به ساعتی با بند بلندتر احتیاج پیدا می کنید تا راحت و متناسب با دست شما باشد. بعضی از برندها ساعت هایی با بندهای قابل تنظیم در طول های مختلف عرضه می نمایند. بنابراین، قبل از خرید حتما این موضوع را آنالیز کنید.
  • عرض بند ساعت: عرض بند ساعت فاصله میان دو نقطه ای است که بند به قاب ساعت متصل می گردد. اگر مچ کوچکتری دارید، بهتر است از ساعتی با عرض بند باریکتر بهره ببرید. با این انتخاب مطمئن خواهید بود که ساعت به درستی روی مچ شما قرار می گیرد. در مقابل، در صورتی که مچ شما پهن تر باشد، بهتر است بند ساعت عریض تر و متناسب با آن انتخاب گردد.

کلام آخر

ساعت یکی از اکسسوری های مهم در استایل هر خانم و آقای شیک پوش است. برای اینکه ساعت شما مجذوب کننده و شیک به نظر برسد، باید انتخاب ساعت متناسب با شخصیت، سبک زندگی و موقعیتی که در آن از ساعت استفاده می کنید، باشد. به هر حال، هر ساعتی را هر کسی نمی تواند به کار ببرد. به عنوان مثال، اگر شخصیتی پرجنب وجوش دارید و می خواهید مدام از ساعت در مواقع مختلف مانند پیاده روی بهره ببرید، مسلما یک ساعت ساده برایتان مناسب نیست.

از سوی دیگر، علاوه بر انتخاب ساعت مناسب شخصیت، باید به موقعیتی که در آن قرار دارید هم توجه داشته باشید. قطعا یک ساعت دستبندی پرزرق وبرق برای انجام فعالیت های روزمره مناسب نیست و ممکن است در اثر فعالیت های مختلف یا استفاده مداوم آسیب ببیند و به تعمیر احتیاج پیدا کند. در نتیجه، موقعیت و کاربرد هر ساعت هم عاملی مهم برای انتخاب آن محسوب می گردد.

شما ساعت مچی خود را بر چه اساسی انتخاب می کنید؟ آیا موقع انتخاب ساعتی که هم اکنون در دست شما است، به شخصیت خود توجه نموده اید یا کاربری و موقعیت استفاده از این ساعت برایتان اهمیت داشته است؟ به نظر شما علاو بر شخصیت، موقعیت و مقدار ساعت باید به چه موارد دیگری توجه کرد؟

منبع: jackmasonbrand

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آذر 1402 بروزرسانی: 9 آذر 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2411

به "انتخاب ساعت براساس شخصیت؛ چگونه ساعت مناسب خودتان را پیدا کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب ساعت براساس شخصیت؛ چگونه ساعت مناسب خودتان را پیدا کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید