این 16 استان بارانی هستند؛ ورود سامانه بارشی از پنج شنبه

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور گفت که طی امروز بارش باران و وزش باد شدید در 16 استان پیش بینی شده است و کاهش دما تا10 درجه سانتیگراد در شمال و غرب کشور رخ می دهد.

این 16 استان بارانی هستند؛ ورود سامانه بارشی از پنج شنبه

بر این اساس طی امروز سه شنبه (21دی ماه) در استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، زنجان، نیمه جنوبی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، نیمه شمالی و شرق خوزستان و بعضی نقاط استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، البرز، گیلان و تهران بارش باران، وزش باد شدید موقت و با احتمال رعد و برق در استان های جنوبی کشور پیش بینی می گردد.

بارش در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر به صورت برف خواهد بود و چهارشنبه (22دی ماه) در غالب منطقه ها کشور جوی پایدار پیش بینی می گردد و فقط در بخش هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می دهد.

روز پنج شنبه(23دی ماه) با ورود سامانه بارشی نو، در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می گردد.

روز آدینه (24دی ماه) در غالب منطقه ها نیمه غربی کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت رخ می دهد که شدت بارش ها دراستان های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد بود.

روز شنبه (25دی ماه) در بیشتر منطقه ها کشور به جز پاره ای از منطقه ها شمال غرب و جنوب شرق بارش باران و برف پیش بینی می گردد که شدت بارش ها در شمال شرق و جنوب کشور خواهد بود.

امروز (21دی ماه) افزایش غلظت آلاینده های جوی در تهران، البرز و اصفهان و چهارشنبه و پنج شنبه (22 دی ماه) در اصفهان پیش بینی می گردد.

روزهای آدینه و شنبه (24و25 دی ماه) در شمال غرب،غرب و استان های ساحلی دریای خزر دما 6 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و بعلاوه آدینه (24دی ماه) در جنوب شرق، جنوب غرب و بخش هایی از مرکز کشور و شنبه(25دی ماه) در نیمه شرقی و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد نسبتا شدید تا شدید رخ می دهد.

آسمان تهران فردا (22دی ماه) قسمتی ابری و درصبح مه رقیق و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای6 و حداکثر دمای14 درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (23دی ماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد، از بعد از ظهر ابری و از اوایل شب بارش باران با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (21و22دی ماه) بندرعباس و اهواز با دمای 23 و24 درجه سانتیگراد گرم ترین و ارومیه با دمای 6 و7 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2084

به "این 16 استان بارانی هستند؛ ورود سامانه بارشی از پنج شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 16 استان بارانی هستند؛ ورود سامانه بارشی از پنج شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید