باغ ارم نگین باغ های شیراز است

به گزارش آناسی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، باغ ارم نگین باغ های شیراز است.

باغ ارم نگین باغ های شیراز است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بیشتر بخوانیدباغ ارم شیراز، شکوهی از هنر و معماری

داستان چیست؟

شیراز را نه تنها به ادبیان و شاعرانی دنیای همچون سعدی و حافظ می شناسند، بلکه آوزاه و شهرت شیراز از گذشته های دور به شهر باغ های سرسبز، شهر و گل و بلبل در دنیا پیچیده و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به این شهر می کشاند. باغ ارم نگین باغ های شیراز است، باغی که سرونازهای آن شهرتی دنیای دارد و بگونه ای سر به آسمان کشیده اند که گویی پنجه های پیکره تراشی ماهر آنها را بدین استواری و توازن از دل زمین تا عمق آسمان تراشیده است.

بیشتر بخوانیدمعرفی دیدنی های شیراز | سفر به شهر عشاق

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: باغ های ایرانی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشورمان، از دیرباز بر پایه معماری و عناصر تشکیل دهنده آن از جمله مصالح بومی، کوشک ها، ساختار هندسی، آب و گیاهان و درختان در فلات ایران و مناطق پیرامونی متأثر از فرهنگ آن احداث شده اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: باغ ارم به عنوان یکی از زیباترین باغ های ایران در شمال غربی شیراز در خیابان ارم واقع شده است. مورخان ساخت این باغ را به دوران حکومت اتابک سلجوقی نسبت می دهند.

باغ ارم در سال 1353 در فهرست آثار ملی و در سال 1390 در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. این باغ مشهور اکنون با عنوان باغ گیاه شناسی، با برخورداری از انواع مختلف درختان و درختچه ها، گل ها و گیاهان متنوع، به یکی از مقاصد گردشگری استان فارس تبدیل شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1704

به "باغ ارم نگین باغ های شیراز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ارم نگین باغ های شیراز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید