با این نکات سفر ارزانی داشته باشید!

به گزارش آناسی، نکاتی برای سفر مقرون به صرفه

بزرگ ترین بهانه برای کسانی که خیال سفر در سر ندارند هزینه بر بودن سفر است آن ها هیچ وقت درک نمی نمایند که آدم هایی که همواره در سفر هستند چطور از پس هزینه های زندگی شان بر می آیند. اما واقعیت ماجرا این است که هیچ نیازی نیست که برای یک سفر چند روزه حساب بانکی تان را کاملا خالی کنید، می توانید پول کمی خرج کنید و در عین حال از سفری هیجان انگیز لذت ببرید. اگر هر زمانی که به سفر می روید پس اندازتان تا مرز تمام شدن پیش می رود شاید وقت آن فرا رسیده تا در نحوه سفرتان تغییر و تحولات اساسی ایجاد کنید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از نکاتی بگوییم که به یاری آن ها بتوانید سفر مقرون به صرفه داشته باشید.

با این نکات سفر ارزانی داشته باشید!

از وسایل حمل و نقل مقرون به صرفه تر بهره ببرید

بعد از رسیدن به مقصد برای رفتن به هتل از تاکسی استفاده می کنید یا حمل و نقل عمومی؟ این نکته را به خاطر داشته باشید که همواره راهی مقرون به صرفه تر برای رفت و آمد شما وجود دارد. معمولا گران ترین وسیله حمل و نقل آنی است که سریع تر می رود برای همین اگر زمان کافی ندارید و وقتتان تنگ است بهتر است که به کمی بیشتر خرج کردن راضی شوید. اما اگر زمان کافی دارید سفر 12 ساعته با اتوبوس را به پرواز 2 ساعته با هواپیما ترجیح دهید و در عوض پول زیادی ذخیره کنید.

خودتان انجامش دهید!

اگر قرار باشد برای سفر مقرون به صرفه یک نکته را همواره به خاطر داشته باشید آن همین نکته است. مدتی وقت بگذارید و در خصوص رزرو هتل، پرواز و تور تحقیق کنید تا بتوانید خودتان این کارها را انجام دهید. با این کار در نهایت می بینید که سفرتان چقدر مقرون به صرفه تر تمام می گردد.

آیا واقعا احتیاح به هتل یوآل دارید؟

گذراندن تعطیلات در هتل یوآل برای کسانی که هیچ دغدغه اقتصادی ندارند مجذوب نماینده و عالی است. آن ها دوست دارند کنار استخر بنشینند و آب میوه بخورند و به محض اینکه احساس گرسنگی کردند سریعا به رستوران ریزورت بروند. اما اگر زیاد به غذا اهمیت نمی دهید و امکانات هتل برایتان مهم نیست رفتن به هتل یوآل هدر دادن پول است. اگر فقط جایی برای خوابیدن و صبحانه ای مناسب می خواهید گرفتن هتل یوآل اشتباه است بهتره هتلی را پیدا کنید که مناسب شما باشد و خودتان آن را رزرو کنید.

پرواز را در دقیقه آخر نخرید

به سراغ پروازهای دقیقه آخری نروید مگر اینکه واقعا یک پرواز خیلی مقرون به صرفه گیرتان بیاید! طبق یک قانون باید پرواز را بین 2 تا 3 ماه زودتر رزرو کنید. با این حال این بستگی زیادی به مقصدتان دارد برترین راه برای بلیط پرواز گرفتن استفاده از سایت هایی مثل گوگل فلای یا اسکای اسکنر است.

سبک سفر کنید

چک این در فرودگاه می تواند خیلی دلهره آور و در عین حال زمان بر باشد. اگر دائما در سفر هستید بار و بندیل زیاد می تواند برایتان هزینه بر باشد. وقتی یاد بگیرید که فقط با یک کیف دستی سبک سفر کنید سفر ناگهان خیلی مقرون به صرفه و بدون زحمت می گردد. این کار باعث می گردد تا از خرید بی مورد برای سفر هم دست بردارید. خیلی از جهانگردان هم هستند که فقط با یک کیف خالی سفر می نمایند و در هنگام برگشت آن را پر از سوغاتی، صنایع دستی و لباس می نمایند. با یک کیف دستی جای کمی دارید و نمی توانید برای سفر زیاد خرید کنید.

در پی جاذبه های مقرون به صرفه باشید

یک جمله معروف هست که می گوید برترین چیزهای زندگی رایگان هستند. معمولا جهانگردان به مرکز های معروف جهان سفر می نمایند و دلشان می خواهد که همه جاذبه های آن شهر را ببینند اما بهتر است که این کار را انجام ندهید چون مهمترین چیز داشتن تجربه ای عالی از کل سفر است. شهرهای زیادی هستند که موزه ها و پارک های رایگان دارند، اگر شهر را در جست و جوی این موزه ها باشید حتما می توانید جاذبه های مقرون به صرفهی را هم برای بازدید پیدا کنید. اینکه از برج ایفل بالا بروید و چشم اندازهای اطراف را ببینید خیلی رویایی و هیجان انگیز است اما می توانید با هزینه کمتر بر روی یک قایق در رودخانه سن کنار برج ایفل باشید و پول کمتری هم خرج کنید.

در فصل های کم جهانگرد سفر کنید

هر چند که سفر در ماه های کم جهانگرد مخصوصا وقت هایی که همراه خودتان بچه دارید چندان آسان نیست اما مقرون به صرفه است. تابستان ها گران ترین زمان برای سفر است اما در فصل های کم جهانگرد اگر بچه مدرسه ای نداشته باشید شانس این را دارید تا در هتل های مقرون به صرفه اقامت خوبی را داشته باشید. فقط حواستان باشد که گاهی فصل های کم جهانگرد هم معنی باران های موسمی، طوفان و تندباد است!

غذایتان را خودتان بپزید

یکی از برترین راه ها برای کشف یک فرهنگ تازه این است که به هر کجا که پا می گذارید غذاهای خوشمزه آنجا را امتحان کنید. به غیر از جنوب شرقی آسیا که غذا خوردن در آنجا خیلی مقرون به صرفه تمام می گردد غذا خوردن در هر جای دیگری پول زیادی می خواهد در این جور جاها برترین راه برای کم کردن هزینه ها این است که به جایی مثل هاستل ها بروید تا بتوانید خودتان غذا بپزید. برای آشپزی کافیست سری به یک بازار محلی بزنید و با خرید سبزیجات محلی خوشمزه ترین غذاها را با قیمت مناسب درست کنید.

یک بودجه سفر درست کنید

وقتی بدانید دقیقا چقدر پول دارید، چقدر پول قرار است خرج کنید و سفرتان چقدر هزینه دارد راحت تر می توانید برنامه ریزی کنید. حتی اگر نمی خواهید زیاد روی هزینه هایتان دقیق شوید فقط کافی است بدانید که هزینه خرج و مخارج روزانه تان چقدر است. وقتی این را بدانید که مثلا در روز فقط می توانید 50 دلار خرج کنید در این صورت به سراغ رستوران های گران هم نمی روید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2109

به "با این نکات سفر ارزانی داشته باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این نکات سفر ارزانی داشته باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید