تصاویر کمیاب از خوابیدن زنبور ها داخل گل

به گزارش آناسی، خبرنگاران - الهام مظفری : ما به زنبور ها احتیاج داریم. آن ها مهم ترین گرده افشان های محصولات غذایی هستند. درواقع، برآورد می گردد که یک سوم مواد غذایی که هر روز مصرف می کنیم به گرده افشانی بستگی دارد که عمدتا به وسیله زنبور ها انجام می گردد. اما همانقدر که ما همواره آن ها را مشغول کار و سر و صدا می بینیم، همانقدر هم به خواب احتیاج دارند. اخیرا عکاس حیات وحش جو نیلی عکس زیبایی از خوابیدن زنبور ها در کنار هم داخل گل گرفته است، صحنه ای که به ندرت در واقعیت مشاهده میکنیم.

تصاویر کمیاب از خوابیدن زنبور ها داخل گل

جو می گوید: نمی دانستم که زنبور ها داخل گل می خوابند، اما این زنبور ها در گل های نارنجی رنگی به نام گلوب مالو می خوابند. زنبور های گلوب مالو گرده ها را از گیاه مورد علاقه شان جمع آوری می نمایند. لانه های آن ها معمولا در امتداد جاده های خاکی ایالات غربی آمریکا یافت می گردد. این زنبور ها نقش مهمی در تکثیر گیاه دارند.

نکات جالبی درباره خوابیدن زنبور ها وجود دارد. آن ها پلک ندارند، بنابراین نمی توانید در پی زنبور های با چشم بسته باشید. با دانشمندان با مشاهده دقیق زنبور ها دریافته اند که زنبور های عسل شاخک هایشان را تکان نمی دهند و در بعضی موارد از بغل می افتند. اختلافات جزئی در خصوص اینکه زنبورها کجا و چگونه می خوابند به محل زندگی آن ها بستگی دارد.

به طور کلی بیش از 20000 نوع زنبور روی این سیاره زندگی می نمایند. مثلا زنبور های عسل شی و روز کار می نمایند و داخل کندو می خوابند. الگوی خواب آن ها وقتی بزرگتر می شوند، تغییر می نمایند. زنبور های جوان کمتر می خوابند، اما زنبور های مسن تر هر شب بین 30 دقیقه تا یک ساعت و نیم می خوابند و چرت های کوتاه 15 تا 30 ثانیه ای می زنند.

منبع: boredpanda

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مهر 1403 بروزرسانی: 13 مهر 1403 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2438

به "تصاویر کمیاب از خوابیدن زنبور ها داخل گل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر کمیاب از خوابیدن زنبور ها داخل گل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید