تهران گردی بهارانه

به گزارش آناسی، هوای پاک بهاری و خیابان های کم تردد در این روزها، موقعیت خوبی را ایجاد کرده تا سری به جاذبه های تهران بزنید.

تهران گردی بهارانه

در بهار، تهرانگردی و گشت و گذار در دیدنی های تهران معنای تازه ای پیدا می کند و می توانید در هوای عاری از دود و آلودگی، دست به ماجراجویی در جاذبه های مختلف شهری از پارک ها و کافه ها گرفته تا سینماها و بناهای تاریخی بزنید. با خبرنگاران و معرفی جاذبه های تهران همراه باشید.

بناهای تاریخی تهران

اولین پیشنهاد ما برای تهرانگردی در روزهای بهاری، بناهای تاریخی تهران است. در خیابان های معروف و قدیمی این شهر، سازه های تاریخی بسیاری را خواهید دید که بیشتر آنها به دوران معاصر تعلق دارند. این کاخ ها و عمارت ها امروزه به جاهای دیدنی تهران تبدیل شده اند و برای عاشقان تاریخ، فرصتی برای بازدید پدید آورده اند.

کاخ گلستان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی تهران است که در حوالی بازار بزرگ این شهرواقع شده است. همچنین کاخ سعدآباد، نیاوران، خانه مقدم، عمارت مسعودیه و… از دیگر سازه های تاریخی ایران است که امروزه به عنوان جاذبه شهری شناخته می شوند و بازدید از آنها برای عموم آزاد است.

موزه های تهران

تهرانگردی در روزهای بهاری بدون بازدید از موزه های پایتخت کامل نمی شود. به طور مثال باغ فردوس که امروزه به موزه سینما تبدیل شده، یکی از جذاب ترین دیدنی های تهران در خیابان ولی عصر و حوالی پارک وی است. محوطه این موزه، با سرسبزی بهاری و عطر گل های نوشکفته، شما را به قدم زدن در این محیط وسوسه می کند. در ضمنً بازدید از بنای موزه و تماشای تاریخ سینما بسیار مهیج خواهد بود.

همچنین اگر به حوالی خیابان زعفرانیه بروید، می توانید از موزه زمان، یکی از تماشایی ترین موزه های تهران، بازدید کنید. موزه زمان کلکسیونی از ساعت های خاص و قدیمی است. عمارت این موزه با معماری هنرمندانه ای ساخته شده است و هنر گچ بری در آن غوغا می کند. از دیگر موزه های تهران می توان به موزه جواهرات ملی، برج آزادی، موزه های مجموعه برج میلاد، موزه آبگینه، موزه موسیقی، باغ موزه نگارستان و… اشاره کرد.

پارک های تهران

از دیگر جاهای دیدنی تهران در روزهای بهاری، گشت وگذار در پارک های شهر است. شکوفه های بهاری، باران های لطیف و رنگین کمان های سرزده در این فصل، چهره بوستان های شهری را تماشایی می کند. آب وهوای پارک های تهران در بهار پاک و فرح بخش است. از بهترین پارک های تهران می توان به پارک آب وآتش، نیاوران، جمشیدیه، لاله، ساعی، ملت، قیطریه، نهج البلاغه و… اشاره کرد. همچنین پارک جنگلی چیتگر، پردیسان، لویزان، طالقانی و… در این روزها حال وهوایی دل انگیز دارند.

کافه های تهران

بهار فرصت فوق العاده ای است که در بهترین کافه های تهران خودتان را به یک قهوه گرم دعوت کنید و در آرامش، نظاره گر شهر بارانی و حال وهوای بهاری باشید. کافه نادری در حوالی خیابان جمهوری، کافه تهرون در خیابان ویلا، کافه دیاموند در حوالی خیابان نجات اللهی، شعبه های مختلف کافه ویونا، کافه راستگو در حوالی میدان ولی عصر، کافه گالری در خیابان دکتر حسابی و… از کافه های معروف تهران است.

مراکز خرید تهران

علاوه بر کافه گردی، خریدگردی نیز در روزهای خلوت بهاری بسیار لذت بخش است. بسیاری از مراکز خرید تهران در فهرست پیشنهادهای ما برای تهرانگردی در روزهای بهاری قرار می گیرند. در این روزها می توانید از آرامش و خلوتیِ مراکز خرید تهران لذت ببرید و با خیال راحت انتخاب کنید. بنابراین اگر اهل خریدگردی در محیط های دنج و خلوت هستید، می توانید سراغ بسیاری از مراکز خرید تهران بروید و با کیسه های رنگارنگ به خانه برگردید. از بهترین مراکز خرید تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بام لند در چیتگر
  • تیراژه در بزرگراه اشرفی اصفهانی
  • میلاد نور در شهرک غرب
  • مرکز خرید کوروش در بزرگراه ستاری
  • مجتمع تجاری دنیای نور در بزرگراه رسالت
  • مگامال در اکباتان
  • سام سنتر در خیابان فرشته
  • گالریا در ولنجک
  • مرکز خرید مدرن الهیه در بلوار آفریقای شمالی
  • مرکز خرید ارگ تجریش در خیابان سعدآباد
  • پالادیوم در زعفرانیه
  • مرکز خرید تندیس در تجریش
  • مرکز خرید روشا در محدوده نیاوران

در مطلب تهران گردی بهارانه، مجموعه ای از بهترین دیدنی های تهران را به شما معرفی کردیم تا از محیط های دنج و خلوت در پایتخت لذت بیشتری ببرید. در ضمنً از کافه نشینی در بهترین کافه های تهران، در خیابان های عاری از دود و ترافیک بهار غافل نشوید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با رستوران های تهران 9 رستوران گیاهی تهران برای گردشگران وگان را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1331

به "تهران گردی بهارانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران گردی بهارانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید