حراجی فیلیپس در سال 2022 حدود 1.3 میلیارد دلار فروش داشته است
به گزارش آناسی، ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، حراجی فیلیپس در سال 2022 حدود 1.3 میلیارد دلار فروش داشته است.
با اینکه فروش 1.3 میلیارد دلاری سالانه یک رکورد برای فیلیپس محسوب می گردد اما نسبت به فروش سال قبل که 1.2 میلیارد دلار بود، تنها هشت درصد افزایش داشته است. فروش سال گذشته نسبت به دوران پیش از همه گیری 32 درصد افزایش داشت.
حراجی فیلیپس در سال 2022 بیش از یک میلیارد دلار در حراجی های عمومی فروخت. این درحالی است که این آمار در سال 2021 حدود 993 میلیون دلار بود. در سال 2022 بعلاوه حدود 250 میلیون دلار در جریان حراجی های خصوصی فروخته شد. این آمار در سال گذشته حدود 208.2 میلیون دلار بود.
فیلیپس که کوچکترین حراجی بین سه حراجی مهم دنیا محسوب می گردد، مدتها دو شعبه در لندن و نیویورک داشته است. مسئولان این حراجی اخیرا شعبه جدیدی را در لس آنجلس نیز افتتاح نموده اند تا از این طریق بر مجموعه داران ساحل غربی آمریکا یعنی 20 درصد از خریداران آمریکایی این حراجی بیشتر تمرکز داشته باشند.
مدیرعامل این حراجی بعلاوه از برنامه هایی برای افتتاح شعبه جدیدی در هنگ کنگ در راستای راهبردهای افزایش فروش خبر داده بود. طبق برنامه ریزی ها این شعبه در سال 2023 افتتاح خواهد شد. با این حال در طول سال 2022 فروش این حراجی در آسیا کاهش داشته است. مجموعه فروش مربوط خریداران هنگ کنگی به 167 میلیون دلار رسید، این در حالی است که این رقم در سال 2021 حدود 270 میلیون دلار بوده است.
البته فیلیپس تنها حراجی نیست که در سال 2022 شاهد کاهش فروش در منطقه آسیا اقیانوسیه بوده است. حراجی کریستیز نیز در امسال میلادی فقط 833 میلیون دلار در این منطقه فروخت. این رقم به نسبت سال 2021 با 20 درصد کاهش همراه بوده است.
خریداران آسیایی 34 درصد از فروش دنیای حراجی فیلیپس را به خود اختصاص داده اند.
منبع: همگردی