خبرنگاران کرونا و جدال بر سر تجهیزات پزشکی

به گزارش آناسی، تهران - خبرنگاران - کرونا باعث شعله ور شدن یک جنگ جهانی از نوع جدیدی با عنوان نبرد بر سر تجهیزات پزشکی شد و بدین ترتیب نقاب از چهره زشت آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی برداشت.

خبرنگاران کرونا و جدال بر سر تجهیزات پزشکی

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه ، همزمان با افزایش یافتن تلفات و ترس و نگرانی حاصل از انتشار ویروس کرونا کشورها در صدد تامین تجهیزات مورد احتیاج خود برآمدند .

در همین رابطه فرانسه آمریکا را متهم کرد که با پرداخت سه برابر قیمت، محموله ماسک هایی که از چین رهسپار فرانسه بود را به تصاحب خود درآورد .

آلمان نیز واشنگتن را به خرید محموله لباس های محافظ متهم کرد که برلین از چین درخواست نموده بود و رهسپار آلمان بود.

کانادا نیز نگران است. جاستین ترودو نخست وزیر این کشور از اعضای هیات دولت خود خواست تا مطمئن شوند که تجهیزات پزشکی خریداری شده توسط کانادا به این سرزمین رسیده و در آن باقی خواهد ماند.

دامنه این ترس و نگرانی تا آمریکای جنوبی نیز کشیده شد . برزیل در همین رابطه گفت که کوشش این کشور برای خرید تجهیزات بهداشتی و پزشکی به منظور تقویت ساختار بهداشتی خود ناکام مانده است.

شماری از کشورها از جمله فرانسه و آلمان و روسیه اقدام به ذخیره کردن ماسک ها و وسایل مورد احتیاج برای محافظت شخصی افراد نموده اند و بدین ترتیب می توان گفت فرآیند صدور تجهیزات پزشکی محافظ در دنیا کاهش یافته است.

گزارش ها حاکی است که ترکیه پا را از این فراتر گذاشت و نه تنها صدور تجهیزات و وسائل مورد نظر جهت مقابله با کرونا را ممنوع خاطرنشان کرد بلکه از تحویل دادن محموله ماسک هایی که پول آنها را دریافت نموده ، امتناع ورزید.

چین عظیم ترین سازنده ماسک در دنیا به شمار می رود و اولین کشوری بود که ویروس کرونا در آن انتشار یافت و به انبار کردن تجهیزات پزشکی و بهداشتی خود متهم شد اما علیرغم همه اینها میلیون ها ماسک را به اروپا اهدا نموده و یا به فروش رساند.

یکی از محموله ها از راه کشور چک رهسپار ایتالیا شد اما مقامات چک این محموله را مصادره کردند و رویداد مشابهی نیز در کنیا روی داد که طی آن محموله حاوی شش میلیون ماسک که رهسپار آلمان بود، به طرز نامعلومی ناپدید شد. مقام های کنیا ناپدید شدن این ماسک ها را در میدان هوایی پایتخت این کشور رد می نمایند.

محمد المسلینی وزیر تجارت تونس نیز پنجم فروردین در یک برنامه تلویزیونی گفت که کشورهای اروپایی از ترس کرونا آغاز به دزدی از یکدیگر نموده و یک کشتی تونسی را نیز غارت نموده اند.

وی اضافه نمود: تمامی کشورهای اروپایی به علت شیوع ویروس کرونا، در ترس و دلهره به سر می برند و ایتالیایی ها یک کشتی حامل مواد الکلی و ضد عفونی نماینده به مقصد تونس را در دریای مدیترانه به غارت برده اند.

شیوع ویروس کرونا کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

1487

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1207

به "خبرنگاران کرونا و جدال بر سر تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و جدال بر سر تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید