برطرف نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در حالی که بعضی از مسائل مکانیکی به راحتی به وسیله حسگرهای داخل خودرو قابل تشخیص هستند، موارد دیگری وجود دارند که کمی پیچیده تر هستند. سیستم V2M طوری طراحی شده است که با گوش دادن به صدای بخش های مختلف خودرو و با استفاده از ماژول های داخلی خود قادر به عیب یابی است.

برطرف نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد

V2M که به وسیله یک استارت اپ آمریکایی ابداع شده، از دو ماژول حسگر الکتروآکوستیک - واقع در جلو و عقب خودرو - به همراه یک واحد کنترل واقع در وسط خودرو تشکیل شده است.

با استفاده از این سخت افزار، سیستم به طور مداوم صداهای عملیاتی خودرو را کنترل و ضبط می نماید. صداهای ضبط شده آنالوگ به علائم دیجیتال تبدیل می شوند که برای تجزیه و تحلیل به وسیله الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی به یک سرور آنلاین منتقل می شوند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مالک خودرو و / یا مکانیک به وسیله یک برنامه و داشبورد قابل دسترسی به اینترنت از موضوع آگاه می شوند.

هشدارها بعلاوه می توانند به طور مستقیم به سیستم عیب یابی موجود در خودرو، به سازندگان خودرو و اپراتورهای ناوگان اعزام خودرو ارسال شوند. در هر صورت، مزیت روش مذکور این است که تعمیر و نگهداری مورد احتیاج می تواند در اسرع وقت انجام گردد، قبل از اینکه تعمیرات گسترده تری مورد احتیاج باشد و هزینه زیادی به مالک خودرو تحمیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2328

به "برطرف نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید