برای خرید در بانکوک کجا بریم؟

به گزارش آناسی، بازارهای بانکوک

بانکوک یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای دنیا است! خیابان های آن پر از مراکز خریدیست که از انواع اجناس شیک بین المللی تا طراحی هایی مدهای آسیایی در آن پیدا می گردد. داخل بازارهای خیابانی نیز پر از خرت و پرت های ارزان و بامزه است. تقریبا هیچ شهر دیگری را در کره زمین پیدا نمی کنید که بازارهایش انقدر کامل و متفاوت باشند مثلا در یکشنبه بازار چاتوچاک اجناس ارزان قیمت فروخته می شوند و در مراکز خرید لوکس نزدیک آن لوکس ترین برندها به فروش محصولاتشان مشغول هستند. این تضادهاست که شهر پرهیاهوی بانکوک را شکل داده است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بهترین بازارهای بانکوک همراه با مراکز خرید لوکس شهر را به شما معرفی کنیم.

برای خرید در بانکوک کجا بریم؟

با تور تایلند ارزان به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

بزرگترین مراکز خرید در بانکوک نزدیک یکدیگر و در محله نسبتا کوچکی ساخته شده اند به همین دلیل گشت و گذار و خرید در آن ها کار راحتی است. هم به آسانی می توان میان آن ها قدم زد و اگر هم بار سنگین دستتان دارید می توانید اسکای ترین سوار شوید. تمامی مراکز خرید و بازارهای بانکوک پر از انواع فودکورت و رستوران، غذاهای خیابانی و انواعی کافه است محل های فوق العاده برای استراحت کردن و انرژی دریافت برای ادامه خرید.

راهنمای سفر به بانکوک

سنترال ورد | Central World

سنترال ورد در سال 2006 افتتاح شد و با هشت طبقه ششمین مرکز خرید بزرگ در جهان است. این مورد از بازارهای بانکوک آنقدر بزرگ است که داخلش اتومبیل و موتوسیکلیت می فروشند. داخل پاساژ چندین راهرو (wings) پر از مغازه، کافه و رستوران دیده می شوند و هر طبقه به جنس خاصی اختصاص داده شده است. مثلا طبقه ششم مختص لباس های بچگانه، طبقه دوم لباس های زنانه، طبقه سوم لباس های مردانه، طبقه چهارم لوازم الکترونیکی و طبقه دوم مخصوص فروش محصولات اپل است.

سنترال ورد دو بخش فروش مجزا به نام های Zen و Isetan دارد که هر دوشان شامل محوطه وسیعی در چندین طبقه می شوند و داخلشان انواع و اقسام برندها پیدا می شوند، هر برند فضای خودش را دارد و در کل همه جا خلوت و آرام است.

سنترال ورد بزرگترین فروشگاه ورزشی به نام Super Sport را در میان بازارهای بانکوک دارد که در آن شما می توانید تقریبا همه چیزهایی را که از وسایل و تجهیزات ورزشی لازم دارید خریداری کنید.

طبقه هفتم اما پر از رستوران های با کیفیت با انواع و اقسام غذاهای خوشمزه است. این طبقه یک سوپرمارکت بزرگ به نام Gourmet Market هم دارد که در آن علاوه بر غذا انواع، میوه، سبزیجات، نان و نوشیدنی هایی از سراسر جهان پیدا می گردد.

در این طبقه سالن سینمایی با قابلیت پخش فیلم های سه بعدی هم وجود دارد که تا نیمه شب فیلم پخش می نماید.

طبقه همکف هم پیست اسکیت روی یخ ساخته شده که برای سرگرمی می توانید آن را امتحان کنید.

در همین طبقه بخشی به نام Groove دارای انواع رستوران های بین المللی با غذاهای ایتالیایی، سوشی های ژاپنی و اروپایی است.

اطلاعات بیشتر

راه دسترسی: به وسیله اسکای ترین به سمت ایستگاه Siam station یا Chit Lom (همراه با کمی پیاده روی)

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

سیام پاراگون | Siam Paragon

اگر از سنترال ورود کمی به سمت غرب بروید و از روی پل مخصوص عابران پیاده عبور کنید، به سیام پاراگون می رسید. این راستا حدود 10 دقیقه طول می کشد. اگر هم با اسکای ترین می آید در ایستگاه سیام درست کنار این مورد از بازارهای بانکوک پیاده شوید.

طبقه همکف فودکورت بزرگی پر از کافه و رستوران واقع شده است و شعبه بسیاری از رستوران های بزرگ بین المللی در آن دیده می گردد. بین این رستوران ها دیواری وجود ندارد و فضای بینشان مشترک است این طراحی باعث شده محوطه پر از سر و صدا باشد. در همین طبقه یک سوپرمارکت بزرگ دارای اجناسی از همه کشورها هم دیده می گردد.

راهرویی از این طبقه مرکز خرید هم به لوکس ترین برندها مانند لوئی ویتون، شنل، بربری، جیمی چو، کارک جیکوبز و آرمانی اختصاص داده شده است. این جا حتی برندهای مشهور خودرو سازی مانند لامبورگینی و فراری هم خودروهایشان را می فروشند.

البته مارک های ارزان تری مانند H&M، زارا، منگو، تاپ شاپ، تاپ من، مازیمودوتی و میس سیکستی هم در پاراگون مشغول فروش اجناسشان هستند.

اگر قصد کتابی به زبان انگلیسی را دارید مغازه Kinokuniya در طبقه سوم بزرگ ترین کتاب فروشی (دارای کتاب های انگلیسی) در شهر بانکوک است. فروشگاه بزرگ محصولات اپل هم در همین طبقه است.

کسانی که در بانکوک پرخوری نموده اند و می خواهند کالری بسوزانند باید به بزرگ ترین مرکز بدن سازی بانکوک در طبقه چهارم بروند.

هر طبقه فروشگاه پاراگن به گروه خاصی از جمله لباس های زنانه، لباس مردانه، کفش، ورزش، مبلمان و غیره اختصاص دارد. طبقه چهارم Exotic Thai نام دارد . در آن انواع محصولات تایلندی طراحی شده در همین جا از لباس، جواهرات، سوغات و محصولات زیبایی که همه در تایلند ساخته شده اند را پیدا خواهید کرد. اگر وقت ندارید به بازارهای خیابانی بروید و در آن ها سوغاتی بخرید می توانید همین جا خریدهایتان را انجام دهید.

بزرگ ترین پردیس سینمایی بانکوک که 15 سالن همراه با سینمای 4D، 3D و IMAX دارد را در طبقه پانزدهم خواهید یافت. موقع ورود به مرکز خرید برنامه پخش فیلم های سینمایی سالن ها روی چند صفحه نمایش نشان داده می گردد.

اما کلکسیون بزرگ ترین های این مورد از بازارهای بانکوک تمامی ندارد. بزرگ ترین آکواریوم شهر نیز در طبقه زیرزمین ساخته شده که برای بچه ها بسیار سرگرم نماینده و آموزنده است. مرکز بازی بولینگ و کارائوکه نیز در این طبقه است.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Siam

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

سیام سنتر | Siam Center

سیام سنتر کنار سیام پاراگون است این جا هم به بزرگی پاراگن و سنترال ورد است فقط طراحی فضای داخلی آن کمی تاریک تر و به اصطلاح شاعرانه است. داخلش از پر از مغازه های جور واجور است و یک فود کرت عالی هم طبقه بالا غذا می فروشد در مقایسه با فودکرت سیام پاراگون این کمی آرام تر و خلوت تر است.

داخل پاساژ برندهایی مثل، DKNY، آرمانی، سفورا، مک، ویکتوریا سکرت، آدیداس و نایک اجناس باکیفیت خود را می فروشند. چندین کافه هم داخلی پاساژ قهوه سرو می نمایند. اگر ترجیح می دهید در مکانی خلوت تر خرید کنید سیام سنتر نسبت به دو مرکز خرید قبلی خلوت تر است.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Siam

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

سیام دیسکاوری

سیام دیسکاوری هم جمع و جورتر از پراگون سنترال ورد است و البته فضای داخل آن سفید کار شده و روشن تر از سیام سنتر دیده می گردد. از جمله برندهای مشهور آن باید به مارک جیکوب، دیزل، فرنچ کانکشن، میس سیکستی (همه در طبقه اول)، DKNY، کنت کول، فرد پری، کالوین کلین، ریپلای (در طبقه دوم) و اسمارت تراول و نورث فیس در طبقه سوم اشاره نمود.

چندین آرایشگر و سلمانی معروف نیز در سیام دیسکاوری هستند. مغازه های بسیاری هم انواع لوازم سرگرمی، لوازم خانگی و سوغاتی های مناسب برای به آوردن به خانه را می فروشند.

موزه مادام توسوی بانکوک هم در طبقه ششم واقع شده است.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Siam

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

ام بی کی | MBK

MBK یا اسم محلی اش Mahbookkrong، در سال 1985 ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین مراکز خرید آسیا است. این جا یکی از بزرگ ترین بازارهای بانکوک است که در میان دختران نوجوان تایلندی بسیار محبوب است. داخل آن پز از مغازه های کوچکی است که بیشترشان مارک ها و طرح های تایلندی دارند و مغازه های بین المللی کمتر بچشم می خورند. نیازی به گفتن نیست که استانداردهای سایزهای تایلندی با سایزهای ما متفاوت است و اگر اندام درشتی دارید بسختی لباسی که به سایزتان بخورد پیدا می گردد.

دو طبقه (طبقه چهارم و پنجم) پر از لوازم الکترونیکی است، از فروشگاه های اپل با نام iStudio گرفته تا مغازه های بزرگ که دوربین های حرفه ای مانند نیکون و کانن می فروشند. یک بخش از طبقه چهارم، پر از مغازه های کوچکی است که انواع کالاهای الکترونیکی و قطعات را به فروش می رساند. هرچیز الکترونیکی که فکرش را می کنید این جا پیدا می گردد!

اگر تلفن همراهتان هرگونه مسئله ای داشته باشد این جا با قیمت پایینی برایتان تعمیر می گردد.

این جا هم محل مناسبی برای خریدن سوغاتی است البته کیفیت اجناسش را اصلا نباید با Thai department در مرکز خرید پاراگن مقایسه کنید.

در صورتی که احساس گشنگی یا خستگی داشتید می توانید به فودکورت طبقات پنجم و ششم بروید و انواع غذاهای تایلندی و بین المللی را نوش جان کنید. طبقه هفتم هم به بازی بولینگ و مسابقات کارائوکه اختصاص داده شد است. از آن جایی که این مورد از بازارهای بانکوک پر از نوجوانان است ممکن است برایتان کمی خسته نماینده باشد.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Siam یا National Stadium همراه با پیاده روی کوتاه

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

پانتیپ پلازا | Pantip Plaza

این جا بهش عاشقات لوازم الکترونیکی و گجت هاست. در این مورد از بازارهای بانکوک که 5 طبقه دارد هر نوع وسیله الکترونیکی که فکرش را بکنید پیدا می گردد. اگر چه همه جا شلوغ و پر سر و صداست اما درکل مجموعه نظمی منطقی حکم فرماست.

این جا انواع فروشگاه های معتبر اپل مانند iStudio و iShop در طبقه سوم تا برندهای معروفی مانند Nikon، Sony، Canon و مغازه هایی که انواع فیلم، سریال، بازی و نرم افزارها را می فروشند پیدا می گردد. یک طبقه آن فقط مختص گوشی موبایل، اکسسوری های آن و خدمات تعمیرات موبایل است.

خدمات پس از فروش رسمی محصولات اپل نیز طبقه چهارم مرکز خرید است.

طبقه دوم آن هم فودکورتی است که انواع غذاهای محلی تایلندی را می فروشد.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Chit Lom همراه با پیاده روی یا دریافت توک توک

ساعت کاری: 10 صبح تا 9 شب (بسیاری از مغازه های کوچک تر دیرتر باز می نمایند و زودتر هم می بندند)

سنترال چیتلوم | Central Chitlom

Central Chitlom با هفت طبقه اش در کنار ایستگاه قطار Chit Lom واقع شده است و دارای طراحی و دسته بندی مجزا برای هر طبقه است. هر طبقه شامل فضای باز بزرگی است که پر از برندهای مختلف است هر محوطه مخصوص خودش را دارد و برای جدا کردن مغازه ها دیواری وجود ندارد. طبقه اول انواع عطر، لوازم آرایشی، جواهرات و کیف های دستی فروخته می گردد. این جا برندهایی مانند مالبری، مارک بای مارک جیکوبز، دیور و لوئی ویتون دیده می شوند.

در طبقه چهارم، شما می توانید خرید خوبی به عنوان سوغات تایلندی با کیفیت بالا مانند ابریشم و محصولات زیبایی ساخته شده در تایلند پیدا کنید. این جا فضای زیبا و مطبوعی دارد . تهویه هوای تمام طبقات مطبوع است و با توجه به نوع طراحی پیدا کردن محصول مورد نظرتان کار آسانی است و همه جا آرام و تقریبا ساکت است (دقیقا بر خلاف پاراگون و سنترال ورد). رستوران هایی با فضای دوست داشتنی و کافه های خوبی هم دارد.

فود کورد طبقه هفتم هم غذاهای خوشمزه ای طبخ می نماید و بین تایلندی ها معروف است. این جا خبری از سرگرمی نیست و فقط می توانید خرید کنید.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Chit Lom

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

ترمینال 21 | Terminal 21

ترمینال 21 نزدیک ایستگاه اسکای ترین Asok قرار گرفته و در سال 2011 افتتاح شده است و از این نظر نسبت به دیگر بازارهای بانکوک جدیدتر است.

این جا یکی از بامزه ترین مرکزخریدهای جهان است هر طبقه از آن شبیه به یکی از شهرهای بزرگ جهان مانند استانبول، پاریس، رم، توکیو، سن فرانسیسکو و هالیوود طراحی شده و بیش از 60 مغازه در آن فعالیت دارند.

این جا هم برندهای معروف بین المللی مثل اسپریت، کمپر، H&M، Guess، لیوایز، نایک و کوییک سیلور دیده می شوند وهم پر از طراحی ها و محصولات آسیایی است این ترکیب بسیار هیجان انگیز است و هر چه بخواهید به آسانی پیدا می گردد.

انواع کافه ها و رستوران های با کیفیت نیز داخل مرکز خرید بازند و طبقه آخر آن هم سالن سینما است. حتی اگر برای تماشای طراحی فضای داخل بازار هم که شده پیشنهاد می کنیم سری به ترمینال 21 بزنید.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Asok

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

ایمپریوم | Emporium

مرکز خریدی 7 طبقه نزدیک به ایستگاه اسکای ترین Phrom Phong که در سال 1997 باز شده است.

ایمپریوم مرکز خریدی پر زرق و براق با فضای زیبا است. طبقه همکف سوپر مارکتی با غذاهای خوشمزه از سراسر جهان واقع شده است. طبقه اول عطر و لوازم آرایشی، کیف های دستی و جواهرات می فروشند. در اینجا تمام مارک های بزرگ بین المللی مانند مارک بای مارک جیکوبز، شنل، دیور، لوئی ویتون و مالبری هستند.

طبقه دوم مختص مد، لباس و کفش است. طبقه سوم برای خرید لوازم الکترونیکی و ورزشی مناسب است و طبقه چهارم و پنجم می توانید انواع لوازم دکور داخلی، مبلمان و لوازم خانگی بخرید. در طبقه چهارم، Exotic Thai، محل مناسبی برای پیدا کردن هدایای تایلندی و بردنشان به خانه است. طبقه 6 مرکز نمایشگاه می باشد. طبقه آخر نیز سالن های سینما و مرکز اسپا است.

اینجا بیشتر وسایل لوکس و گران قیمت هستند و اگر دنبال خرید ارزان هستید این مورد از بازارهای بانکوک را از فهرست خریدتان حذف کنید.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Phrom Phong

ساعت کاری: 10 صبح تا 10 شب

آسیاتیک | Asiatique

درست در کنار رودخانه، بازار جدید و شیک آسیاتیک ساخته شده که یکی از جدیدترین بازارهای بانکوک محسوب می گردد. این جا ترکیب غذاهای آسیایی، آمریکایی و اروپایی در کنار خرید و سرگرمی به راه است. این منطقه در گذشته به متعلق به شرکت دانمارکی Ostindiske بوده و ساختمان های قدیمی آن اکنون تبدیل به کافه ها، رستوران ها و مغازه ها شده اند. مغازه ها عمدتا بر روی گردشگران تمرکز دارند، در اینجا می توانید محصولات و طراحی تایلندی را بیابید، بعضی از آنها در بازار آخر هفته چاتوچاک نیز یافت می گردد. اگرچه آسیاتیک یک بازار توریستی بسیار جذاب است اما در میان خود تایلندی ها هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. کیست که چرخ و فلک های پاریسی، بستنی های جلاتوی ایتالیایی و سینمای 4 بعدی دوست نداشته باشد؟ بی شک در آسیاتیک حسابی بهتان خوش می گذرد.

برای رفتن به آن نیز اگر جنوب یا مرکز Pier (ایستگاه اسکای ترین Saphan Taksin) باشید هر یک ربع یک بار بین ساعت 4 عصر تا 8 شب قایق های شاتل رایگان شما را خواهند برد.

اطلاعات بیشتر

راستا دسترسی: از جنوب یا مرکز Pier (ایستگاه اسکای ترین Saphan Taksin) هر یک ربع یک بار بین ساعت 4 عصر تا 8 شب قایق های شاتل رایگان شما را خواهند برد.

ساعت کاری: 5 عصر تا 12 شب

بازار آخرهفته چاتوچاک | Chatuchak Market

بازار آخر هفته چاتوچاک مشهورترین بازارهای بانکوک است. این جا مادر همه بازارهاست، و بدون هیچ گونه تردیدی (حتی اگر اصلا قصد خرید ندارید) آن را در فهرست گردشتان در شهر قرار دهید. این جا یکی از بزرگترین بازارهای روباز در جهان است، که بیش از یک کیلومتر ادامه دارد و شامل 15 هزار غرفه فروش است. هر چیزی که فکرش را بکنید از گوشه و کنار شور به چاتوچاک که ده ها سال عمر دارد آورده می گردد.

بازار خودش تبدیل به یکی از جذابیت های گردشگری شهر شده و در روز بیش از 200،000 نفر بازدید نماینده دارد! این جا در میان تایلندی های محلی، خارجی های ساکن بانکوک و گردشگران بسیار محبوب است. البته بیاد داشته باشید که هوای آن بسیار شرجی است و احتمالا حسابی عرق می کنید.

بازار آخر هفته چاتوچاک به 27 بخش تقسیم می گردد که هر بخش دارای نوع خاصی از اقلام برای فروش مانند لباس، گیاهان، هنر و غیره می باشد.

در اینجا شما می توانید چیزهایی مانند تزئینات چوبی، صنایع دستی گلی، سوغاتی های محلی از هر بخشی از تایلند، مبلمان چوبی، گل های تزئینی دست ساز، محصولات سرامیکی، محصولات چینی، گیاهان باغ، سنگ ها، لباس های مد روز، ابریشم، لباس های محلی ، نقاشی های نقاشان محلی، انواع سگ، کیف های دستی، کفش، جواهرات و همه نوع طراحی های مد روز تایلندی در قیمت های ارزان را خریداری کنید.

پیشنهاد ما بازدید از بخش هنر چاتوچاک است. راه رفتن بین تمام آثار زیبا و فوق العاده و نقاشی های هنرمندان محلی با استعداد باشد تجربه ای فوق العاده است. احتمالا شما می توانید هنرمندان را در حال کشیدن نقاشی های بعدیشان یا درست کردن انواع زیورآلات ببینید.

اگر در بازارهای بانکوک بیش از حد خرید کردید و بارتان سنگین تر از حد حمل مجاز در هواپیما شد می توانید با پرداخت هزینه جداگانه خریدتان را با DHL، TNT یا سایر شرکت ها به محل سکونتتان ارسال کنید.

این بازار آن قدر بزرگ است که ممکن است داخلش گم شوید بهتر است همان ابتدا از دکه های اطلاعات نقشه راهنما بگیرید تا این مسائل پیش نیاید.

البته باید تمام نکات تردد در مکان های شلوغ مانند مراقبت از اشیای با ارزش و کیف پولتان را در نظر بگیرید و به هیچ عنوان آن ها را داخل کیف پولتان نگذارید.

اگر دسته جمعی به این مورد از بازارهای تایلند می روید حتما از قبل جای تعیینی با هم قرار بگزارید تا اگر همدیگر را گم کردید آن جا به آسانی هم را پیدا کنید.

بزرگی بازار را دست کم نگیرید، حتما کفش راحت بپوشید و آب خوردن همراهتان داشته باشید. در ادامه نقشه بازار آورده شده که پیشنهاد می کنیم حتما آن را همراه داشته باشید.

اطلاعات بیشتر

زمان بازدید: شنبه و یکشنبه: 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

آدینه ها 6 بعد از ظهر تا نیمه شب

راستا دسترسی: اسکای ترین ایستگاه Mo Chit یا راستا زیر زمینی ایستگاه چاتوچاک و سپس دنبال کردن جمعیت

بازار شبانه قطار | Talat Rot Fai

در حال حاضر دو بازار Talat Rot Fai وجود دارد، که در بانکوک با نام بازارشبانه قطار نیز شناخته می شوند. آنها از محبوبیت بسیارب در میان اهالی تایلندی و گردشگران برخوردارند.

اولین بازار Talat Rot Fai در سال 2010 توسط یک فروشنده قدیمی لوازم آنتیک افتتاح شد و ابتدا نزدیک بازار شبانه آخر هفته چاتوچاک در یک قطعه زمین متعلق به راه آهن دولتی تایلند (SRT) واقع شده بود. غرفه های فروش بازار در میان ترن های قطار استفاده نشده، انبارهای قدیمی و واگن های قدیمی برپا شده بودند و به همین خاطر نام بازار شبانه قطار را برای آن انتخاب کردند.

بازار اصلی Talat Rot Fai سال 2013 به خاطر این که می خواستند در زمین های آن ایستگاه BTS قطار هوایی Bang Sue Central را بسازند تعطیل شد. سپس بازار به جاده Srinagarindra (پشت مرکز خرید سیکون اسکوار) محل امروزی اش منتقل شد. این مورد از بازارهای بانکوک بسرعت مشهور شد و علی رغم فاصله 30 دقیقه ایش با مرکز شهر بانکوک (منطقه سیام) و نداشتن هیچ ایستگاه اسکای ترین یا مترویی در نزدیکی، مردم بسیاری برای خرید به این جا می روند.

به خاطر محبوبیت زیاد بازار شبانه قطار دیگری ژانویه سال 2015 در جاده Ratchadaphisek (پشت مرکز خرید Esplanade) افتتاح شد.

این بازارها دیگر هیچگونه ارتباطی به قطار و ریل ندارند و نباید آن را با Mae Klong Railway Market (Hoop Rom Market) که در فاصله یک ساعته جنوب بانکوک واقع شده است اشتباه بگیرید. آن جا قطار ناگهان از میان قطارها عبور می نماید.

یکی از خوبی های این بازارها آن است که مختص گردشگران نیستند و مردم محلی آن بیشتر هستند به همین خاطر می توانید با خیال راحت خرید کنید و مطمئن باشید قیمت ها مناسب تر هستند.

اطلاعات بیشتر

Srinakarin Train Market

زمان بازدید: پنجشنبه تا یکشنبه 5 بعد از ظهر تا 1 بامداد

بهترین اجناس: لباس ها و زیوآلات نو یا دست دوم، انواع غذاها یا نوشیدنی های خیابانی

آدرس: Srinakarin Road Soi 51 (پشت مرکز خرید Seacon Square)

راه دسترسی: تاکسی بگیرید یا با اسکای ترین به ایستگاه Nut Station بروید و از آن جا با تاکسی (20 دقیقه) به بازار می رسید

Ratchada Train Market

زمان بازدید: هر شب از ساعت 5 بعد از ظهر تا 11 شب

بهترین اجناس: لباس ها و زیوآلات نو یا دست دوم، انواع غذاها یا نوشیدنی های خیابانی

آدرس: Ratcadaphisek Road (پشت مرکز خرید Esplanade)

راه دسترسی: با مترو یا مترو به ایستگاه Thailand Cultural Centre و از آن جا 5 دقیقه پیاده روی کنید

بازار شبانه نئون | Neon Night Market

بازار نئون یا بازار شبانه تالاد نئون که نام تایلندی آن است، یک بازار نسبتا جدید است (در دسامبر 2016 افتتاح شد) در محل مناسب و مرکزی بانکوک در منطقه مرکز شهر پراتونام در کنار سیام واقع شده است. بنابراین به آن بازار مرکز شهر شبانه بانکوک نیز می گویند.

اگر برای خرید به محله های Pratunam یا Siam رفته اید و در مراکز خریدی مانند سنترال ورد و پلاتینیوم گردش کردید و هنوز انرژی کافی دارید به راحتی می توانید پیاده راهی این مورد از بازارهای بانکوک شوید و آن جا یک غذای خیابانی خوشمزه بخورید.

در بازار نئون، آخرین مد لباس، کفش، اکسسوری ها، صنایع دستی، طلا و جواهر، سوغات و غذاهای خیابانی خوشمزه و میله های خنک در فضای باز، بعضی با موسیقی زنده.

معروف ترین جنس این مورد از بازارهای بانکوک غذاهای دریایی آن هستند رستوران دریایی Taikong نیز محبوب ترین است. همه غذاها از موارد تازه تهیه شده اند. بعضی از رستوران ها هم محل نشستن روی سقف را تدارک دیده اند تا مهمانان چشم انداز بامزه بازار از بالا را ببینند.

گشتن در بازار شبانه نئون شب برای کسانی که تنها چند شب در شهر بانکوک اقامت دارند و زمانشان محدود است انتخاب مناسبی است چرا که در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی به آن بویژه برای ساکنان محله های سیام و سیلوم بسیار آسان است.

اطلاعات بیشتر

زمان بازدید: هر شب از ساعت 5 بعد از ظهر تا نیمه شب (ساعت 12 شب)

بهترین اجناس: لباس ها و زیوآلات، سوغاتی، انواع غذاها و نوشیدنی های خیابانی

آدرس: Phetchaburi Road Sois 23 - 29

راه دسترسی: با اسکای ترین به ایستگاه Chit Lom یا Ratchathewi بروید و از آن جا 5 دقیقه پیاده روی کنید

بازار سمپنگ | Sampeng Market

بازار سمپنگ در محله چینی های بانکوک (به قول خودشان Yaowarat) قرار گرفته و می توان آن را پر جنب و جوش ترین و شلوغ ترین مورد از بازارهای بانکوک دانست.

بازار سمپنگ در واقع کوچه ای باریک پر از دست فروش و مغازه های متفاوت است که هر چیزی بخواید در آن پیدا می گردد. از زمانی که چینی ها در قرن 18 میلادی به این محله آمده اند بازار هم شروع به کار نموده است (در زمان Ratanakosin آن ها را ناچار به مهاجرت کردند).

طول خیایابن باریک سمپنگ یک کیلومتر است. در اینجا شما می توانید همه چیز را از لباس های ارزان، کفش، جواهرات، لوازم آشپزخانه، لوازم الکترونیکی، اسباب بازی گرفته تا ابریشم، چاقو های جسبس، چیزهای معمول چینی مثل چای، لباس های ابریشمی، غذای خشک، گیاهان، فانوس های چینی و ظروف چینی بهره ببرید.

پیشنهاد می کنیم حتما غذاهای بازار سمپنگ را امتحان کنید چرا که تاثیر آشپزی تایلندی روی غذاهای چینی آن ها تعیین است.

بازار در میان مردم محلی بسیار محبوب است و صاحبان فروشگاه ها و یا فروشندگان بازارهای بانکوک از سراسر کشور به این بازار می آیند تا اقلام را در عمده فروشی خریداری نمایند و در فروشگاه خود دوباره فروش نمایند. قیمت ها در بازار Sampeng کم هستند، بنابراین شما می توانید خریدهای فوق العاده ای انجام دهید.

این جا هوا گرم، مرطوب، شلوغ و پر از آدم است و هر بویی که فکرش را بکنید به مشام می رسد اما قدم زدن و گم شدن در امتداد آن حس جالبی دارد.

اطلاعات بیشتر

زمان بازدید: هر روز 9 صبح تا 18 عصر

بهترین اجناس: لباس ها و زیوآلات، هدیه، سوغاتی، انواع غذاها و نوشیدنی های خیابانی، چای و هرچیزی که چینی ها در آن مشهورند

آدرس: Soi Wanit 1 in چاینا تاون/ Yaowarat, a parallel street to چاینا تاونs main road Yaowarat Road

راه دسترسی: سوار قایق های سریع السیر Chao Phraya به مقصد Ratchawong Pier شوید و از آن جا چند دقیقه پیاده روی کنید.

منبع: nerdnomads.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 508

به "برای خرید در بانکوک کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید در بانکوک کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید