روش ماساژ دادن فرد دیگر (ماساژ دست)

به گزارش آناسی، برای آغاز ماساژ دست برترین روش آن است که یک حوله تمیز را زیر بازو و آرنج ماساژ گیرنده قرار دهید تا در شرایط مناسبی بتوانید به ارائه ماساژ به ناحیه ساعد و دست او بپردازید. سپس کف دست

روش ماساژ دادن فرد دیگر (ماساژ دست)

نویسنده: سلمان خدادادی

1- عضلات ساعد را آماده کنید.

برای شروع ماساژ دست برترین روش آن است که یک حوله تمیز را زیر بازو و آرنج ماساژ گیرنده قرار دهید تا در شرایط مناسبی بتوانید به ارائه ماساژ به ناحیه ساعد و دست او بپردازید. سپس کف دست فرد را در دست بگیرید به گونه ای که بتوانید از آن به اسم یک تکیه گاه بهره ببرید. سپس دست دیگر خود را به اندازه اندکی روغن آغشته نموده و از پایین آرنج فرد تا مچ دست او را به آرامی ماساژ دهید. در این مرحله لازم نیست فشار زیادی به ماهیچه ها وارد کنید تنها کافی است با فشار اندکی ماهیچه های ساعد را لمس نموده و آنها را آماده دریافت ماساژ کنید. حرکت دست از آرنج به سمت مچ دست باشد.

2- این عضلات را نیشگون بگیرید.

پس از آماده شدن عضلات ساعد دست و پس از آن که از آغشته شدن پوست این ناحیه با روغن زیتون مطمئن شدید می توانید مرحله بعدی ماساژ را شروع کنید. برای این کار کافی است عضله ساعد را با نیشگون های خفیف و نیشگون های ضعیف بین دو انگشت اشاره و شست بفشارید. این کار به ماهیچه یاری می نماید تا بخش زیادی از تنش و خستگی را که در خود انباشته نموده، رها کند. این حرکت را در تمامی قسمت ها روی ساعد و زیر ساعد و بر تمامی بخش های ماهیچه این ناحیه تکرار کنید.

3- مچ دست را گرم کنید.

در این مرحله با یاری هر دو دست ناحیه مچ دست را در بر بگیرید. به این ترتیب که انگشتان شست روی مچ قرار بگیرند و چهار انگشت دیگر زیر مچ دست جای بگیرند. در این حالت هر دو انگشت شست یکی پس از دیگری با حرکت های کوتاه و فشارهای خفیف ناحیه مچ را ماساژ می دهد. برای ماساژ باید از یکی، دو بند بالاتر از مچ دست این حرکت ها را شروع کنید و آنها را تا پشت دست ماساژ گیرنده ادامه دهید. فشار شست ها در دورهای سوم به بعد کمی بیشتر شده و فرایند افزایشی به خود می گیرند. تنها باید مراقب باشید که اندازه فشار نباید حدی باشد که رنگ ماساژ گیرنده تغییر کند یا موجب آزار او گردد.

بیشتر بخوانید: بازی هایِ ماساژی و شناخت بدن

4- پشت دست را نباید فراموش کنید.

یکی از مهم ترین بخش ها که به زیبایی دست یاری می نماید و در عین حال تأثیر زیادی در تخلیه بارهای عصبی و تنش های کاری دارد ناحیه پشت دست است. برای ماساژ این بخش کف دست ماساژ گیرنده را با یاری هر دو دست نگه دارید و سپس به یاری انگشتان شست هر دو دست پشت دستش را به آرامی ماساژ دهید. برای این منظور به اندازه اندکی روغن زیتون نیاز دارید. در این مرحله با حرکت هایی از سمت مچ به سمت انگشتان دست به تخلیه انرژی های منفی یاری کنید. این ماساژ در عین حال که موجب ریلکسی می گردد، به فرم گرفتن عضلات این ناحیه بسیار یاری می نماید و حتّی پوست دست را هم تحت تأثیر خود قرار می دهد.

5- تک تک انگشتان را ماساژ دهید.

برای ماساژ انگشتان ضروری است اندکی کف هر دو دست را به روغن آغشته کنید و سپس دست ماساژ گیرنده را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر انگشت دست او را ماساژ دهید. برای ارائه این ماساژ کافی است با یاری انگشت اشاره و انگشت شست خود، انگشت دست ماساژ گیرنده را از بند سوم به سمت سرانگشتان دست با فشاری میانه راهنمایی کنید. این ماساژ را برای تمامی انگشتان چند بار تکرار کنید. هر بار که احساس می کنید به روغن نیاز دارید سر انگشتان تان را به روغن زیتون آغشته نموده و سپس ماساژ را دنبال کنید.

6- کف دست را 3 دقیقه ماساژ دهید.

در این مرحله دست بیمار را بچرخانید و برای ماساژ کف دست او سرانگشتان تان را به روغن آغشته کنید. برای ماساژ از انگشت شست هر دو دست یاری بگیرید و با حرکت های ریز و دورانی عضلات ناحیه کف دست از زیر انگشتان تا مچ را به آرامی ماساژ دهید. در این بخش ماساژ را در امتداد انگشتان دست روی کف دست ماساژ گیرنده ادامه دهید و این ماساژ را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی تمامی عضلات کف دست تکرار کنید.

نکته:

ماساژ دست که از ناحیه ساعد تا سر انگشتان دست را در برمی گیرد خواص درمانی مفیدی به همراه دارد. این ماساژ علاوه بر تسکین فشارهای عصبی، تنشهای روزانه ناشی از کار و تخلیه استرس از بدن به افراد یاری می نماید تا زیبایی دستان خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ نمایند. در حقیقت این ماساژ علاوه بر آن که به ایجاد آرامش و ریلکسی در فرد یاری می نماید دستانی زیبا هم به او هدیه می نماید. درمانگران ماساژ درمانی، ماساژ کف دست را یکی از برترین ماساژها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها می دانند و بر این باورند که با ماساژ کف دست که محل عبور مردین های اندام های درونی بدن است می توانیم به افزایش توان و ایمنی اندام های درونی بدن یاری کنیم.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395) ماساژدرمانی، ساری: پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1953

به "روش ماساژ دادن فرد دیگر (ماساژ دست)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش ماساژ دادن فرد دیگر (ماساژ دست)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید