سامسونگ امید چندانی به فروش بالای گلکسی زد فولد 7 و زد فلیپ 7 ندارد

به گزارش آناسی، گزارش های اخیر از زنجیره تامین سامسونگ حاکی از آن است که این شرکت کره ای با نگرانی به استقبال عرضه نسل تازه گوشی های تاشوی خود می رود. اطلاعات منتشرشده نشان می دهد که سامسونگ چندین بار اهداف فراوری اولیه خود را برای مدل های گلکسی زد فولد 7 و گلکسی زد فلیپ 7 کاهش داده است. این اقدام نشان دهنده یک استراتژی محافظه کارانه و شاید بازتابی از شرایط نه چندان مطلوب این شرکت در بازار رقابتی گوشی های تاشو باشد.

سامسونگ امید چندانی به فروش بالای گلکسی زد فولد 7 و زد فلیپ 7 ندارد

به طور تعیین، شرایط برای گلکسی زد فولد 7 چندان امیدوارکننده به نظر نمی رسد. این گوشی که انتظار می رود با تعیینات هیجان انگیزی مانند دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 الیت عرضه گردد، در ابتدا قرار بود با تیراژ اولیه 800,000 دستگاه در ماه ژوئن وارد خط فراوری گردد. اما این رقم ابتدا به 770,000 و در آخرین بازنگری به 630,000 دستگاه کاهش یافته است. این افت شدید در حجم فراوری نشان می دهد که سامسونگ با وجود تمام ارتقاها، انتظار ندارد این مدل بتواند رکورد فروش نوی ثبت کند.

در سوی دیگر، گلکسی زد فلیپ 7 نیز از این بازنگری ها در امان نمانده است. هرچند کاهش فراوری این مدل به مقدار برادر بزرگ ترش چشمگیر نیست، اما همچنان قابل تامل است. هدف اولیه فراوری 590,000 دستگاه از این گوشی اکنون به 550,000 دستگاه رسیده است. این موضوع نشان می دهد که سامسونگ حتی برای مدل پرطرفدار خود نیز رویکردی محتاطانه را در پیش گرفته است. شاید نگران کننده ترین بخش این گزارش به مدل نو این خانواده، یعنی گلکسی زد فلیپ 7 FE مربوط گردد. این دستگاه که به عنوان یک گزینه مالی تر برای جذب مخاطبان گسترده تر طراحی شده، با کاهش هدف فراوری از 210,000 به 160,000 دستگاه روبرو شده است. چنین رقم پایینی برای یک محصول نو، سوالات زیادی را در خصوص استراتژی سامسونگ ایجاد می نماید.

بسیار مهم است که بدانیم این ارقام، برنامه های فراوری هستند و نه پیش بینی قطعی فروش. واکنش نهایی مصرف کنندگان پس از عرضه رسمی این محصولات تعیین خواهد شد. اما این اعداد به خوبی نشان می دهند که مدیران سامسونگ دلایل محکمی برای باور به این موضوع دارند که نسل هفتم گوشی های تاشو قرار نیست بازار را متحول کند. این نگرانی بی علت نیست؛ نسل قبلی این محصولات، یعنی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6، در پنج ماه اول عرضه خود به ترتیب حدود 2.1 و 2.9 میلیون دستگاه فروختند که در برترین حالت، یک موفقیت میانه تلقی می گردد. به نظر می رسد مسائل سامسونگ در حفظ محبوبیت گوشی های تاشو با هر نسل نو، جدی تر می گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1404 بروزرسانی: 22 خرداد 1404 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2544

به "سامسونگ امید چندانی به فروش بالای گلکسی زد فولد 7 و زد فلیپ 7 ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ امید چندانی به فروش بالای گلکسی زد فولد 7 و زد فلیپ 7 ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید