شرکت های خصوصی از شنبه تعطیل می شوند؟

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، با وضع محدودیت های کرونایی و تعطیلی بعضی از کسب وکارها و مشاغل یکی از سوالاتی که مطرح می گردد این است که شرایط شرکت های خصوصی در این میان چگونه است، آیا آنها هم تعطیل هستند؟

شرکت های خصوصی از شنبه تعطیل می شوند؟

براساس اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت های فراوریی و کارخانجات به هیچ عنوان تعطیل نیستند و همه آنها به فعالیت خود ادامه می دهند. اما آن دسته از شرکت های بخش خصوصی که خط فراوری مهمی ندارند در شهر های قرمز جزو شغل های درجه سه حساب می شوند و تعطیل اند.

اما مشکل عظیم این تصمیم این است که بخش خصوصی تنها محدود به بخش فراوری شده و بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات درنظر گرفته نشده است. این در حالی است که بخش مهمی از فعالیت بخش خصوصی مربوط به بخش خدمات است. اما هیچ اطلاع رسانی ای در این باره وجود ندارد.

از طرف دیگر بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه در شهرهای قرمز، کلیه مشاغل و فعالیت ها تعطیل است به جز مراکز درمانی و داروخانه ها، مراکز امدادرسانی، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای تامین نماینده کالای اساسی و مراکز ارائه نماینده خدمات ضروری مانند آب و برق و تلفن.

بر این اساس می توان نتیجه گرفت همه بخش های اقتصاد تعطیل است و تکلیف شرکت های ارائه نماینده خدمات بخش خصوصی هم تعیین است. اما مساله این است که مراکز ارائه نماینده خدمات عمومی جزو بخش های ضروری محسوب می گردد و بخش خصوصی می تواند خدمات خود را جزو این دسته به حساب آورده و خواهان حضور نیروهای خود در محل کار باشد.

تنها تصمیم این ستاد مریوط به فعالیت کارکنان دولت است که در شرایط قرمز، تنها یک سوم نیروها باید در محل کار حاضر شوند. در شرایط نارنجی، نیمی از کارکنان در محل کار حاضر می شوند و در شرایط زرد، دوم سوم کارکنان در محل کار باید حاضر باشند.

مروری بر مصوبات و اظهارات اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می دهد این ستاد، فقط درباره تعطیلی بخش دولتی تصمیم گیری نموده و هنوز به جمع بندی کامل و دقیقی از شرایط تعطیلی کسب وکارها نرسیده و بخش خصوصی فعال در بخش های مختلف، خودشان باید درباره فعالیت یا تعطیلی شرکت های خود تصمیم گیری نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1438

به "شرکت های خصوصی از شنبه تعطیل می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های خصوصی از شنبه تعطیل می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید