مازندران؛ رشد 89 درصدی فروش کتاب در تابستانه نسبت به بهارانه

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، طرح تابستانه کتاب 1399 که از 18 تا 30 مرداد به مدت 13 روز همزمان با سراسر کشور در 26 کتابفروشی معتبر مازندران نیز برگزار شده بود، با استقبال قابل توجه مازندرانی ها و رشد نزدیک به دو برابری تعداد کتاب های فروخته شده و ارزش ریالی این کتاب ها به پایان رسید.

مازندران؛ رشد 89 درصدی فروش کتاب در تابستانه نسبت به بهارانه

این طرح امسال با شعار کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم در 759 کتابفروشی سراسر کشور ازسوی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آسان شدن خرید کتاب برای علاقه مندان و خانواده ها برگزار شده بود که به استناد آمارهای ارائه شده توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در این استان رشدی قابل توجه ازنظر استقبال مردمی داشت.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: در طرح تابستانه کتاب امسال مازندرانی ها از 26 کتابفروشی عضو طرح در مجموع 808 میلیون و 158 هزار تومان کتاب خریداری کردند که نسبت به طرح بهارانه کتاب رشدی 89 درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه نمود: خانواده ها و کتاب دوستان مازندرانی از نظر تعداد کتاب های خریداری شده نیز در طرح تابستانه کتاب امسال آمار خوبی نسبت به بهارانه کتاب ثبت کردند. به طوری که آمار 11 هزار و 618 جلدی فروش کتاب در طرح بهارانه با رشد حدود 79 درصدی در تابستانه کتاب به 20 هزار و 779 جلد رسید.

وی گفت: در طرح بهارانه کتاب که از 20 تا 30 اردیبهشت امسال برگزار شده بود، مازندرانی ها از 25 کتابفروشی عضو طرح در مجموع 11 هزار و 618 کتاب به ارزش 426 میلیون تومان خریداری کرده بودند.

به گفته زارع، تابستانه کتاب 1399 از نظر پراکندگی جغرافیایی شهرستانی هم با توجه به عضویت کتابفروشی هایی از شرق تا غرب استان توزیع مناسبی داشت که این پراکندگی سبب شد شهروندان سراسر استان بتوانند از یارانه 20 درصدی خرید کتاب بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ضمن ابراز خرسندی از افزایش استقبال مازندرانی ها به خرید کتاب در طرح تابستانه کتاب گفت: مازندران معمولا در جشنواره ها و رویدادهای ملی مرتبط با کتابخوانی یکی از استان های شاخص و برتر کشور محسوب می شود و هر سال نیز در طرح پایتخت کتاب ایران و روستای دوستدار کتاب نام استان ما دیده می شود. این ظرفیت ها و همچنین استقبال خوب و رو به رشد مردم مازندران از خرید کتاب اهمیت توجه بیشتر همه نهادها و دستگاه ها به ترویج فرهنگ مطالعه را بیشتر می کند.

زارع اضافه نمود: شیوع کرونا و شرایط خاصی که در ماه های اخیر برای همه بخش های فرهنگی ایجاد شد و زیان گسترده ای که به اقتصاد فرهنگ وارد کرد گریبان حوزه نشر و کتابخوانی را هم گرفته بود و به دلیل برگزار نشدن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و همچنین نمایشگاه های مناسبتی کتاب فرصت عرضه کتاب با شرایط ویژه کم شد. خوشبختانه طرح های فصلی فروش یارانه ای کتاب بخشی از این خلاء را جبران کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال رو به رشد مردم استان های مختلف از طرح های فصلی فروش کتاب، این طرح مانند فصل های گذشته احتمالا برای پاییز هم برگزار می شود که امیدواریم مازندرانی ها بیشتر از تابستانه کتاب از آن استقبال کنند.

در مرکز استان چهار کتابفروشی، در قائمشهر پنج کتابفروشی، در بابل چهار کتابفروشی، در چالوس سه مرکز شامل دو فروشگاه شهر کتاب این شهر و کتابسرای پردیس، در تنکابن کتاب فروشی بیگی و شهرکتاب، در بهشهر دو کتابفروشی کتاب و زندگی و فروشگاه شهر کتاب، در آمل فروشگاه کتاب کنج، در نوشهر فروشگاه شهر کتاب، در بابلسر دو فروشگاه شهر کتاب و همچنین شهر کتاب های رویان و محمودآباد مجری این طرح بودند.

مازندران، کرمان و گیلان با 26 کتابفروشی عضو طرح تابستانه کتاب، از نظر تعداد کتابفروشی های عضو طرح در بین استان ها پس از تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قم، کردستان، فارس و آذربایجان شرقی هشتمین استان کشور بودند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1289

به "مازندران؛ رشد 89 درصدی فروش کتاب در تابستانه نسبت به بهارانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران؛ رشد 89 درصدی فروش کتاب در تابستانه نسبت به بهارانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید