اطلاعات کامل زندگی در اتاوا: از آب و هوا تا هزینه های زندگی

به گزارش آناسی، اتاوا، پایتخت کشور پهناور کانادا، میزبان بیش از یک میلیون شهروند است. اتاوا چهارمین شهر بزرگ کشور کانادا ، نقطه ای از دنیاست که در خیابان های آن صدای گفتگوی مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی شنیده می گردد و با بازدید از مکان های ملی و برجسته اش، به وضوح می توان از میراث افتخارآمیز آن باخبر شد.

اطلاعات کامل زندگی در اتاوا: از آب و هوا تا هزینه های زندگی

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اتاوا شهری جوان، پر جنب و جوش، با غنای فرهنگی و کلاس و رتبه ای جهانی است. ما در این نوشتار قصد داریم تا شما را از جنبه های مختلف این شهر و جزییات مفید و خواندنی آن باخبر سازیم؛ چنانچه شما هم همانند خیلی از مردم جهان در فکر پیشرفت، ماجراجویی و انتخاب مقصدی مناسب برای مهاجرت و یا مسافرت تفریحی باشید، قطعا بعد از خواندن این مطلب، اتاوا را به یکی از انتخاب های اصلی خود بدل خواهید کرد، پس با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی اتاوا در کانادا

اتاوا در جنوب شرقی استان انتاریو و در همسایگی دو شهر کبک و گاتینو واقع شده و هم جوار با رودخانه اتاوا است و در حدود 200 کیلومتری غرب شهرداری مونترال واقع شده است. به دلیل قرارگیری گاتینو در بخش شمالی رودخانه اتاوا، این دو شهر با یکدیگر منطقه فدرالی National Capital Region را تشکیل می دهند.

در یکم ژانویه سال 2001، با ترکیب اتاوای قدیم با 11 محدوده شهرداری منطقه ای اتاوا- کارلتون (اتاوا، وانیه، نپین، کاناتا، گلاستر و کامبرلند، شهرستان ریدو، غرب کارلتون، گولبرن و آزگود و روستای پارک راکلیف) شهر جدید اتاوا خلق شد. مرکز این شهر نقطه ای است که در آن اتاوا و رودخانه ریدو با هم تلاقی کرده اند و ارتفاع بالاترین نقطه شهر از سطح دریا در حدود 166 متر و پایین ترین نقطه شهر در حدود 44 متر است.

شهر اتاوا حدود 4.5 ساعت با ماشین از تورنتو و 2 ساعت با مونترال فاصله دارد. گفتنی است که نام شهر اتاوا از یکی از اولین اقوام بومی آمریکایی با زبان الگون کویین به نام Odaawaa نشات گرفته و به معنی بازرگانان می باشد.

آب و هوای اتاوا

برخلاف خیلی از شهرهای انتاریو، شهر چهار فصل اتاوا در جوار سواحل دریاچه انتاریو واقع نشده است و نسبت به شهر تورنتو در موقعیت شمالی تری قرار گرفته و به همین خاطر دارای تابستان های گرم تر و زمستان های سردتری نسبت به این شهر است.

اتاوا به نوعی با تابستان های گرم و شرجی و زمستان های خیلی سرد، شهری با آب و هوای نیمه قاره ای محسوب می گردد. بهار اتاوا فصلی کوتاه با هوای خنک، نشاط آور و ملایم است که با باران هایی مثل دوش حمام همراه می گردد و عموما از فروردین تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تابستان های اتاوا اما همانند دیگر شهرهای استان انتاریو از آب و هوای آفتابی و گرمی برخوردار است و درجه دمای آن به 30 درجه سانتی گراد و یا حتی بالاتر نیز می رسد. خوشبختانه اتاوا هوای آلوده به دود و بخار کمتری را در طول سال نسبت به تورنتو تجربه می نماید و دارای کیفیت هوای مطلوبی است.

پاییز اتاوا از شهریور تا آبان ماه ادامه دارد و زیباترین مناظر کشور کانادا در این فصل رقم می خورد. در اتاوا برف با عمق بیش از 1 سانت در 120 روز سال می بارد و این موضوع در مقایسه با شهر تورنتو با 65 روز برفی و عمق بارش کمتر، حاکی از زمستان های خشن و بسیار سرد این شهر است.

بارش برف در اتاوا از آذر ماه آغاز شده تا سرانجام اسفند ادامه دارد و حتی گاهی اوقات تا ماه فروردین نیز به طول می انجامد. طولانی بودن دوره سرما و بارش برف در اتاوا و همچنین رسیدن سرما در دی ماه به منفی 14.8 درجه، ضرورت پوشیدن البسه بسیار گرم و مناسب در فصل زمستان را برای ساکنین این شهر دو چندان می نماید.

اما در عین حال علیرغم زمستان های سرد و تابستان های گرم، زندگی در شهر ستودنی اتاوا، برای ساکنین آن بدون سختی در جریان است و با تبدیل شدن کانال ریدو (Rideau Canal) به طولانی ترین محوطه اسکیت بازی جهان در زمستان، شهر اتاوا با انواع فعالیت های ورزشی زمستانی به مکانی ویژه و مفرح مبدل می گردد.

پتانسیل بالای شهرهای محبوب و مطرح کانادا نظیر اتاوا و تورنتو در زمینه های مختلف توریستی، کسب و کار، تحصیل و زندگی، بسیاری از بازدیدنمایندگان این شهر را به فکر وا می دارد که به دنبال راهی برای تبدیل ویزای توریستی خود به ویزای کاری و یا تحصیلی در کانادا بیافتند، تا از این طریق همچون ساکنین اتاوا به صورت دائمی از امکانات نامحدود و فوق العاده شهری برخوردار گردند.

این موضوع دغدغه فکری افراد زیادی در جهانست، اما حقیقت ماجرا اینست که تنها بخش کمی از این افراد پیروز به دریافت ویزای مولتیپل کانادا و اقامت این کشور می شوند. بیشتر افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه پروسه پیچیده دریافت ویزای کانادا و ریزه کاری های پرونده مهاجرت و درخواست اقامت کانادا، با شکست در این زمینه روبرو می شوند.

تیم اجرایی کانادا در هلدینگ خبرنگاران آماده ارائه هرگونه مشاوره در جهت اخذ ویزای این کشور دوست داشتنی به شماست تا با همراهی کارشناسان مجرب خبرنگاران با اطمینان خاطر بیشتری برای آینده خود در کشور کانادا برنامه ریزی کرده و حرکت کنید.

هزینه زندگی در اتاوا

اتاوا شهری امن، پاکیزه و سرسبز در کانادا به شمار می رود و هر ساله با آغوش باز پذیرای مهاجرین و مسافرین واجد شرایط زیادی از سراسر جهانست که برای تعطیلات، تجارت، تحصیل، اقامت و اهداف مختلف دیگری اقدام به دریافت ویزای توریستی، کاری و تحصیلی از کشور کانادا کرده و به این شهر سفر می نمایند.

هزینه زندگی در اتاوا کمی بالاتر از میانگین دیگر شهر های هم رده است اما باز هم با این وجود برای خیلی از افراد، زندگی در این شهر مقرون به صرفه است. در این بخش از نوشتار قصد داریم به تفکیک به توضیح میانگین درآمد و هزینه های تقریبی خرید و یا اجاره خانه، حمل و نقل و موارد این چنینی بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

هزینه خرید خانه در اتاوا

میانگین هزینه خرید خانه در اتاوا در سال 2018 بر طبق آمار Ottawa Real Estate Board چیزی در حدود 408.906 هزار دلار کانادا بوده که در مقایسه با سال گذشته، افزایش قیمتی 4 درصدی داشته است، البته پیش بینی می گردد که به همین میزان یعنی 4 درصد دیگر، قیمت خانه های اتاوا در سال 2019 افزایش یابد که میانگین هزینه خرید خانه در این شهر را به مبلغی در حدود 425.000 هزار دلار کانادا می رساند.

هزینه اجاره خانه در اتاوا

همچون بسیاری از شهرهای دیگر جهان، هزینه اجاره خانه در اتاوا به عواملی نظیر متراژ، محله، عمر سازه، موقعیت کلی و امکانات آپارتمان یا ویلا بستگی دارد. براساس آمار بدست آمده از بازار اجاره مسکن و با توجه به کم بودن موردهای قابل اجاره در شهر اتاوا به نسبت موردهای آماده برای فروش، میانگین هزینه اجاره خانه دو اتاق خوابه همراه با یک پارکینگ در اردیبهشت سال 2017 و 2018 در شهر اتاوا 14 درصد افزایش قیمت داشته و از مبلغ ماهانه 1.739 دلار به مبلغ 2.018 دلار کانادا رسیده است. البته برای مسکن هایی با شرایط زیر، میانگین قیمت ها کمی متفاوت است:

  • آپارتمان مبله با یک اتاق خواب: ماهانه / 1.622 دلار کانادا
  • آپارتمان با یک اتاق خواب: ماهانه / 1.118 دلار کانادا
  • آپارتمان با دو اتاق خواب، به صورت اشتراکی با هم خانه: ماهانه / 1.408 دلار کانادا یا 704 دلار برای هر نفر

هزینه حمل و نقل در اتاوا

اتاوا به هیچ وجه جزو شهرهای گرانقیمت برای خرید و نگهداری یک خودروی شخصی نیست، اما چنانچه در مرکز شهر اقامت داشته باشید، داشتن یک اتومبیل شخصی، موردی غیرضروری بوده و هزینه ای بی مورد تلقی می گردد.

اتاوا دارای سامانه حمل و نقل اتوبوسی بسیار کارآمدی به نام OC Transpo است که پیوسته با گسترش سامانه O-Train در حال بهبود و ارتقا است و با استفاده از کارت ماهانه Monthly bus pass می توانید به راحتی در سراسر شهر به عبور و مرور بپردازید.چنانچه خواستار استفاده از خودروی سواری به جای اتوبوس برای حمل و نقل باشید، استفاده از اپلیکیشن Uber در اتاوا همچون اسنپ در تهران، گزینه مقرون به صرفه ای برای شما خواهد بود.

در مجموع با احتساب هزینه 6 سفر با Uber در ماه و هزینه ماهانه اتوبوس بزرگسالان pass OC Transpo bus، هزینه حمل و نقل در شهر اتاوا چیزی در حدود 195 دلار کانادا می گردد که در صورتی که تنها از سرویس حمل و نقل عمومی بهره ببرید، این مبلغ به 114 دلار کانادا کاهش می یابد. گفتنی است که اتاوا به عنوان یکی از پیشرفته ترین و مقرون به صرفه ترین شهرهای آمریکای شمالی تنها به اندازه 90 دقیقه رانندگی با مرز آمریکا فاصله دارد.

هزینه غذا در اتاوا

با گذراندن زمان در اتاوا و زندگی در این شهر، به راحتی متوجه این موضوع می شوید که اتاوایی ها یا به قول خودشان Ottawans خیلی به رستوران های شهر علاقه دارند.

برای رفتن به رستوران های مد روز محله های Byward Market، Hintonburg، the Glebe و Westboro مبلغی در حدود 300 دلار کانادا در ماه مورد احتیاج است، ولی برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید با مبلغ 150 دلار، برای حداقل 3 تا 4 بار به رستوران های جدید شهر سر بزنید و از غذاهای آن لذت ببرید. البته به طور تقریبی می توان حرف از دیگر هزینه های معمول زندگی در اتاوا نیز زد که شامل موارد ذیل می گردد:

  • مواد غذایی: ماهانه / 213 دلار کانادا
  • تلفن و اینترنت: ماهانه / 134 دلار کانادا
  • سرگرمی و تفریح: ماهانه / 325 دلار کانادا
  • باشگاه ورزشی: ماهانه / 72 دلار کانادا
  • بیمه: ماهانه / 28 دلار کانادا

البته از آنجایی که اتاوا و دیگر شهرهای محبوب کانادا از موسسات آموزشی، کالج ها و دانشگاه های فوق العاده ای برخوردار هستند، هزینه تحصیل یکی دیگر از هزینه های اساسی و معمول زندگی جوانان در اتاوا محسوب می گردد که در مقاله راهنمای تحصیل در کالج های کانادا به تفصیل به آن پرداخته ایم.

ارزیابی تحصیلی با پر کردن فرم ارزیابی تحصیلی از خدمات ویژه خبرنگاران بهره مند شوید ثبت نام کنید

بهترین محله های اتاوا

همانطور که می دانید انتخاب بهترین محله برای زندگی در اتاوا کاری کاملا سلیقه ای بوده و براساس امکانات تفریحی و رفاهی، فضای سبز، دسترسی ها و توقعات فرد، کاملا متغیر است.

ما در این بخش قصد داریم به معرفی 5 محله برتر شهر اتاوا که نسبت به سایر محله ها مورد اقبال بیشتر مردم در سال 2018 قرار گرفته است بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

محله گلب اتاوا (The Glebe)

محله ای با خانه های نسبتا قدیمی و خیابان های سرسبز که در نزدیکی کانال معروف ریدو و جنوب مرکز شهر واقع شده است. محله گلب شهر اتاوا دارای فروشگاه ها و رستوران های متعددی است و به راحتی با پای پیاده و یا اتوبوس به مرکز شهر دسترسی دارد.

در شهریور ماه، به هنگام برگزاری فستیوال ماروست (Marvest)، شما می توانید صدای ساز و آواز گروههای موسیقی محلی را در سرتاسر خیابان Bank بشنوید. اگر از هواداران رشته های ورزشی باشید، می توانید با چند قدم پیاده روی به میدان مسابقات و ورزشگاه پیشرفته 10 هزار نفری TD Place اتاوا قدم بگذارید و به تماشای مسابقات فوتبال آمریکایی Ottawa RedBlacks، فوتبال Ottawa fury و هاکی رو یخ Ottawa 67s بنشینید.

همچنین می توانید از امکانات مجموعه چند منظوره Lansdowne نظیر فودکورت، سینما و تنها فروشگاه زنجیره ای Whole foods موجود در اتاوا بهره مند شوید. در ساعات شلوغی، رانندگی از این محله به مرکز شهر حدود 10 دقیقه و با اتوبوس یا وسایل نقلیه عمومی دیگر 15 دقیقه زمان می برد.

محله سندی هیل اتاوا (Sandy Hill)

چیزی که محله سندی هیل اتاوا را برای خیلی از ساکنین آن جذاب می نماید، نزدیکی آن به مرکز شهر اتاوا و دسترسی راحت به رستوران ها، فروشگاه ها و بارهای نوشیدنی ByWard Market و مرکز خرید Rideau Centre است.

اجتماعی از افراد پولدار، پرکار، مهاجران جدید و دانشجویان (دانشگاه اتاوا در محله سندی هیل واقع شده است) در این محل دور هم جمع شده اند. عمارت های Victorian که به شکل آپارتمان های مجزا در آمده است، اغلب به صورت اشتراکی توسط دانشجویان و جوانان جویای کار مورد استفاده قرار می گیرد.

پارک زیبای Strathcona در بخش غربی رودخانه ریدوی اتاوا میزبان انواع بازی ها در تابستان است و در هر فصلی جزو بهترین پاتوق ها برای گشت و گذار و لذت بردن از تابش نور خورشید به حساب می آید.

محله آلتا ویستا اتاوا (Alta Vista)

محله ای عالی مناسب خانواده ها، با خانه های نقلی و بامزه دهه شصت که علیرغم اندازه شان دارای حیاط های پشتی بزرگی هستند. البته در محله آلتا ویستای اتاوا ساختمان ها و خانه های نوساز نیز به چشم میخورد، همسایه های این محله بسیار افراد خونگرمی هستند و علاقه زیادی به برقراری ارتباط با دیگر افراد محله دارند، در واقع این عادت همسایه های محله آلتا ویستا است که نه تنها از همسایه های کناری خود باخبرند، بلکه دیگر همسایه های کل کوچه را می شناسند. همچنین گفتنی است که در کنار این توصیفات، محله آلتا ویستا دارای چندین مدرسه و کلیسا و تعداد زیادی پارک نیز هست.

محله وست برو اتاوا (Westboro)

محله وست برو شهر اتاوا در جهت توسعه و بهبود، طی ده سال گذشته شاهد تغییرات زیادی بوده است. محله ای بازسازی شده با بوتیک های شیک و رستوران ها و کافه های عالی و ترکیبی از خانه های قدیمی و آپارتمان های نوساز و جدید، یکی از با کلاس ترین محدوده ها برای زندگی و کار محسوب می گردد. در تابستان نیز ساحل وست برو در Kitchisippi Lookout رودخانه اتاوا، محلی دنج برای آفتاب دریافت و ریلکس کردن شما کنار آب خواهد بود. در شلوغ ترین ساعات روز، فاصله این محله با مرکز شهر با خودروی سواری در حدود 20 دقیقه و با اتوبوس در حدود 30 دقیقه است.

محله نیو ادینبورگ اتاوا (New Edinburgh)

محله ای نزدیک به مرکز شهر اما نه به آن اندازه که هیاهو و سر و صدا زندگی روزمره شما را مختل کند. نیو ادینبورگ در شرق Downtown Ottawa واقع شده و در کنار پارک باشکوه راکلیف (Rockcliffe Park) اتاوا واقع شده است. در این محله کوچک خانه های لوکس، آپارتمان های مبله، مجهز و چندگانه برای فروش و یا اجاره وجود دارد.

خیابان Beechwood Avenue محدوده تجاری و اصلی این محله به شمار می رود و در آن فروشگاه ها و کافی شاپ های منحصر به فرد و یکی از شعبات بسیار معروف Royal Oak pub به چشم می خورد. اراضی 80 هکتاری چشم نواز ریدو هال (Rideau Hall) که محل اقامت فرماندار کل کانادا نیز هست، در بیشتر روزها برای گشت و گذار عموم باز است. این بخش وسیع یکی دیگر از جاذبه های محله نیو ادینبورگ اتاوا به شمار می رود که هر ساله میزبان کنسرت ها و رویدادهای ورزشی بسیاری می باشد.

زبان رایج مردم در اتاوا

با نهادینه شدن سیاست دو زبانه بودن در شهر اتاوا در سال 2002، تمامی خدمات شهری به دو زبان رسمی کشور کانادا یعنی انگلیسی و فرانسوی در دسترس است. بنابر اطلاعات وب سایت statistics Canada ، قریب به 44.8 درصد از جمعیت شهر اتاوا که به شهروندان کانادایی- انگلیسی و کانادایی- فرانسوی معروف هستند، توانایی برقراری ارتباط به هر دو زبان را دارند. زبان مادری 45.5 درصد از شهروندان اتاوا فقط انگلیسی و 8.6 درصد از آنها فرانسوی است. در این میان نزدیک به 1.1 درصد از جمعیت ساکن اتاوا نیز به زبان هایی به غیر از انگلیسی و فرانسه صحبت می نمایند.

براساس نمودار ارائه شده در این وبسایت، بیشترین زبان های غیر رسمی مورد استفاده و متداول در شهر اتاوا به نسبت بیشترین تا کمترین به توضیح زیر می باشد:

    1. عربی
    1. اسپانیایی
    1. چینی
    1. ماندارین
    1. آلمانی
    1. پرتغالی
    1. کانتونیز
    1. سومالی
    1. فارسی

براساس سرشماری سال 2016 کانادا در مجموع 6850 فارسی زبان در شهر اتاوا ساکن هستند.

گروه شرکت های خبرنگاران با بیش از ده سال سابقه مستمر و پیروز در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ویزای مولتی کانادا و برخورداری از خدمات متنوعی نظیر وقت سفارت کانادا، اخذ انواع ویزا کانادا و پیکاپ پاسپورت، آماده خدمت رسانی به شما متقاضیان عزیز مهاجرت به کانادا می باشد.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 812

به "اطلاعات کامل زندگی در اتاوا: از آب و هوا تا هزینه های زندگی" امتیاز دهید

1 کاربر به "اطلاعات کامل زندگی در اتاوا: از آب و هوا تا هزینه های زندگی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کامل زندگی در اتاوا: از آب و هوا تا هزینه های زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید