معرفی صنایع دستی و مشاهیر و غذاهای ایرانی در دانشگاه دوستی ملل روسیه

به گزارش آناسی، ایرنا/ براساس گزارشات منتشر گشته، معرفی صنایع دستی و مشاهیر و غذاهای ایرانی در دانشگاه دوستی ملل روسیه صورت گرفت.

معرفی صنایع دستی و مشاهیر و غذاهای ایرانی در دانشگاه دوستی ملل روسیه

دانشگاه دوستی ملل که بیش از 950 دانشجوی ایرانی در آن تحصیل می نمایند، در هفته فرهنگی خود غرفه ای را به معرفی ایران اختصاص داده که مورد استقبال دانشجویان و اساتید روس نیز نهاده شد.

داریا فدویاک، ایران شناس روس که در بنیاد ابن سینا مسکو مشغول کار است، در حاشیه این نمایشگاه از افزایش علاقه مردم روسیه به شناخت بیشتر ایران و فرهنگ آن در سالهای اخیر میگوید. به عقیده وی، موج سفرهای توریستی روسها به ایران که در دو سال گذشته شدت گرفته، منجر به ارائه تصویری تازه از کشورمان شده است.

این کارشناس روس میگوید، مردم روسیه با گذشت زمان با ایرانیان مهمان نواز آشنا شده اند و نسبت به فرهنگ، ادبیات و زبان این کشور علاقه نشان می دهند.

فدویاک که خود از کودکی با ادبیات کلاسیک فارسی آشنا شده، بارها به ایران سفر نموده و بازدید از شیراز و تخت جمشید را برآورده شدن یکی از آرزوهای کودکی خود می داند.

ایران شناس روس که در این نمایشگاه با علاقه به سوالات دانشجویانی که مشتاق شناخت بیشتر درباره ایران هستند، پاسخ می دهد، معتقد است نمایش فیلم های سینمایی ایرانی و روسی، برگزاری نمایشگاه هایی از این دست و تدارک سفرهای آموزشی برای دانشجویان بدون شک می تواند منجر به توسعه روابط فرهنگی دو کشور گردد.

سجاد زراعت پناه، نماینده دانشجویان ایرانی در دانشگاه رودن نیز در حاشیه این نمایشگاه از برنامه های این انجمن برای معرفی هر چه بهتر ایران در نمایشگاه هفته آسیا که بزودی برگزار خواهد شد، میگوید و معتقد است چنین رویدادهایی می تواند باعث افزایش شناخت دانشجویان این دانشگاه گردد که از 130 کشور دنیا به روسیه آمده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آبان 1402 بروزرسانی: 29 آبان 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2409

به "معرفی صنایع دستی و مشاهیر و غذاهای ایرانی در دانشگاه دوستی ملل روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی صنایع دستی و مشاهیر و غذاهای ایرانی در دانشگاه دوستی ملل روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید