نجات درختان طارم با آب گرم کن های خورشیدی

به گزارش آناسی، خبرنگاران/زنجان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: آب گرم کن های خورشیدی در کاهش قطع درختان جنگل بعضی روستاهای این شهرستان تاثیرگذار است.

نجات درختان طارم با آب گرم کن های خورشیدی

رضا احمدی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با استفاده از آب گرم کن های خورشیدی در بعضی از روستاهای طارم، اظهار کرد: با آنالیز ها و شناسایی هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم در بعضی از روستاهای کوهستانی این شهرستان برای گرم کردن آب از درختان جنگل ها استفاده نموده و به قطع درختان می پردازند که این کار برای آینده پوشش جنگلی خطرناک بود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از قطع درختان در روستاهایی که برای گرم کردن آب از چوب درختان جنگل استفاده می کردند، به آن روستاها آب گرم کن های خورشیدی اعطا کردیم تا حدی از مسائل آن ها برای گرم کردن آب کاهش یابد.

این مسئول توضیح داد: طی چند سال اخیر روستاهای تازه کند، سرخ آباد، بندرگاه و چرزه از آب گرم کن های خورشیدی برای گرم کردن آب خود استفاده می نمایند و استفاده از این آب گرم کن ها در جلوگیری از قطع درختان تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه اعطای آب گرم کن های خورشیدی با همکاری این اداره انجام شد، اعلام کرد: در حال حاضر روستاهایی که از آب گرم کن خورشیدی استفاده می نمایند، می توانند در طول سال از این آب گرم کن ها برای گرم کردن آب استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1955

به "نجات درختان طارم با آب گرم کن های خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات درختان طارم با آب گرم کن های خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید