همکاری های قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا گسترش می یابد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران همکاری های قضایی و گفتمان حقوق بشری دو جانبه خود را گسترش می دهند.

همکاری های قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا گسترش می یابد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، محمد جواد لاریجانی که در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی و حقوق بشری به منظور شرکت در همایش صیانت از حقوق بشر در نظام کیفری ایران و ایتالیا به این کشور سفر نموده است، در نخستین روز این نشست ضمن تشریح نظام قضایی کشورمان، مواضع ایران را در مورد مسائل حقوق بشری، برای قضات و اندیشمندان ایتالیایی تبیین کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان پس از انتها اولین روز نشست گفت:از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بین جمهوری اسلامی ایران و غرب مباحث مختلفی در رسانه ها و گفتارها مطرح شده است. متاسفانه بخش زیادی از این مطالب مبتنی بر سوء تفاهم و سو برداشت و عدم اطلاع از ماهیت عقلانیت پایه نظام ما و مکانیزم های آن است.

لاریجانی اضافه کرد: به تدریج یک جریان واقع گرایانه تری در دنیا و اروپا بوجود آمده است. آنها می خواهند از ویژگی ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران که ملت ما را در منطقه به قوی ترین دمکراسی و پیشرفته ترین کشور تبدیل نموده است مطلع شوند. اجلاسی که امروز ما شاهد آن هستیم در حقیقت نمونه ای از آنها است.

پروفسور باسیونی ، رئیس موسسه عالی بین المللی علوم جنایی ایتالیا که ریاست هیات ایتالیایی را برعهده دارد نیز از برگزاری این همایش استقبال کرد و گفت: اهمیت این اجلاس در این است که برای نخستین بار میان ایران و ایتالیا همایشی قضایی با حضور شماری از برجسته ترین حقوقدانان و استادان دانشگاهی دو کشور برای آشنایی و گفتگو درباره نظام های کیفری دو کشور برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگاران، این نشست 3 روزه در چارچوب دیپلماسی گسترش همکاری های قضایی و حقوق بشری ایران با دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی انجام می گردد.لاریجانی قرار است در انتها این همایش، با تعدادی از مقامات قضایی، حقوق بشری و سیاسی ایتالیا در شهر رم دیدار و مصاحبه کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 526

به "همکاری های قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید