هوشمند: دانشکده های دندانپزشکی هنوز اقلام حفاظت شخصی برای بازگشایی دریافت نکرده اند

به گزارش آناسی، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: متاسفانه هنوز همه دانشکده های دندانپزشکی نتوانسته اند اقلام حفاظت شخصی را برای بازگشایی تعمین نمایند، لزوم اقدام عملی ستاد کرونا وجود دارد؛ زیرا بخشنامه کفایت نمی کند.

هوشمند: دانشکده های دندانپزشکی هنوز اقلام حفاظت شخصی برای بازگشایی دریافت نکرده اند

بهزاد هوشمند ،دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: ششمین جلسه کمیته دندانپزشکی مشورتی ستاد کرونا برگزار گردید. خواسته اکید ما از حوزه معاونت درمان آموزشی، معاونت و آموزش بهداشتی و اداره تجهیزات پزشکی و همچنین ستاد کرونا تاکید بر این شد که اقلام حفاظت شخصی برای مطب های دندانپزشکی و مراکز ارایه دهنده خدمات دندانپزشکی در یک فرایند تعریف و تصویب شده در اختیار همکاران دندانپزشکی قرار گیرد که به جامعه معاونت درمان لبیک گفتند و در سامانه سلامت ثبت نام و خوداظهاری نموده اند تا بتوانند در یک راستا منطقی و قابل قبول وسایل حفاظت شخصی را دریافت نمایند و ما مطمئن شویم که شرایط رعایت استاندارد هایی که ابلاغ نموده ایم مهیاست به طوری که این مراکزمی توانند ارائه خدمات دهند.

وی ادامه داد: دومین مصوبه نیز تاکید بر مصوبات قبلی با عنایت به موضوع تعطیلی مطب های دندانپزشکی از بهمن سال 98 که به دستور حاکمیت عملا نزدیک به سه ماه تعطیل شدند، بود. با توجه به اینکه بیشتر آن ها ازخرداد ماه آغاز به کار خواهند کرد، باید حتما مورد حمایت ستاد کرونا قرار گیرند. زیرا هر مطب دو یا سه منشی داشته است تمام این افراد هم از نظر حقوق و هم از نظر مزایایی که دریافت می کردند، متضرر شده اند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی توضیح داد: از طرفی نیز دستورالعمل های ابلاغی وزارت خانه برای مطب ها بار اقتصادی به بار آورده است. تمام شرایط به وجود آمده احتیاجمند این است که وام معقولی را در اختیار همکاران دندانپزشک در سراسر کشور قرار دهند تا دندانپزشکان اقلام حفاظتی مورد احتیاج برای ارایه خدمات داشته باشند.

هوشمند ادامه داد: 25 هزار مرکز ارایه خدمات دندانپزشکی وجود دارد که به کل جامعه سرویس می دهند بنابراین چون در لیست خطر قرار دارند احتیاج به حمایت عملیاتی است و حمایت در حالت بخش نامه و ابلاغیه کفایت نمی کند، ستاد کرونا ضروری است اقدام عملی برای این موضوع انجام دهد.

وی با بیان اینکه از طرفی هم تاکید شد تا دانشکده های دندانپزشکی به طور ویژه حمایت های لازم برای تجهیز لوازم حفظت شخصی را داشته باشند، اظهار کرد: اما تا به امروز متاسفانه همه دانشکده های دندانپزشکی نتوانسته اند اقلام حفاظت شخصی را برای بازگشایی تعمین نمایند؛ بنابراین درخواست ما این است تا هر چه زود تر این اتفاق رخ دهد و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور اقلامی که در مکاتبات مختلف به آن ها اعلان شده است، به طور مختلف تهیه نمایند و در اختیار دانشکد های دندانپزشکی قرار دهند. تا آموزش پلکانی برای رزیدنت های سال اخر و دانشجویان ترم 12 فراهم گردد.

هوشمند در انتها اعلام کرد: مقرر شده بود دانشکده های دندانپزشکی در طول ایام کرونا خدمات اورژانس را به عنوان مرکز مجهز ارایه دهند اکنون تصمیم گرفته شده است تا دانشکده های دندانپزشکی کماکان بتوانند فعالیت خود را ادامه و احتیاج های دندانپزشکی در سطح کشور را پاسخ دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1138

به "هوشمند: دانشکده های دندانپزشکی هنوز اقلام حفاظت شخصی برای بازگشایی دریافت نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمند: دانشکده های دندانپزشکی هنوز اقلام حفاظت شخصی برای بازگشایی دریافت نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید